اتاقهای بازرگانی آلبرتا به دنبال شفافیت در شرایطی هستند که می توانند باعث ایجاد یک قفل شوند

اطمینان و پیش بینی برای صاحبان مشاغل آلبرتا امسال مفاهیم خارجی بوده است.

بزرگی ناشناخته ها برخی از اتاق های بازرگانی را بر آن داشته است تا از دولت استان بخواهند تا بینش بهتری درباره آنچه ممکن است محدودیت های بعدی را ایجاد کند ، ارائه دهد.

جانت ریوپل ، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی ادمونتون ، در اواخر ماه گذشته در مصاحبه ای گفت: “ما می دانیم که هیچ گوی بلوری وجود ندارد.” “و ما از دولت نمی خواهیم که به نوعی یکی را اختراع کند.”

اتاق پس از مشورت با صاحبان مشاغل و رهبران جامعه در مورد آنچه كه ممكن است آلبرتا را بهتر برای تحمل بیماری همه گیر COVID-19 مجهز كند ، موضوعات رایج را شنید: ابزاری كه به برنامه های بهتر مشاغل اجازه می دهد یكی از آنها بود.

اتاق از دولت آلبرتا درخواست می کند که یک شاخص خطر – یا فشارسنج یا سیستم هشدار سریع – را اتخاذ کند که به مشاغل می گوید با افزایش موارد COVID-19 چه محدودیت هایی اعمال می شود.

انتاریو ، کبک و منیتوبا از این دست شاخص ها. این استانها مناطق جغرافیایی را براساس رنگها یا مراحل طبقه بندی کرده و محدودیت های یکنواختی را در هر یک اعمال می کنند.

سیستم پنج مرحله ای انتاریو براساس نرخ هفتگی موارد جدید به ازای هر 100000 نفر ساکن ، میزان آزمایش مثبت ، میزان رشد گسترش ، در دسترس بودن تخت بیمارستان و ظرفیت ردیابی تماس است.

از آنجایی که تعداد از محدودیت ها بیشتر می شود ، رستوران ها می دانند افراد کمتری مجاز به نشستن کنار هم هستند ، در غیر این صورت غذاخوری در داخل منع خواهد شد مراکز خرید می دانند که مجبورند در ورودی ها خریداران را معاینه کنند. تئاترها می دانند که مجبورند به مخاطبان نزدیک شوند اما تمرین نمی کنند.

ریوپل گفت: “ما از دولت ها می خواهیم كه فقط درک مشكلات را برای مشاغل آسان كنند. بفهمند چه موقع ممكن است با اقدامات فزاینده ای برای تعطیل كردن یا تنظیم روابط خود با مشتریان روبرو شوند.”

NDP مخالف همچنین خواستار یک سیستم شاخص ریسک دقیق تر ، از جمله اقدامات همه گیر غیرمحدود است.

ساعتهای آلبرتا و اقدامات پیشرفته

وزیر بهداشت تایلر شاندرو ماه گذشته در مصاحبه ای گفت آلبرتا چنین شاخصی دارد. این کد رنگی یا شماره گذاری نشده است ، اما یک نقشه وجود دارد جایی که شهروندان می توانند ببینند کدام مناطق تحت ساعت COVID یا اقدامات پیشرفته قرار دارند.

بیش از 10 مورد در هر شهرداری یا هر 100000 نفر جمعیت باعث ایجاد ساعت مچی می شود و بیش از 50 مورد منجر به اعمال محدودیت های داوطلبانه یا اجباری دولت با رهبران محلی می شود.

شاندرو گفت ، دولت یک راه حل همه جانبه برای یک مشکل پیچیده اعمال نخواهد کرد.

وزیر بهداشت ، تایلر شاندرو می گوید: سیستم تماشای و اقدامات پیشرفته آلبرتا برای COVID به اندازه کافی خوب است. (سام مارتین / سی بی سی)

وی در اواخر ماه اکتبر گفت: “تمام اقداماتی که ما در اینجا در آلبرتا انجام می دهیم ، محدود خواهد بود.” “آنها تمرکز خواهند کرد. هدف قرار خواهند گرفت. محدودیت پتو نخواهند بود.”

ریک مور ، Red Deer و مدیرعامل اتاق بازرگانی منطقه گفت: اما سیستم فعلی آلبرتا گیج کننده است.

قوانین مربوط به مناطق مختلف مدام تغییر می کند و صاحبان مشاغل به او می گویند که بعضی اوقات در تنظیم مشکل دارند.

بیشتر گفت او محدودیت ها و مراحل انتاریو را روشن و مختصر می یابد.

وی گفت: “من فکر می کنم که دولت استان باید وارد عمل شود و یک امر واضح را برای همه آلبرتا تعیین کند.”

جان گراهام ، مدیر روابط خرده فروشی شورای امور خرده فروشی کانادا در مراتع گفت: خرده فروشان به ویژه می توانند از شفافیت با نزدیک شدن به فصل تعطیلات استفاده کنند.

نوامبر معمولاً شلوغ ترین زمان سال برای فروشگاه ها است ، زمانی که آنها معمولاً کارمندان اضافی استخدام می کنند و تعداد بیشتری سهام سفارش می دهند. گراهام روز سه شنبه گفت با افزایش موارد COVID در سراسر کانادا ، مالکان برایشان سخت است که بدانند چه کاری باید انجام دهند.

وی گفت که هر استان چه محرک ها یا سیستم هایی را انتخاب می کند ، باید شفاف و قابل پیش بینی باشد.

وی گفت: “حداقل به شما مقداری سطح نشان می دهد كه كجا می تواند منجر شود.”

وی گفت: تنظیم سرعت ساعات محدود یا کاهش سطح اشغال نسبتاً آسان است که به سرعت انجام می شود. خاموش کردن اجباری اختلال بیشتری دارد و باید تا حد امکان هشدار دهد.

داگ شویتزر ، وزیر شغل ، اقتصاد و نوآوری ، گفت گروه های صنعتی که از آنها صحبت شده است می خواهند بدانند که برای استفاده ایمن از چه ابزاری استفاده می کنند ، نه در زمان محدودیت.

شویتزر در اواخر ماه اکتبر گفت: “تمام آنچه آنها واقعاً از دولت می خواهند این است که ما همچنان آنها را مطلع نگه داریم ، و با آنها بر اساس دستورالعمل های منطقی و عملی کار می کنیم و داده ها را دنبال می کنیم.”

وی گفت ، اگرچه ردیاب های آلبرتا در تلاش برای پیگیری مسیر شیوع COVID هستند ، اما داده ها نشان داده اند که انتقال در رستوران ها حدود دو تا سه درصد موارد را با منشا شناخته شده تشکیل می دهد.

اجتماعات و مهمانی های خصوصی جایی است که به نظر می رسد بیشتر مردم در معرض آن قرار می گیرند. همان جایی است که اقدامات آلبرتا – عمدتا داوطلبانه – در حال حاضر متمرکز شده اند.

شویتزر گفت: “این بیشتر یک روند فکری سازنده و مثبت است که از جامعه تجار می شنویم.” “آنها کار بسیار زیادی را در سراسر همه گیر انجام داده اند تا باز بمانند و مسئولیت پذیر باشند.”