آلبرتا خارج از 2 شهر بزرگ، سنگر UCP باقی می ماند، اما 2 کرسی را نسبت به NDP از دست می دهد

حزب محافظه‌کار متحد دانیل اسمیت در انتخابات روز دوشنبه تقریباً بر همه سواره‌های خارج از دو شهر بزرگ آلبرتا تسلط داشت – اگرچه هنوز دو کرسی را در برابر حزب NDP راشل نتلی از دست داد.

از اوایل روز سه‌شنبه، پیش‌بینی می‌شد که UCP بیشتر مسابقات سواری استان را برنده شود، اگرچه حزب دموکراتیک جدید Banff-Kananaskis و Sherwood Park را پشت سر گذاشت.

پیش‌بینی شده بود که UCP 90 درصد از کرسی‌های مناطق روستایی آلبرتا و شهرهای کوچک‌تر را تصاحب کند – 37 از 41 کرسی خارج از ادمونتون و کلگری.

جفری هیل، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه لثبریج، گفت که نتایج شب انتخابات نشان می‌دهد که UCP در حوزه‌های انتخابیه روستایی مرتبط با منابع و کشاورزی همچنان مسلط است.

در همین حال، او گفت که NDP سهم خود را از آراء اندکی افزایش داد، عمدتاً با حذف رای دهندگان از حزب آلبرتا.

تماشا | لحظات پایانی شب انتخابات آلبرتا در 5 دقیقه:

لحظات پایانی شب انتخابات آلبرتا در 5 دقیقه را مشاهده می کنید

دانیل اسمیت در حالی که روز دوشنبه پیروزی خود در انتخابات آلبرتا را جشن می گرفت، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که حزب گرایی، تفرقه و حملات شخصی و سیاسی را در آینه عقب قرار دهیم. رهبر UCP گفت که انتخابات استانی به پایان رسیده است – اما او نشان داد که برای مبارزه بعدی خود علیه “سیاست های اتاوا که به زودی اعلام می شود و به طور قابل توجهی به اقتصاد استانی ما آسیب می رساند” آماده است.

هیل گفت: “من فکر می کنم سیستم دو حزبی در آلبرتا تثبیت شده است.” مطمئناً شهر کوچک آلبرتا جهت گیری محافظه کارانه خود را حفظ کرده است.

در اینجا نتایج برخی از سوارکاری‌هایی که از نزدیک تماشا شده‌اند آورده شده است:

بانف-کاناناسکیس

از آنجایی که آرا به آرامی در دوشنبه شب به جریان افتاد، بنف-کاناناسکیس در یک نقطه به نظر می رسید که قفلی برای میراندا روزین، رئیس فعلی UCP باشد، زیرا او با بیش از هزار رای رهبری می کرد.

اما با نزدیک شدن به نیمه شب، برتری روزین کمتر شد. سپس او آن را از دست داد.

در حالی که همه نظرسنجی‌ها در اوایل روز سه‌شنبه گزارش می‌دهند، پیش‌بینی می‌شود که سارا الملیگی، نامزد حزب NDP، با اختلاف 200 رای، پیروز میدان باشد.

الملیگی گفت: «برای من فرقی نمی‌کند که نخست‌وزیر یا حزبی که در قدرت است، من دقیقاً از نیازهای این سواری دفاع خواهم کرد.»

سارا المیلیگی با لباس سفید و تزئینات آبی در کنار یکی از حامیانش در ستاد انتخاباتی خود لبخند می زند که پر از بادکنک های سفید و نارنجی است.
سارا الملیگی از حزب دموکراتیک خلق، سمت راست، روز دوشنبه در کنار یک حامی ایستاده است. از آنجایی که آرا به آرامی در دوشنبه شب جاری شد، Banff-Kananaskis در یک نقطه به نظر می رسید قفلی برای میراندا روزین، رئیس فعلی UCP باشد، اما Elmeligi در نهایت با اختلاف 200 رای برنده مسابقه شد. (Marc-Antoine Leblanc/CBC)

سواری در غرب کلگری در سال 2017 ایجاد شد، زمانی که کاکرین در یک منطقه جدید با Airdrie ادغام شد. این منطقه با مزارع سرسبز و قله‌های کارت پستالی، مرکزی برای کشاورزی و گردشگری است.

نگرانی اصلی در میان رای دهندگان سواری، مسکن و مقرون به صرفه بودن، به ویژه در مقاصد توریستی بانف و کانمور بود. اینها در کنار مراقبت های بهداشتی جزو اولویت های الملیگی هستند.

او گفت: “تمرکز بزرگ برای من همچنین نگاه کردن به بخش شرقی سوارکاری و شناخت اجزای بیرونی، شناخت بهتر آنها و شناخت بیشتر نیازهای آنها است.”

ماریا لین، که دوشنبه در کانمور رای داد، گفت امیدوار است که سواری را نارنجی ببیند.

او گفت: “من فکر می کنم ما نیاز به تغییر داریم، و تغییری که برای مردم آلبرتای معمولی خوب است – برای آموزش، مراقبت های بهداشتی، مدرسه، سیاست های معتدل.” NDP در آلبرتا وسط زمین است. آنها آنقدر که مردم فکر می کنند چپ نیستند.

لثبریج

شهر لثبریج در جنوب آلبرتا به دو قسمت تقسیم شده است که یکی در شرق و دیگری در غرب است. هر دو نفر برنده شدند.

در Lethbridge-East، ناتان نودورف از UCP، معاون نخست وزیر و وزیر زیرساخت، راب میاشیرو از NDP را کنار گذاشت. پیش بینی می شد که نودورف با 750 رای برنده شود.

