از هنر تا سلامت روان، جین واک با صدای بلند در کلگری بازمی گردد

چه مجذوب ستاره‌ها باشید و چه نیاز به احساس تعلق در زمان‌های آشفته داشته باشید، احتمالاً به لطف جین واک، رویدادی که سالی یک‌بار در مکان‌های مختلف اطراف اتفاق می‌افتد، گروهی را خواهید یافت که برای شما جذاب باشد. جهان، از جمله کلگری.

این رویداد در پایان این هفته با داوطلبان پیاده‌روی در مناطقی در کلگری و نزدیکی آن، مانند جزیره سنت پاتریک، دهکده شرقی، دره رودخانه البو، پارک بادهای پریری، رصدخانه اخترفیزیکی راتنی، و غیره بازمی‌گردد.

سارا جردن-مک لاکلان، طبیعت شناس در انجمن حفاظت از پارک ویزلهد/گلنمور، در گفت وگویی در این باره می گوید: «پیاده روی جین به افتخار جین جاکوبز است که مدافع توسعه معنادار در شهرها بود. چشم بازکن کلگری.

او افزود: «این پیاده‌روی‌های جین فرصتی برای مردم است تا با جنبه‌هایی از شهر خود ارتباط برقرار کنند که شاید قبلاً به آن توجه نکرده‌اند تا با شور و نشاط شهر درگیر شوند».

جردن-مک لاکلان، که با موسسه Miistakis روی یک پروژه طولانی مدت در شهر به نام Calgary Captured کار می کند، امیدوار است در حالی که در روز جمعه در Weaselhead Flats پیاده روی می کند، به سوالات مربوط به حیات وحش محلی پاسخ دهد.

او گفت: «این پیاده روی قرار است به نوعی بر دوربین های «Calgary Captured» که ما در پارک داریم و چیزهایی که از طریق آن یافته ایم تمرکز کند. اما ما همچنین به آنچه در حال حاضر در Weaselhead می گذرد، نگاه خواهیم کرد.

مبارزه با کلیشه های سلامت روان

برای هارپریت هانس، میزبانی از پیاده روی جین در شمال شرقی کلگری راهی برای از بین بردن کلیشه های سلامت روان در میان اعضای جامعه جنوب آسیا است.

فدراسیون جوامع کلگری هر سال پیاده روی رایگان جین را برگزار می کند.

هانس، یک تسهیلگر گروهی در خدمات بهداشتی اجتماعی پنجابی (PCHS)، امیدوار است به شرکت کنندگان کمک کند تا از طریق تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن، مکالمات صریح و پیاده روی طولانی در اطراف پارک بادهای پریری در روز جمعه احساس حمایت بیشتری کنند.

خانمی با لباس مشکی و موهای بلند به دوربین لبخند می زند.
برای هارپریت هانس، میزبانی از پیاده روی جین در شمال شرقی کلگری راهی برای از بین بردن کلیشه های سلامت روان در میان اعضای جامعه جنوب آسیا است. (ارسال شده توسط هارپریت هانس)

هانس می خواهد به گسترش آگاهی در مورد اهمیت ارتباط با کسی که در مواقع ضروری به او اعتماد دارید، به جای دوری از مکالمات دشوار کمک کند.

او گفت: «تمرکز این است که داشتن یک سیستم حمایتی چقدر مهم است، زیرا من فکر می‌کنم، به‌ویژه در جوامع جنوب آسیا، مردم می‌ترسند و گاهی خجالت می‌کشند تا در مورد سلامت روان خود با خانواده‌ها یا دوستان خود در میان بگذارند.

هانس قصد دارد شرکت‌کنندگان را به گروه‌هایی تقسیم کند و موضوعاتی را برای آنها پیشنهاد کند.

“با پیشرفت پیاده روی … برخی از فعالیت ها و گروه های بهداشت روان اتفاق می افتد، بنابراین آنها با یکدیگر آشنا می شوند و سپس در مورد آنها صحبت می کنند. [a] چند چیز،” او گفت.

ترسیم مناظر شهر برای چشم اندازی متفاوت

برای هنرمند و نویسنده ساکن کلگری، کارولین فیشر، هیچ راهی بهتر از ترسیم مناظر متنوع کلگری برای به اشتراک گذاشتن عشق خود به مناظر متنوع کلگری وجود ندارد.

فیشر عصر شنبه در جزیره سنت پاتریک یک پیاده‌روی طرح شهری را هدایت می‌کند. از شرکت کنندگان خواسته شده است که کاغذ، خودکار، مداد رنگی و سایر لوازم طراحی را برای این رویداد به همراه داشته باشند.

فیشر گفت: “ما یک دور در اطراف جزیره می سازیم و هر چند دقیقه یکبار، شاید هر 15 دقیقه یکبار در جایی توقف می کنیم تا ترسیم کنیم.” تمرین‌ها را انجام دهید و در مورد روش‌هایی صحبت کنید که می‌توانیم از نقاشی استفاده کنیم تا محیط اطراف خود را کمی بهتر ببینیم.

فیشر جزیره سنت پاتریک را برای پیاده روی انتخاب کرد زیرا معتقد است که این جزیره چیزهای زیادی برای ارائه دارد، مانند منظره پرنده ای از شهر، رودخانه بو، حوضچه ماهی قزل آلا و غیره.

Fisher’s Urban Sketch Walk برای شرکت نیازی به این ندارد که شما یک هنرمند یا نقاش ماهر باشید.

او گفت: “تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خودکار بگیرید و آن را روی کاغذ بگذارید و ببینید که در نهایت چه می شود.” چیزی عمیق از آن بیرون می‌آید، چه فکر کنید یا نه، احتمالاً چیز خاصی وجود دارد که دیگران می‌توانند ببینند، حتی اگر خودتان نتوانید آن را ببینید.»