افسر پلیس ادمونتون که به اتهام تجاوز جنسی مجرم شناخته شده است، استدلال می کند که سابقه کیفری ندارد

هشدار: این داستان حاوی توضیحاتی در مورد خشونت جنسی است.

یکی از افسران پلیس ادمونتون می‌گوید گزارش یک افسر دیگر برای تجاوز جنسی “آزاردهنده و مداخله‌آمیز” بود و او تا زمان صدور حکم محکومیت در این پرونده تا حد زیادی از سوی کارفرمای خود حمایت نمی‌کرد.

این افسر که هویتش با ممنوعیت انتشار به دستور دادگاه محفوظ است، امروز در دادگاه عدالت آلبرتا بیانیه تاثیر قربانی را ارائه کرد.

دادگاه استدلال های محکومیت Const را شنید. ساموئل سانسون، 40 ساله، که در ماه اکتبر به یک مورد تجاوز جنسی محکوم شد.

قاضی رابرت شایجک متوجه شد که سانسون در 20 ژانویه 2021 در سالن بدنسازی مقر EPS به افسر زن دست زد.

در زمان حمله، سانسون به دلیل تشخیص اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) از کار در مرخصی بود. با این حال، به او اجازه داده شده بود که در ستاد مرکزی به تمرینات خود ادامه دهد.

این افسر زن در بیانیه تأثیر قربانیان خود به دادگاه گفت که این حمله زندگی و حرفه او را تغییر داد – و تا زمانی که سانسون مجرم شناخته شد از حمایت کمی از سوی خدمات پلیس برخوردار بود.

او گفت: “فقدان حمایت ملموس باعث شد احساس کنم در گوشه ای هستم.” او توضیح داد که ایمانش را به EPS به عنوان یک سازمان از دست داده است و حرفه اش که زمانی به آن علاقه زیادی داشت از مسیر خارج شده است.

او گفت که بعد از اینکه فهمید برای یافتن کسی که از او دفاع کند، «به سختی» دچار مشکل می‌شود یا خیر، خودش را در مورد اینکه آیا جلو رفتن کار درستی بود یا نه، فکر می‌کرد.

او گفت: “تجربه من باید کافی می بود.”

ویکی فاکنر، دادستان ولیعهد، استدلال کرد که حمله به یک افسر دیگر باید یک شرایط تشدید کننده در نظر گرفته شود، به ویژه به این دلیل که سانسون مربی افسر جوانتر بوده است.

فاکنر گفت: “او توانایی خود را برای احساس اعتماد به نفس از دست داد – در محل کار احساس امنیت نمی کرد، در آینده احساس حمایت نمی کرد.” در گزارش یک افسر دیگر یک انگ وجود دارد.»

او همچنین گفت که در حالی که سانسون سابقه کیفری ندارد، در فوریه 2022 به نقض دستور حفاظت اضطراری که همسر سابقش در آگوست 2021 داشت، اعتراف کرد.

او گفت که این نشان دهنده “عدم پشیمانی آشکار” و عدم درک در مورد معنای نقض مرزهای یک زن است.

او گفت که این حمله را نمی توان به عنوان “گذرا” یا یک غفلت کوتاه در قضاوت توصیف کرد.

فاکنر از شایجک خواست سانسون را به 30 تا 90 روز حبس و یک سال مشروط با دستور تکمیل خدمات اجتماعی، ارائه نمونه DNA و اضافه شدن به پایگاه ملی مجرمان جنسی به مدت 10 سال محکوم کند.

وکیل استدلال می کند که سلامت روان سانسون مرتبط است

رابرت هلادون، وکیل مدافع سانسون، شایجک را ترغیب کرد که موکلش را به اخراج مشروط و یک سال حبس مشروط محکوم کند.

ترخیص به این معنی است که اگر سانسون تمام شرایط تعیین شده توسط قاضی را رعایت کند، محکومیت کیفری در کارنامه خود نخواهد داشت.

او تصدیق کرد که عوامل تشدید کننده ای در این پرونده وجود دارد، اما با توصیف فاکنر از حمله مخالف بود.

او گفت: «استدلال من با شما این است که تکانشی بود، غیرمنتظره بود، حساب شده نبود.

هلادون گفت که موکلش در نتیجه تروماهای انباشته ای که در حین کار به عنوان افسر پلیس تجربه کرده است با PTSD زندگی می کند و او به دنبال مشاوره و درمان بوده است.

او گفت که باید ترخیص مشروط در نظر گرفته شود زیرا موکلش هنوز حضانت فرزندانش را به اشتراک می گذارد، او همچنان با اثرات منفی PTSD دست و پنجه نرم می کند و به پیگیری درمان سلامت روان ادامه می دهد.

او گفت: «سلامت روان او و همه چیزهای دیگر مرتبط است.

شایجک تصمیم خود را در 5 می اعلام خواهد کرد.

سخنگوی EPS روز جمعه گفت که سانسون همچنان در این سرویس مشغول به کار است، اما او در حال حاضر بدون دستمزد به حالت تعلیق درآمده است.


پشتیبانی برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است. از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.