اتحادیه می گوید که وست جت و انجمن خلبانان خطوط هوایی همچنان در حال مذاکره با نزدیک شدن به مهلت اعتصاب هستند

به گفته یکی از مقامات اتحادیه با انجمن خلبانان خطوط هوایی (ALPA) در حالی که دو هفته تا حمله احتمالی خلبانان وست جت باقی مانده است، هر دو طرف همچنان پای میز مذاکره هستند.

حدود 1850 خلبان وست جت تا 16 می اعتصاب خواهند کرد و حقوق و امنیت شغلی از جمله مسائل اصلی است که هنوز حل نشده است.

کاپیتان برنارد لوال – که رئیس شورای اجرایی WestJet ALPA و خلبان WestJet است – گفت که هر دو طرف در طول این هفته در کلگری ملاقات می کنند و او می گوید که به نظر می رسد شرکت متعهد به برگزاری جلسات در تورنتو از 8 تا 16 می است.

ما به تصمیم گیرندگان در اتاق نیاز داریم و امیدوارم هفته آینده در اتاق حضور داشته باشند.”

مذاکرات بین خلبانان WestJet، از جمله مذاکراتی که با شرکت تابعه Swoop با تخفیف، و اتحادیه در سپتامبر آغاز شد. ماه گذشته، خلبانان به اعتصاب رای مثبت دادند.

پس از پایان رسمی آشتی فدرال در 24 آوریل، بدون هیچ توافقی، یک دوره 21 روزه خنک کننده آغاز شد. پس از پایان این دوره در 16 می، خلبانان در موقعیت اعتصاب خواهند بود.

این می تواند به معنای اقدام شغلی باشد، مانند امتناع از انجام اضافه کاری، یا اعتصاب کامل.

لوال گفت: “هرچند هدف ما اجتناب از اعتصاب است، اما ما نیاز داریم که WestJet ارزش و مهارتی را که ما خلبانان هر روز برای شرکت و مسافران خود به ارمغان می آوریم، بشناسد.”

یک ردیف از مردان کت و شلوار در یک صف راه می روند
خلبانان وست جت در ماه مارس، تابلوهایی را به عنوان بخشی از اعتصاب خارج از دفتر مرکزی شرکت نگه می دارند. (جاستین پنل/سی بی سی)

WestJet با مصاحبه ای در روز سه شنبه موافقت نکرد و به این سوال که آیا آنها در مذاکرات در کلگری و تورنتو شرکت می کنند یا خیر، پاسخی نداد.

در عوض، یک سخنگوی به بیانیه 18 آوریل مدیر عامل گروه WestJet، Diederik Pen اشاره کرد.

ما بی‌وقفه متعهد به دستیابی به توافقی می‌مانیم که در صنعت هواپیمایی کانادا رقابتی باشد و تضمین کند که آینده‌ای پایدار درازمدت داریم تا بتوانیم به خدمات هوایی حیاتی برای میلیون‌ها کانادایی ادامه دهیم و در عین حال برای هزاران نفر در گروه WestJet شغل ایجاد کنیم. ” در این بیانیه آمده است.

این سخنگو افزود که این شرکت هواپیمایی به ارائه “به روز رسانی های فعالانه برای عموم و مهمانان در صورت لزوم” ادامه خواهد داد.

از خلبان ها بپرسید

در حال حاضر، لوال گفت که این شرکت هر ماه خلبانان خود را از دست می دهد و بیشتر آنها به خطوط هوایی دیگر می روند. وی گفت: یکی از اهداف آنها از این مذاکرات حفظ خلبانان مجرب و جذب خلبانان جدید است.

این اتحادیه آنچه را که قرارداد استاندارد آمریکای شمالی می‌خواند، تحت فشار قرار داده است. لوال می گوید که شکاف بین دستمزد وست جت و دستمزد خلبانان سایر خطوط هوایی در کانادا و ایالات متحده را کاهش می دهد.

