الیزابت تیلور کارگردان ملکه کلئوپاترا در مورد جنجال این مستند صحبت می کند

در ماه آوریل، نتفلیکس برای مستند جدید خود با مشکل مواجه شد ملکه های آفریقایی: ملکه کلئوپاترا. و باید با تصویر شخصیت تاریخی کلئوپاترا کاری انجام می داد.

قضیه دقیقا چی بود؟

بینندگان واقعاً از این ایده که کلئوپاترا به عنوان یک زن سیاهپوست معرفی شود راضی نبودند. یکی از باستان شناسان این واقعیت را ارزیابی کرد که کلئوپاترا سیاه پوست نبود بلکه پوست روشنی داشت. یک وکیل نیز علیه سازندگان شکایت کرد و مدعی شد که این چیزی جز تلاشی برای “پاک کردن هویت مصری” نبوده است. وی همچنین اظهار داشت که این برنامه از نظر قوانین رسانه ای گمراه کننده است و گفت نتفلیکس در تلاش است “تفکر افرومرکزی را ترویج کند… که شامل شعارها و نوشته هایی با هدف تحریف و محو هویت مصری است.”

که در

در فیلم Something Special نتفلیکس، هانا گدسبی به شکستن انتظارات مردم بازگشته است.

که در

نزاع بر سر یک کلئوپاترای “سیاه”: چرا مصر دود می کند

کارگردان الیزابت تیلور صحبت می کند

کارگردان از ملکه های آفریقایی: ملکه کلئوپاترا اکنون در مورد این جنجال با ورایتی صحبت کرده است. او گفت: “من نمی گویم که شما کلئوپاترا هستید، اما به نوعی داستان او را به اشتراک می گذارید و به هم متصل هستید. کمتر از یک ماه بعد، از یک شرکت سازنده که «ملکه های آفریقایی» ساخته جادا پینکت اسمیت را می ساخت، تماس گرفتم و متعاقباً برای کارگردانی چهار قسمت از یک مستند درام درباره زندگی رهبر جنجالی استخدام شدم. شوخی با من بود.»

او اضافه کرد: «به یاد دارم که در کودکی شاهد بازی الیزابت تیلور در نقش کلئوپاترا بودم. من مجذوب شدم، اما حتی در آن زمان، احساس کردم تصویر درست نیست. آیا پوست او واقعاً سفید بود؟ آیا با این محصول جدید، آیا می توانم پاسخ هایی را در مورد میراث کلئوپاترا بیابم و او را از خفه ای که هالیوود روی تصویر او گذاشته بود رها کنم؟

او در مورد تحقیقات خود گفت: “با انجام تحقیقات، متوجه شدم که دیدن کلئوپاترا توسط یک هنرپیشه سیاهپوست چه عمل سیاسی ای خواهد بود. برای من، این ایده که مردم قبلاً به طرز باورنکردنی اشتباه کرده بودند – از نظر تاریخی، از تدابارا گرفته تا مونیکا بلوچی، و اخیراً با حضور آنجلینا جولی و گال گدوت برای بازی در نقش او – به این معنی بود که ما باید آن را حتی بیشتر درست می‌کردیم. تلاش برای یافتن مجری مناسب برای آوردن کلئوپاترا به قرن بیست و یکم ادامه داشت.

بیانیه کلئوپاترا سلولوئید

بازیگر نقش این چهره در بیانیه‌ای گفته بود: «اگر انتخاب بازیگران را دوست ندارید، سریال را تماشا نکنید.» تهیه کننده تولید نتفلیکس همچنین گفت که “میراث او بسیار مورد بحث است.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام