آلبرتا برای بازگشت هوای گرم و خشک با خشم آتش‌سوزی‌ها آماده است

همانطور که بحران آتش سوزی آلبرتا ادامه دارد، بازگشت هوای گرم در روزهای آینده خطر را در جوامع در معرض تهدید تشدید می کند.

آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در سراسر استان همچنان ادامه دارد و هزاران آلبرتایی را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده و جوامع را، چه نزدیک و چه دور از شعله‌های آتش، پوشیده از دود ترک کرده است.

تا صبح جمعه، 100 آتش سوزی در سراسر استان شعله ور است. از 94 آتش سوزی در داخل مناطق حفاظت شده جنگلی آلبرتا، 25 مورد به عنوان خارج از کنترل طبقه بندی شده اند.

دستور تخلیه برای حدود 17 جامعه در مرکز و شمال آلبرتا به قوت خود باقی است. بیش از 10500 نفر در انتظار بازگشت همه جانبه به خانه هستند.

مقامات استانی در ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه به روز رسانی در مورد واکنش آتش سوزی ارائه خواهند کرد. می توانید آن را در اینجا به صورت زنده تماشا کنید.

این استان برای یک آخر هفته سخت در مبارزه با آتش سوزی آماده می شود. انتظار می‌رود که گرمای شدید و شرایط تندری-خشکی در استان بنشیند، درست زمانی که هزاران آلبرتایی برای تعطیلات روز ویکتوریا به جاده‌ها می‌روند یا به جنگل می‌روند.

آلبرتا در تلاشی برای کاهش خطر آتش‌سوزی جنگلی، ده‌ها پارک و منطقه تفریحی را بسته است.

این استان روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که چندین سایت دیگر از نزدیک تحت نظارت هستند و ممکن است در روزهای آینده تعطیلی بیشتری اعلام شود. لیست تعطیلی ها همچنان به صورت آنلاین به روز می شود.

بیانیه های ویژه کیفیت هوا برای بیشتر استان همچنان به قوت خود باقی است.

از صبح جمعه، Grande Prairie با بدترین سطوح آلودگی ناشی از دود دمنده با رتبه 10+ زیر شاخص سلامت کیفیت هوا مواجه بود.

فصل آتش سوزی امسال به نبردی بی سابقه برای آلبرتا تبدیل شده است.

در سال جاری نزدیک به 500 آتش سوزی در استان سوخته و 802 هزار و 773 هکتار را تخریب کرده است.

بیش از 2500 نفر در حال مبارزه با آتش سوزی های جنگلی در آلبرتا هستند، از جمله پشتیبانی از سراسر کانادا، نیروهای مسلح و ایالات متحده.