آلبرتا در حال بررسی قانون درمان غیر ارادی برای معتادان

دولت آلبرتا می گوید هیچ تصمیمی در مورد قوانین احتمالی که افراد معتاد به مواد مخدر را مجبور به درمان بر خلاف میل خود کند، اتخاذ نشده است.

نیکلاس میلیکن، وزیر بهداشت روان و اعتیاد روز چهارشنبه گفت: “وزارت من در حال بررسی همه گزینه های بالقوه روی میز است.” با این حال، من می گویم که هیچ تصمیم خاصی در این زمینه اتخاذ نشده است.»

کالین آیچیسون، دبیر مطبوعاتی Milliken، در بیانیه ای ایمیلی بعد از ظهر چهارشنبه گفت که “مقامات دپارتمان بهداشت روانی و اعتیاد آلبرتا گزینه های مختلفی از جمله توسعه بالقوه قانون مداخله دلسوزانه را بررسی کردند.”

در اوایل این هفته، گلوب اند میل فاش کرد که مقامات استانی در پاییز گذشته پس از اینکه دانیل اسمیت پس از پیروزی در رهبری حزب محافظه‌کار متحد حاکم، نخست‌وزیر شد، درباره قانون مداخله دلسوزانه بحث می‌کردند.

این روزنامه با درخواست آزادی اطلاعات صدها صفحه از اسناد دولتی را به دست آورد.

ایمیل‌ها و گزارش‌ها از 6 اکتبر تا 15 دسامبر سال گذشته نشان می‌دهد که مقامات وزارت میلیکن به دنبال این بودند که چگونه و تحت چه شرایطی یک معتاد به مواد مخدر مجبور به درمان شود.

این روزنامه گزارش داد که درخواست ها توسط یک هیئت اداری تصمیم گیری می شود.

برخی از متخصصان در درمان اعتیاد گفتند که این رویکرد موثر نیست و در واقع می تواند شانس عود مرگبار را افزایش دهد.

الین هیشکا، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه آلبرتا، گفت که مطالعات مربوط به حوزه‌هایی که درمان اجباری اعتیاد را امتحان کرده‌اند، نشان می‌دهد که افراد دارای میزان بالایی از عود هستند.

او گفت که خطر مصرف دوز کشنده دارو در اثر عود افراد وجود دارد زیرا تحمل آنها در حین درمان کاهش می یابد.

هیشکا همچنین نگران است که چشم انداز درمان غیر ارادی افراد را به مخفی کاری سوق دهد و مصرف مواد خود را برای عزیزان فاش نکند.

“من واقعاً نگران هستم که تأثیرات آن … واقعاً ما را به سال‌ها به عقب برگرداند از این نظر که چگونه ما تلاش کرده‌ایم مردم را در مورد استفاده از آنها آزادانه ترغیب کنیم و انگ را کاهش دهیم تا مردم به دنبال مراقبت‌های مورد نیاز خود باشند. ” او گفت.

حزب حاکم متحد محافظه کار به دنبال انتخاب دوم در انتخابات استانی 29 مه است. UCP به پرسشی درباره اینکه آیا قانون درمان غیرارادی بخشی از پلتفرم کمپین آن خواهد بود پاسخی نداده است.