ماه گذشته، مدیر عامل WestJet گفت که ایالات متحده است یک بازار کاملا متفاوت و پرداخت همتراز با خلبانان آمریکایی بسیار دور از ذهن است.

جان گرادک، مدرس دانشکده مدیریت هوانوردی در دانشگاه مک گیل در مونترال، گفت که ALPA، یک اتحادیه مستقر در ایالات متحده، در ماه‌های اخیر دستاوردهایی برای سایر شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده داشته است. مانند دلتا در ماه مارس – و او مشکوک است که آنها افزایش های مشابهی را برای WestJet هدف قرار داده اند.

او گفت: “مقیاس پرداخت کانادایی همیشه با مقیاس های دستمزد ایالات متحده متفاوت بوده است. بنابراین در گذشته هرگز تلاشی برای ایجاد و استفاده از مقیاس پرداخت آمریکای شمالی صورت نگرفته است.”

آنها در تلاشند تا یک توافقنامه مدل ایجاد کنند، استانداردی ایجاد کنند که بر اساس آن سایر توافقات در واقع بسیار کارآمدتر و بسیار مؤثرتر مذاکره شوند.

برزخ مسافرتی WestJet

از نظر Gradek، اعتصاب خلبانان WestJet به معنای تعطیلی موقت خطوط هوایی است، زیرا مشاغل بسیار فنی هستند و جایگزینی آنها دشوار است.

سیلو دی بلفویل، وکیل Option Consommateurs، یک سازمان غیرانتفاعی که حقوق مصرف‌کننده را ترویج می‌کند، می‌گوید برای کسانی که پروازهایشان در چند هفته آینده رزرو شده است، می‌گوید باید بازپرداخت‌ها ارائه شود.

در حال حاضر، آژانس حمل و نقل کانادا اعتصابات را به عنوان موقعیت هایی که عموماً خارج از کنترل خطوط هوایی هستند فهرست می کند. اما De Bellefeuille می گوید که ایرلاین همچنان موظف است برنامه سفر مسافران را تکمیل کند، و اگر نه، آنها باید برای ارائه بازپرداخت لازم است یا رزرو مجدد

وی گفت: طبق مقررات در حال حاضر در اسرع وقت انجام می شود، اما در صورت عدم امکان در مدت 48 ساعت، مسافران می توانند در صورت عدم تمایل به سفر، درخواست بازپرداخت کنند.

اجباری نیست که این پرواز باید در داخل وست جت باشد، بنابراین می تواند با یک شرکت هواپیمایی دیگر که در آن توافق نامه دارند، انجام شود.

مردی که از کنار هواپیمای وست جت عبور می کند.
یک کارشناس حقوق مصرف‌کننده می‌گوید مسافران وست‌جت در صورت لغو پرواز در نتیجه اعتصاب، باید حق بازپرداخت یا رزرو مجدد پرواز را داشته باشند. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

ممکن است کوپن‌هایی نیز ارائه شوند، اما De Bellefeuille می‌گوید این به مشتری بستگی دارد که آیا می‌خواهد آن گزینه را بپذیرد. برخی از مسافران همچنین ممکن است استدلال کنند که اعتصاب در کنترل شرکت هواپیمایی است و شکایتی را به CTA ارائه می کنند تا دریافت غرامت اضافی، او گفت.

مسافران همچنین ممکن است بخواهند چاپ دقیق بسته‌های بیمه‌ای را که خریداری کرده‌اند، یا بیمه شرکت یا کارت اعتباری را بررسی کنند تا ببینند آیا واجد شرایط دریافت غرامت برای مواردی مانند اقامتگاه‌ها یا اجاره‌ای خودرو هستند که به دلیل یک پرواز لغو شده استفاده نشده است یا خیر.

Gradek و De Bellefeuille گفتند مسافران باید در حال حاضر هنگام رزرو بلیط جدید، امکان اقدام شغلی را در نظر داشته باشند.