استان به «تخیلی تأخیر» در پیام‌های ارسال شده از طریق سیستم هشدار اضطراری آلبرتا اذعان کرد.

چندین هشدار اضطراری هشداردهنده آلبرتای‌ها در مورد آتش‌سوزی‌های جنگلی در مرکز آلبرتا در این هفته ارسال شده است، اما آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا اعلام کرده است که سیستم هشدار اضطراری استان «مقداری تاخیر» دارد.

هشدارهای اضطراری می‌تواند نقش مهمی در طول فصل آتش‌سوزی برای هشدار دادن به ساکنان در مورد یک تهدید قریب‌الوقوع و در صورت نیاز یا زمان تخلیه آنها ایفا کند. آنها از طریق پیامک، رادیو و تلویزیون، رسانه های اجتماعی و از طریق یک برنامه تلفن همراه ارسال می شوند.

صدها آلبرتایی ساکن در شهرستان پارکلند و شهرستان لدوک این هفته به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و صدها نفر دیگر در هشدار تخلیه بودند. سیستم هشدار اضطراری یکی از روش های اولیه برای تماس با این ساکنان بود.

سی‌بی‌سی نیوز چندین بار مشاهده کرده است که تلفن‌ها هشدار اضطراری را به طور همزمان دریافت نکرده‌اند، در صورتی که اصلاً، صرف نظر از اینکه از کدام شبکه استفاده شده است.

شینا کمپبل، مدیر ارتباطات وزارت امنیت عمومی و خدمات اضطراری، گفت که این موضوع به ارائه دهندگان مخابرات گزارش شده است.

کمپبل “آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا به همراه Pelmorex، اپراتور سیستم ملی هشدار عمومی (NPAS)، این موضوع را به ارائه دهندگان مخابراتی مطرح کرده و درخواست به روز رسانی در مورد این موضوع شامل زمان بندی های پیش بینی شده برای حل در اسرع وقت کرده اند.” در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت.

از آنجایی که این موضوع در سیستم های شرکت های مخابراتی است، ما نمی توانیم اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه کنیم.

دود از درختانی که در روستایی آلبرتا می سوزند بلند می شود.
عکسی از آتش سوزی در نزدیکی ایوانزبورگ، آلبرتا که در 30 آوریل 2023 گرفته شده است. (آتش سوزی آلبرتا)

Alert Ready، سیستمی که توسط NPAS اداره می‌شود و هشدارها را صادر می‌کند، گفت که از گزارش‌هایی آگاه است که برخی از کاربران بی‌سیم هشدارهای تاخیری دریافت کرده‌اند و با دولت و صنعت همکاری کرده است تا وضعیت را بهتر درک کنند.

مارتین بلنگر، سخنگوی آلرت آماده در بیانیه ای گفت: «ما تشخیص داده ایم که هیچ مشکل فنی در سیستم آماده هشدار وجود ندارد.

در عوض، بلنگر گفت که دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است کاربر یک هشدار تاخیری دریافت کرده باشد یا اصلاً هیچ‌یک از آنها دریافت نکرده باشد، از جمله: دستگاه بی‌سیم باید به یک شبکه LTE یا 5G متصل باشد، مجهز به آخرین نرم‌افزار عامل باشد، و در هنگام هشدار اضطراری به شبکه متصل باشد. صادر می شود و کاربران باید در منطقه ای باشند که هشدار در حال اجراست.

بلانگر سپس گفت که ارائه دهندگان خدمات بی سیم مسئول توزیع هشدارها در شبکه های بی سیم هستند.

بل گفت که هشدارها را با موفقیت در شبکه های LTE و 5G خود دریافت و توزیع کرده است.

مورگان شیپلی، مدیر ارشد ارتباطات، گفت: «ما از گزارش‌هایی مطلع هستیم که به نظر می‌رسد برخی از کاربران بی‌سیم هشدار اضطراری تأخیری را در دستگاه خود دریافت کرده‌اند.

سپس Shipley همان دلایل Alert Ready را برای توضیح اینکه چرا تلفن‌ها ممکن است هشدارها را دریافت نکنند، فهرست کرد.

راجرز تحقیقات CBC News را به Pelmorex موکول کرد.

تلوس به درخواست‌ها برای توضیح پاسخی نداد.

کمپبل گفت آلبرتایی ها تشویق می شوند اپلیکیشن موبایل آلبرتا Emergency Alert را دانلود کنند، که بلافاصله همه هشدارها را به مشترکین منتقل می کند.