آلبرتا UCP در تضاد با مشاور خود بر سر حمله به طرح برق NDP

محافظه‌کاران متحد بر ادعای خود می‌ایستند که طرح شبکه برق صفر خالص NDP به آلبرتی‌ها ضربه فاجعه‌بار 87 میلیارد دلاری وارد می‌کند – برآوردی که مشاور UCP برای تحقیق درباره این موضوع استخدام کرده است.

دانیل اسمیت، رهبر UCP به خبرنگاران در کالگری هنگامی که از او خواسته شد درباره اختلاف نظر با Navius ​​Research مستقر در ونکوور اظهار نظر کند، گفت: “نه، ما نیازی به اصلاح نداریم.”

او گفت: “(طرح خالص صفر NDP) گران ترین وعده تبلیغاتی است که در این انتخابات ارائه شده است.”

این اختلاف از اولین حمله سیاسی بزرگ UCP به NDP قبل از انتخابات 29 مه سرچشمه می گیرد.

روز چهارشنبه، این حزب گفت که وعده NDP برای تبدیل شبکه برق به صفر خالص تا پایان سال 2035، 87 میلیارد دلار برای آلبرتی ها هزینه خواهد داشت که منجر به افزایش 40 درصدی در قبض های برق مصرف کننده می شود و تهدیدی قابل مشاهده برای دراز مدت است. سلامت اقتصاد آلبرتا

اسمیت برای تایید این ادعا به گزارشی از اپراتور سیستم الکتریک آلبرتا و گزارشی از ناویوس اشاره کرد.

AESO در گزارشی در سال گذشته تخمین زد که برای کربن زدایی شبکه برق تا سال 2040 بین 44 تا 52 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

سپس اخیراً از ناویوس توسط گروه محافظه‌کار متحد خواسته شد تا تأثیرات احتمالی ضربه‌ای به اقتصاد را از یک شبکه صفر خالص محاسبه کند.

ناویوس کمی بیش از یک ماه پیش گزارش داد، تخمین زده بود که در طی دو دهه تأثیری 35 میلیارد دلاری بر تولید ناخالص داخلی خواهد داشت که به میزان سالانه حدود سه صدم یک درصد کاهش می یابد.

UCP 2 عدد را با هم اضافه کرد

UCP تصدیق کرده است و سپس این دو عدد را با هم اضافه کرده تا به رقم 87 میلیارد دلار برسد.

با این حال، چند ساعت پس از اعلام UCP در چهارشنبه، ناویوس توییت کرد که رقم 35 میلیارد دلاری آن علاوه بر 52 میلیارد دلار نیست، بلکه در حال حاضر آماده شده است.

ناویوس در این توییت گفت: «35 میلیارد دلار در حال حاضر برای سرمایه گذاری (52 میلیارد دلار) تخمین زده شده در گزارش AESO است و به آن افزوده نمی شود.

“هزینه ای که امروز در رسانه ها برای اقتصاد آلبرتا گزارش شده است بیش از دو برابر آنچه مدل ما نشان می دهد خواهد بود.”

شرکت استخدام شده توسط UCP می گوید: «نمایندگی منصفانه هزینه ها نیست

ناویوس از خود به عنوان یک شرکت مشاوره خصوصی متخصص در تجزیه و تحلیل سیاست‌های دولت و شرکت‌ها که برای دستیابی به اهداف زیست‌محیطی در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه‌ای و انرژی طراحی شده‌اند، یاد می‌کند.

روز پنجشنبه، ناویوس در بیانیه‌ای موضع خود را گسترش داد و گفت: «تأثیر 35 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی هم هزینه‌ها و هم منافع این سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و برآوردی از تأثیر خالص اقتصادی کربن زدایی بخش برق در آلبرتا ارائه می‌دهد.

به همین دلیل، رقم 87 میلیارد دلاری که با اضافه کردن تأثیر 35 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی و 52 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با هم به صورت عمومی اعلام می‌شود، نشان‌دهنده منصفانه هزینه‌های این سیاست نیست.»

سخنگوی UCP دیو پریسکو مخالفت کرد.

پریسکو در بیانیه ای گفت: “52 میلیارد دلار (پرداخت) AESO برای تغییر شبکه انرژی ما، که هزینه مستقیم برای مشاغل آلبرتا و آلبرتا است. برآورد ناویوس از 35 میلیارد دلار کاهش تولید ناخالص داخلی (نتایج) از اجرای این سیاست.”

ما معتقدیم عادلانه است که این اعداد را به عنوان نمایشی از هزینه های سیاست گذاری، نه هزینه های اقتصادی، ترکیب کنیم.

راشل نتلی، رهبر NDP گفت که اسمیت عمداً ارقام را تحریف می کند و گفت که حتی گزارش AESO هزینه ها را بیش از حد برآورد می کند و مزایای حرکت به شبکه صفر خالص را نادیده می گیرد.

نتلی به خبرنگاران در کلگری گفت: «ما دنیل اسمیت را مجبور کردیم که از انکار اطلاعات نادرست 40 میلیارد دلاری خودداری کند که او و تیمش اقدامات فعالی برای به اشتراک گذاشتن آن با آلبرت‌ها انجام دادند.»

به همین دلیل است که مردم آلبرت نمی توانند به دانیل اسمیت اعتماد کنند.

UCP به سوالات پاسخ نداد

UCP به سؤالاتی در مورد اینکه چرا به نظر می رسد بخشی از گزارش Navius ​​را ویرایش کرده است، پاسخ نداد.

گزارش اصلی ناویوس در صفحه عنوان خود نشان می دهد که این تحقیق به سفارش انجمن محافظه کار متحد انجام شده است.

UCP در انتشار خبری خود در روز چهارشنبه به آن گزارش مرتبط شد، اما آن اطلاعات را ویرایش کرد، حتی اگر متن گزارش هنوز به وضوح بیان می کند که این تحلیل در جهت گروه UCP ایجاد شده است.

نتلی گفت اگر احزاب قصد دارند مطالب منبع اصلی را به رای دهندگان ارائه دهند، باید در مورد مواردی که شامل و حذف می کنند باز باشند.

“اگر حتی نمی توان روی UCP برای به اشتراک گذاشتن شفاف کار خود با رای دهندگان حساب کرد، چگونه می توانیم به نام بهشت ​​روی آنها حساب کنیم که در مورد همه چیز در دولت شفاف باشند اگر چهار سال دیگر به آنها سکان هدایت بدهیم؟”