Premier از پشت تریبون برای جمعیت دست تکان می دهد.
دانیل اسمیت، رهبر UCP و نخست‌وزیر آلبرتا دوشنبه شب در کلگری سخنرانی پیروزی خود را انجام می‌دهد. اسمیت با موفقیت از کرسی خود در Brooks-Medicine Hat دفاع کرد و 66 درصد آرا را به دست آورد. (جف مکینتاش/کانادین پرس)

در لثبریج-وست، شانون فیلیپس از NDP، وزیر سابق کابینه نوتلی، شریل سیبورن از UCP را شکست داد. پیش بینی می شد فیلیپس با حدود 2500 رای برنده شود. او برای سومین دوره خدمت خواهد کرد.

فیلیپس گفت: «این یک کارزار عظیم در دو طرف خط تقسیم بود. “تعداد مکان‌های علامت‌گذاری، داوطلبان، رای دهندگانی که برای اولین بار برای NDP انتخاب شده‌اند شگفت‌انگیز بوده است. ما در طول سال‌ها کاری جز رشد انجام نداده‌ایم.”

در سال 2019، فیلیپس با اختلاف 226 رای به سختی پیروز شد.

کاندیدای اصلی UCP در لثبریج-وست، توری تانر، پس از انتشار یک ویدیوی قدیمی که در آن معلمان را متهم به نمایش هرزه‌نگاری کودکان و کمک به تغییر هویت جنسیتی دانش‌آموزان بدون اطلاع والدین می‌کنند، مجبور شد قبل از شروع انتخابات کناره‌گیری کند.

مورینویل-سنت آلبرت

پیش بینی می شد که دیل نالی برای دومین دوره در مورینویل-سنت برنده شود. آلبرت، شمال ادمونتون. وزیر خدمات آلبرتا و وزیر کاهش نوار قرمز کمی بیش از نیمی از آرا را به دست آوردند و کارن شاو نامزد حزب NDP را با حدود 1500 رای شکست دادند.

NDP امیدوار بود که شاو، که برای چهار دوره عضو شورای شهر استرجون بود و یک مزرعه خانوادگی را در این منطقه اداره می کرد، بتواند نالی را از سوارکاری که در انتخابات سال 2019 ایجاد شد، کنار بزند.

پارک شروود

کایل کاساوسکی از NDP، پارک شروود در شرق ادمونتون را به رنگ نارنجی تغییر داد و پیش‌بینی می‌شد که با حدود 1700 رای از کاندیدای فعلی UCP، جردن واکر، پیشی بگیرد.

واکر در سال 2019 با اختلاف اندکی برنده منطقه شده بود. او یک دوره به عنوان MLA خدمت کرد.

بروکس-کلاه پزشکی

دانیل اسمیت، رهبر UPC با موفقیت از کرسی خود در Brooks-Medicine Hat دفاع کرد که پیش بینی می شد 66 درصد آرا را به دست آورد.

اسمیت تنها رهبر حزب در رقابت برای سوارکاری در شرق کلگری نبود. بری موریشیتا از حزب آلبرتا نیز در رای گیری حضور داشت و کمی بیش از شش درصد آرا را به دست آورد.

اسمیت از زمان پیروزی در انتخابات دوم نوامبر گذشته، پس از استعفای UCP MLA مایکلا فری برای ایجاد فضا برای او در پی رقابت رهبری، کرسی Brooks-Medicine Hat را حفظ کرده است. اسمیت با کسب 54 درصد آرا در انتخابات دور دوم پیروز شد.

شانون فیلیپس در یک اتاق تاریک با بادکنک های نارنجی با میکروفون و دوربین تلویزیون صحبت می کند.
در لثبریج-وست، شانون فیلیپس از NDP، وزیر سابق کابینه نوتلی، شریل سیبورن از UCP را شکست داد. پیش بینی می شد فیلیپس با حدود 2500 رای برنده شود. (Ose Irete/CBC)

اسمیت گفت: «من همچنین می‌خواهم از افراد بزرگ Brooks-Medicine Hat تشکر کنم. “شما مسئولیت نمایندگی و دفاع از منافع خود را به من سپردید. و من افتخار و فروتن هستم. من مدیون شما و همه داوطلبان هستم. و به عنوان MLA شما به مبارزه برای شما ادامه خواهم داد.”

گوندولین دیرک، کاندیدای حزب ملی دموکراتیک خلق، دوشنبه شب با کسب 27 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. او همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای در نوامبر دوم شد و حمایت مشابهی را به دست آورد.

لاکومب-پونوکا

در آلبرتای مرکزی سواری Lacombe-Ponoka، جنیفر جانسون در زیر پرچم UCP برنده شد، حتی اگر UCP گفته است که او جایی در گروه حزبی نخواهد داشت.

هفته گذشته، اسمیت گفت که این تصمیم “نهایی” او بود که جانسون را به دلیل اظهاراتی که در یک ضبط فاش شده در سپتامبر گذشته انجام داد و در آن کودکان تراجنسیتی در مدارس را با مدفوع در دسته ای از کوکی ها مقایسه کرد، کنار گذاشت.

در آن ضبط، جانسون همچنین گفت که یک مدرسه گوزن قرمز جعبه‌های زباله در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزانی که گربه هستند، دارد.

جانسون از آن زمان به دلیل زبانی که در ضبط استفاده کرده عذرخواهی کرده و گفته است که در مورد نگرانی های خود در مورد کودکان در حال انتقال به شیوه ای محترمانه تر صحبت خواهد کرد.

در انتخابات روز دوشنبه، جانسون نامزد حزب NDP، دیو دیل را با بیش از 9200 رای شکست داد.