اسکیت بازی با ورق آلمانی خانه ای در ادمونتون پیدا می کند

وقتی کریستینا هویسمن در سال 2011 برای گذراندن وقت در شیفت شب خود به یک بازی کارت تصادفی معرفی شد، هرگز نمی توانست تصور کند که یک دهه بعد او قهرمان کانادا خواهد شد.

این بازی اسکیت نام دارد، یک بازی برگ برنده که در آلمان در دهه 1800 آغاز شد و همچنان به عنوان بازی کارت ملی باقی مانده است.

هویسمن پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته این افتخار را داشت که قهرمان شود.

هویسمن در مقایسه بازی با Hearts یا Euchre توضیح داد: «این یک بازی چهار نفره است، یک بازی فریبنده و یک بازی پیشنهادی است.

بازی با پخش شدن 32 کارت شروع می شود که هر بازیکن 10 کارت دریافت می کند. دو کارت در وسط میز بازی قرار می گیرد و به آن اسکیت می گویند. بازیکنان می توانند بر اساس کارت هایی که در دست دارند پیشنهاد بدهند و بالاترین قیمت پیشنهادی دو کارت میانی را می گیرد.

اگر این توضیح آن را روشن نمی کند، اسکیت بازی پیچیده ای است، اما همین هم آن را عالی می کند.

هویسمن گفت: “فکر می‌کنم چیزی که من شخصاً در مورد آن واقعاً از آن لذت می‌برم این است که هنوز به آن مسلط نشده‌ام. من 11 سال است که بازی می‌کنم، کاملاً رقابتی بازی می‌کردم، اما همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری یا نگاه کردن به آن وجود دارد. “

یک بازیکن اسکیت ادمونتون دسته ای از کارت ها را در دست دارد.
اسکیت یک بازی با ورق سه دست و حقه باز است که با 32 کارت بازی می شود. (کریستینا هویسمن)

پس از یک سال بازی، Huisman به جستجوی جامعه ای از بازیکنان رفت. همانطور که مشخص است، این بازی ورق آلمانی پیچیده و مبهم راه خود را به ادمونتون پیدا کرده است.

بیشتر آن مربوط به ران لینک است که مربی هویسمن است و بیش از چهار دهه این بازی را انجام داده است.

او برای اولین بار در 18 سالگی پس از نقل مکان به BC به این بازی معرفی شد و متوجه شد که سن نوشیدن 19 ساله است. این باعث شد او به یک باشگاه آلمانی برود که از مشتریان درخواست شناسایی نکرد.

لینک گفت: “آنها این بازی اسکیت را انجام می دادند و پینوچل و اسکیت بسیار شبیه به هم هستند.” “پس آن شب جمعه من بود، بیرون برو و کمی خوش بگذران و با افراد جدید ملاقات کنی.”

لینک گفت: «وقتی اسکیت بازی می‌کنید و واقعاً عاشق بازی با ورق هستید، همه بازی‌های دیگر آنقدر آسان به نظر می‌رسند که معتاد می‌شوید.

باشگاه Edmonton Skat اکنون 40 عضو دارد که دو بار در هفته بازی می کنند.

لینک گفت: “ادمونتون دارای قوی ترین باشگاه اسکیت در سراسر کانادا با بهترین قهرمانان و بزرگترین عضویت است.” ما 21 برنده تورنمنت های مختلف و بیش از 150 برد داریم، بنابراین در این زمینه باشگاه قدرتمندی هستیم.”

عکس گروهی تیم کانادا در مسابقات قهرمانی جهان اسکیت.
تیم کانادا در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2022 که در آن به عنوان بهترین تیم ملی انتخاب شد. (کریستینا هویسمن)

آن تورنمنت ها این بازیکنان کارت را به سراسر جهان برده است. در حال حاضر کانادا پس از لهستان و آلمان سومین کشور بزرگی است که این بازی را انجام می دهد.

لینک گفت: “من همیشه به این می بالم که 500 نفر هستند که می توانم با آنها در خانه هایشان بمانم و اتاق هتل نگیرم، زیرا وقتی این بازی را یاد می گیرید به طور خودکار به نوعی در خانواده جا می شوید.”

هویسمن با 31 سالگی جوان ترین بازیکن باشگاه و جوان ترین قهرمان تاریخ کانادا است.

اما علیرغم اینکه میانگین سنی بازیکنان دیگرش 60 سال به بالا بود، بلافاصله مورد استقبال قرار گرفت.

هویسمن گفت: «کارت‌ها ما را دور هم جمع می‌کنند و از انجام آن لذت می‌بریم، اما بعد از آن یک شام عید پاک یا یک شام کریسمس نیز می‌خوریم یا همه با هم به سفرهای جاده‌ای می‌رویم».من همیشه با آنها شوخی می کنم زیرا جوان هستم، شاید حافظه بهتری داشته باشم.”

اما آن‌ها عالی هستند و من دوست دارم به داستان‌هایی که دارند گوش دهم، و سپس دوست دارم با این بچه‌ها خاطرات جدیدی بسازم.»

4 بازیکن اسکیت روی یک میز یک دور بازی ورق را انجام می دهند
باشگاه Edmonton Skat دو بار در هفته به مدت چند ساعت بازی می کند (کریستینا هویسمن)

ده ها بازیکن ادمونتون در 21 آوریل به مونترال سفر خواهند کرد تا در مسابقات قهرمانی کانادا شرکت کنند، جایی که هویسمن از عنوان خود دفاع خواهد کرد.

هویسمن گفت: “امید و رویای من این است که اولین کسی باشم که پیاپی پیروز می شود، اما فشار زیادی است.”

“من احساس می کنم وقتی نام خود را به عنوان قهرمان کانادا می گویید، مردم به خاطر شما شلیک می کنند. اکنون آنها می دانند که شما می توانید بازی کنید و می خواهند ببینند که چه حقه هایی را می توانید از کیف خود بیرون بیاورید.”