آلبرتا “برای مدت طولانی” در حالی که آتش نشان ها در آخر هفته گرم و خشک پیش می روند

دماهای گرم و شرایط خشک و بادی همچنان آتش‌نشانان آلبرتا را در آخر هفته به چالش می‌کشند، زیرا دود غلیظ آتش‌سوزی بر فراز ادمونتون و مناطق اطراف آن نشسته است.

روز شنبه، شاخص سلامت کیفیت هوای محیط زیست و تغییرات آب و هوای کانادا (AQHI) کیفیت هوای ادمونتون را در 10+ یا در معرض خطر بسیار بالا قرار داد. یک بیانیه ویژه کیفیت هوا برای بیشتر استان در حال اجرا است و به مردم توصیه می کند به دلیل خطرات دود برای سلامتی از حضور در بیرون خودداری کنند.

Josee St-Onge، افسر اطلاعات آتش سوزی آلبرتا، صبح شنبه در مصاحبه با CBC گفت که گروه های آتش نشانی به کار خود ادامه می دهند.

او گفت: «پیشرفت خوبی در بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها، ساخت خطوط مهار و نگهبان‌های آتش‌نشانی در اطراف جوامع حاصل شده است، اما امروز منتظر یک روز چالش‌برانگیز دیگر هستیم».

“قطعاً مسافت طولانی خواهد بود. آتش‌هایی با این اندازه بسیار شدید می‌سوزند.

بر اساس داشبورد آنلاین آلبرتا وایلدفایر، تا صبح روز شنبه، 88 آتش سوزی در داخل مناطق حفاظتی جنگل آلبرتا شعله ور بوده و 25 مورد به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده اند.

این استان قرار است در ساعت 3 بعدازظهر روز شنبه به‌روزرسانی وضعیت آتش‌سوزی را ارائه کند.

نمایی از دود شدید بر فراز رودخانه ای که توسط درختان سبز محصور شده است.
دود شدید دره رودخانه ادمونتون را در 20 مه 2023 پوشانده است. (پیج پارسونز/سی بی سی)

St-Onge افزود: امیدی در پیش بینی وجود دارد.

محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا برای شروع هفته آینده بارندگی را پیش بینی کرده است. با کاهش دما تا حدود 20 درجه سانتیگراد.

این آخر هفته دمای هوا 10 درجه سانتیگراد بالاتر از فصل باقی می ماند.

در حالی که یک استراحت کوتاه در شرایط آب و هوایی کمک خواهد کرد، St-Onge گفت که برای کنترل وضعیت فعلی آتش سوزی به یک واکنش طولانی مدت نیاز است.

مطمئناً کار زیادی در پیش است. ما فقط در اواسط ماه مه هستیم و فصل آتش سوزی معمولاً ادامه دارد. [until] اکتبر، او گفت.

بنابراین قطعاً یک وضعیت بحرانی در آنجا وجود دارد.»

به عنوان بخشی از بیانیه ویژه کیفیت هوا، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا می گوید افراد مبتلا به بیماری ریوی یا بیماری قلبی، سالمندان، کودکان، افراد باردار و افرادی که در فضای باز کار می کنند در معرض خطر بیشتری برای تجربه اثرات سلامت ناشی از دود آتش سوزی هستند.

این آژانس به مردم توصیه می‌کند در صورت نیاز به بیرون رفتن برای جلوگیری از استنشاق ذرات ریز در دود، از ماسک نوع تنفسی مناسب استفاده کنند.

دستور تخلیه به دلیل آتش سوزی جنگلی برای حدود 17 جامعه در مرکز و شمال آلبرتا همچنان به قوت خود باقی است. این استان در عصر روز جمعه در یک به روز رسانی اعلام کرد که بیش از 10523 نفر در انتظار بازگشت همه جانبه به خانه هستند.

این وضعیت برای ساکنان فاکس کریک، دوایت استرواب، دخترش شاین استراوب و دو سگشان که تخلیه شده‌اند و به مدت دو هفته در متلی در وایتکورت آلتا اقامت کرده‌اند، باج‌آور بوده است.

دوایت استرواب گفت: “کمک های زیادی از سوی جامعه صورت گرفت و همه واقعاً از ما حمایت کردند.”

آنها بسیار فراتر از وظیفه ما عمل کرده اند.»

تماشا | ساکنان فاکس کریک در مورد هجوم حمایت های اجتماعی در میان عدم اطمینان صحبت می کنند

آتش‌سوزی‌های بسیار فعال فاکس کریک، آلتا را تهدید می‌کند.

ساکنان فاکس کریک، آلتا، دو هفته پیش از خانه های خود تخلیه شدند، اما آتش سوزی های شدید در حاشیه شهر اکنون اولویت اصلی آتش نشانان است.

کالین بلر، مدیر اجرایی آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا، در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر روز جمعه در آتش سوزی جنگلی گفت: حدود 275 سازه آسیب دیده اند.

خانه ها و ساختمان های دیگر در فاکس لیک، سکونتگاه شرق پریری متیس، دره درایتون و سایر جوامع گم شده اند.

ممنوعیت آتش سوزی و محدودیت وسایل نقلیه خارج از بزرگراه در سراسر منطقه حفاظت از جنگل اعمال می شود.

ده ها پارک و مناطق تفریحی بسته شده اند و چندین سایت دیگر به دقت تحت نظارت هستند. لیست تعطیلی ها همچنان به صورت آنلاین به روز می شود.

بیش از 2800 نفر در حال مبارزه با آتش سوزی هستند. از سراسر کانادا، نیروهای مسلح و ایالات متحده حمایت شده است

انتظار می رود 24 آتش نشان دیگر از ایالات متحده در آخر هفته وارد شوند.