آموزش هواپیماهای بدون سرنشین به کشاورزان کمک می کند تا مهارت های جدیدی را در منطقه صلح آلبرتا کسب کنند

فصل زایش نزدیک است و اپراتورها در C Bar Ranch در شمال غربی آلبرتا امیدوارند با یک چشم در آسمان مجهز به تصویربرداری حرارتی، گله در حال گسترش را بررسی کنند.

اتان لنتز که با عملیات گاو-گوساله در مزرعه ای نزدیک فیرویو، آلتا کار می کند، مهارت های جدیدی را برای کمک به مدیریت سلامت محصول و گله در این ماه در یک کارگاه آموزشی هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه صلح به دست آورد.

لنتز در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “لزوما نمی خواهید همیشه با یک ATV در مرتع رانندگی کنید و در حالی که گاوها در حال تلاش برای زایمان هستند، مزاحم شوید.”

هواپیماهای بدون سرنشین Landview مستقر در کامروز، آلتا، دوره‌هایی را در رودخانه صلح و گراند پریری برگزار کردند تا به کشاورزان نشان دهند چگونه از پهپادها و فناوری تصویربرداری برای کمک به کارهایی مانند بذر، کوددهی و نظارت بر سلامت گله استفاده کنند.

یک کشاورز در مقابل یک پهپاد ایستاده است
اتان لنتز با مزرعه بار سی در نزدیکی فیرویو، آلتا، در کلینیک سمپاشی و پخش پهپاد ثبت نام کرد. (لوک اتینگر/سی بی سی)

لنتز گفت که داشتن دید چشم پرنده از عملیات 200 راس گاو به معنای استهلاک کمتر تجهیزات مزرعه او است.

“شما گاوها را در وحشی‌ترین منظره‌ها قرار می‌دهید و آن‌ها آن زمین را به غذا برای ما تبدیل می‌کنند. بنابراین اینکه بتوانیم یک پهپاد را در این نوع زمین به پرواز درآوریم، بسیار سودمند است.”

پهپادها توانایی پخش بذر علف و همچنین نظارت بر علف های هرز سمی برای گاو را دارند.

مقررات آفت کش ها

یک کشاورز اگر بخواهد علف های هرز را با استفاده از پهپاد کاهش دهد قوانین فدرال را زیر پا می گذارد. اگرچه سه محصول برای کنترل پشه تایید شده است، اما سمپاشی آفت‌کش‌های کشاورزی با استفاده از فناوری جدید بر خلاف مقررات بهداشت کانادا است.

Health Canada در بیانیه‌ای اعلام کرد: «داده‌های خاص پهپادهای اضافی (مانند رانش اسپری، اثربخشی، قرار گرفتن در معرض شغلی) لازم است تا بتوان تشخیص داد که استفاده از یک محصول توسط پهپاد خطر غیرقابل قبولی برای انسان و محیط‌زیست ایجاد نمی‌کند. به CBC News.

مارکوس وبر، رئیس Landview Drones، آموزش هایی را در مورد این فناوری به بخش کشاورزی در سراسر غرب کانادا ارائه می دهد. صاحب کسب و کار Camrose در آلتا گفت: مقرراتی که به هواپیماهای بدون سرنشین اجازه می دهد از آفت کش های کشاورزی استفاده کنند از ایالات متحده و سایر کشورهای آسیایی عقب مانده است.

دلیل اصلی علاقه اکثر کشاورزان به آن [drones] به این دلیل است که آنها سریع هستند و به این دلیل که مقرون به صرفه هستند … و در نهایت به ما اجازه می دهند مواد شیمیایی کمتری نسبت به الان مصرف کنیم.”

دو مرد در یک مزرعه ایستاده اند در حالی که یک پهپاد روی زمین روی سکوی هلیکوپتر نشسته است
جرمی فارمر به همراه Roddie Creek Ranch آماده می شود تا یک پهپاد تصویربرداری را تحت نظارت مارکوس وبر با هواپیماهای بدون سرنشین Landview پرواز کند. (لوک اتینگر/سی بی سی)

جرمی فارمر، همراه با مزرعه رادی کریک در نزدیکی کوئزنل، بریتیش کلمبیا، به گراند پریری سفر کرد تا یاد بگیرد که چگونه با کمک یک پهپاد بذرکاری کند. او گفت که این فناوری به او امکان می دهد محصول دیگری مانند حبوبات را به مزارع ذرت خود اضافه کند.

این عمل کشت پوششی نامیده می شود که می تواند به محافظت از خاک در برابر فرسایش باد و آب کمک کند.

فارمر در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “اگر با ماشینی وارد آنجا شوید، تمام ذرت خود را به زمین خواهید زد.”

فارمر گفت که کاشت دومین محصول از آسمان هنگامی که ساقه‌های ذرت به اندازه کافی بلند شدند، می‌تواند در حین کشت پوششی از رقابت جلوگیری کند. او همچنین امیدوار است استفاده از پهپاد نیز بتواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

کشاورز گفت: “هزینه تولید در حال تغییر است. هزینه انرژی در حال تغییر است. قیمت کود، قیمت بذر، همه چیز.”

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

تولیدکنندگان کشاورزی می توانند برای پروژه هایی که کربن را ذخیره می کنند و گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند، از جمله کشت پوششی، مدیریت نیتروژن و چرای چرخشی، بودجه دریافت کنند. سال گذشته، دولت فدرال مبلغ 182.7 میلیون دلار را برای 12 پروژه زیر نظر راه حل های آب و هوایی کشاورزی – صندوق اقدام اقلیمی در مزرعه اعلام کرد.

لنتز گفت که امیدوار است شاهد حرکت در قوانین آفت کش های پهپادها باشد تا دامداران کانادایی مانند او بتوانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ادامه دهند. با این حال، این دامدار چند نسلی گفت که مزایایی برای خودش و پدرش دارد.

لنتز گفت: “شما می توانید یک پهپاد را از گرمای کامیون به پرواز در آورید. لازم نیست در سرما برای بررسی گاوها از آن خارج شوید.”

“این کار سختی زیادی را برای برخی از چیزهایی که به مرور زمان شما را شکست می دهند، می گیرد.”