استان آلبرتا نظارت بر آتش‌سوزی برای رعد و برق در هنگام بارندگی

با بارش باران در بخش‌هایی از آلبرتا، بیانیه کیفیت هوای ویژه همچنان به قوت خود باقی می‌ماند زیرا مقامات الگوهای آب و هوا را نظارت می‌کنند که ممکن است منجر به آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر شود.

از صبح یکشنبه، 93 آتش سوزی جنگلی در آلبرتا شعله ور است. از 86 آتش سوزی جنگلی در حال سوختن در مناطق حفاظت شده جنگل، 23 آتش سوزی خارج از کنترل در نظر گرفته شده است.

استان در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی وضعیت آتش سوزی را به روز می کند. CBC کنفرانس خبری را به صورت زنده در اینجا برگزار خواهد کرد.

در مقابله با مجتمع عقاب، که دو آتش سوزی در مجاورت فاکس کریک و ناحیه شهرداری گرین ویو، به ویژه جامعه Little Smoky است، پیشرفت هایی حاصل شد.

دریک فورسایت، افسر اطلاعات آتش‌سوزی آلبرتا، در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی گفت: «مجموعه عقاب در بیشتر آن آتش‌سوزی حدود یک میلی‌متر باران بارید – که زیاد نیست – اما ما آنچه را که می‌توانیم در این مرحله به دست می‌آوریم، می‌گیریم. یکشنبه از وایتکورت، آلتا.

فورسایت گفت که این به خدمه اجازه می دهد تا در محیط آتش کار کنند.

او گفت: «ما واقعاً از اکثر آلبرتایی‌هایی که مراقبت بیشتری از کسانی که این آخر هفته به جنگل رفتند، متشکریم.

ما شروع‌های جدید زیادی نداشتیم، معمولاً این آخر هفته طولانی هر سال برای ما زمان شلوغی است زیرا افراد زیادی در این منظره حضور دارند.»

در حال حاضر ممنوعیت آتش سوزی و محدودیت تردد در خارج از بزرگراه در سراسر منطقه حفاظت شده جنگل های استان برقرار است.

ده ها پارک و مناطق تفریحی بسته شده اند و چندین سایت دیگر به دقت تحت نظارت هستند. لیست تعطیلی ها همچنان به صورت آنلاین به روز می شود.

نظارت بر رعد و برق

کریستی تاکر، مدیر واحد اطلاعات آتش‌سوزی جنگلی آلبرتا، روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «در حالی که رگبارها مطمئناً مورد استقبال آتش‌نشانان قرار می‌گیرند، ما رعد و برق‌ها را با دقت رصد می‌کنیم.»

او گفت: “مراکز آتش سنسور صاعقه ما در سراسر منطقه حفاظت از جنگل می دانند صاعقه کجا اصابت کرده است.”

تاکر گفت، در پاسخ، آلبرتا وایلدفایر می‌تواند گشت‌هایی را برای بررسی اینکه آیا صاعقه ممکن است باعث آتش‌سوزی جنگلی شده باشد اعزام کند.

این آژانس روز شنبه شاهد صاعقه هایی در ادسون و گراند پریری بود و هر گونه فعالیتی را که ممکن است منجر به آتش سوزی های بیشتر شود را زیر نظر دارد.

محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا بارش باران و دمای پایین تر را برای نیمه اول هفته آینده پیش بینی کرده است.

شکستگی در یال فوقانی روز یکشنبه در استان حرکت می‌کند و هوای خنک‌تر و بارندگی بیشتری را به همراه دارد.

بارش باران در مرکز آلبرتا در روزهای دوشنبه و سه شنبه متمرکز خواهد بود.

دود غلیظی از آتش سوزی جنگلی در بخش بزرگی از آلبرتا نشسته است و به مردم توصیه می کند به دلیل خطرات دود برای سلامتی از بیرون رفتن خودداری کنند. صبح یکشنبه، شاخص سلامت کیفیت هوای محیط زیست کانادا (AQHI) کیفیت هوای ادمونتون را در 10+ یا در معرض خطر بسیار بالا قرار داد.

دستور تخلیه به دلیل آتش سوزی جنگلی برای حدود 17 جامعه در مرکز و شمال آلبرتا همچنان به قوت خود باقی است. مقامات استانی روز شنبه گفتند که نزدیک به 10700 نفر در انتظار بازگشت همه جانبه به خانه هستند.