آلبرتا اکنون داده های مبتنی بر نژاد COVID-19 را جمع آوری می کند اما هنوز آنها را منتشر نمی کند

Alberta Health اکنون در حال جمع آوری داده ها در مورد نژاد و نژاد افراد مبتلا به COVID-19 است اما می گوید که داده ها هنوز برای انتشار عمومی آماده نیست زیرا کامل نیست.

یک قطعه از داده ها توسط مدیر مسائل نخست وزیر روز دوشنبه در دفاع از اظهارات نخست وزیر در مورد تعداد بالای کار در جامعه آسیای جنوبی ارائه شد.

مت ولف ارسال کرد: “آلبرتائیان از نژاد آسیای جنوبی و شرقی تقریباً کمتر از 20 درصد موارد COVID-19 را تشکیل می دهند ، اما فقط 11 درصد از جمعیت را نشان می دهند.” در توییتر.

این توییت یکی از چندین وبلاگ گرگ بود که در پاسخ به آنچه وی خشم بی جا از سوی برخی منتقدان نخست وزیر جیسون کنی در مورد اظهار نظرهای اخیر کنی در مورد تعداد بالای کار در شمال شرقی کلگری ، جایی که بسیاری از مهاجران زندگی می کنند ، ارسال شده است.

ولف در توئیتی نوشت: “برخی استدلال می كنند كه نخست وزیر آلبرت ها را” سرزنش “یا” انگ “می كند و تلاش می كند آگاهی جامعه جوامع فرهنگی را در مورد چگونگی كاهش سرعت گسترش افزایش دهد.

“نه ، نخست وزیر” هیچ گروهی از آلبرتانی ها را سرزنش نمی کند. COVID-19 بر تمام عناصر جامعه ما تأثیر می گذارد. اما داده ها نشان می دهد که برخی از جوامع فرهنگی به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گرفته اند. “

این داده ها فقط در حال حاضر در دسترس ولف و سایر اعضای دولت استانی است.

هفته گذشته CBC News از استان درخواست داده شد ، پس از اینکه نخست وزیر در رادیو RedFM گفت که “ما شاهد گسترش بسیار بالایی در جامعه آسیای جنوبی هستیم.”

در پاسخ ، آلبرتا هلث بیانیه ای مکتوب ارائه داد که می گوید اطلاعات در حال جمع آوری است اما هنوز منتشر نشده است

در این بیانیه آمده است: “تا به امروز ، ما در مورد نژاد ، قومیت یا وضعیت اقتصادی-اجتماعی آلبرتایی ها با COVID-19 گزارش عمومی نداده ایم ، در عوض بر روی عوامل خطر و داده های خاص مورد از نظر سن و محل تمرکز کرده ایم.”

در ادامه گفته شد که بهداشت و سلامت آلبرتا “ممکن است در آینده مجدداً این مورد را بررسی کند ، درصورتی که امکان پذیر باشد.”

دکتر داینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی ، در مورد تلاش های این استان برای جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی بیشتر در مورد موارد COVID-19 بحث می کند. 1:33

دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد بهداشت ، روز دوشنبه در مورد توییت ولف ، از وی سوال کرد که اعدادی که وی ذکر کرده “مقدماتی” است.

هینشاو گفت: “ما در طی چند ماه گذشته روی جمع آوری این داده ها و انجام برخی تجزیه و تحلیل ها کار کرده ایم تا بتوانیم آنها را به عنوان یک کل جامع و با تجزیه و تحلیل کامل برقرار کنیم.”

“این در حال حاضر کامل نیست.”

“ما به سردرگمی و شفافیت کمتری نیاز داریم”

دکتر هاکیک ویرانی ، دانشیار بالینی بهداشت عمومی با دانشکده پزشکی در دانشگاه آلبرتا ، گفت که خوشحال است که یاد گرفته است این استان اکنون این داده ها را جمع آوری می کند ، اما او معتقد است که باید به صورت عمومی ، به طور کامل به اشتراک گذاشته شود ، نه در تکه ها.

موارد COVID-19 و بستری شدن در بیمارستان ها روزانه به بالاترین سطح ممکن رسیده است و ویرانی معتقد است اعتماد آلبرتانس به واکنش همه گیر از قبل به دلایل مختلف تضعیف شده است.

وی می گوید وقتی به مردم گفته می شود داده وجود دارد اما آماده انتشار نیست ، فقط برای بخشهایی از داده ها که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند ، کمک نمی کند.

ویرانی گفت: “وقتی از درون یک دولت دو پیام متفاوت می شنوید ، این یک چالش بیشتر می شود”.

“بنابراین ما به سردرگمی و شفافیت کمتری نیاز داریم. و این هیچ یک از این اهداف را تأمین نمی کند.”

دکتر هاکیک ویرانی ، دانشیار بالینی بهداشت عمومی با دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا است. (برایان لبی / CBC)

ویرانی گفت: جمع آوری این نوع داده ها که کاربردهای بالقوه بسیاری دارند ارزش دارد.

وی گفت: “این فقط مورد توجه محققان نیست ، بلکه برای پزشکان بهداشت عمومی نیز جالب است.”

“داشتن داده های محلی در مورد گروه های خاص در معرض خطر برای ایجاد یک پاسخ منطقی بسیار ارزشمند است.”

تماسهای مکرر برای اطلاعات بیشتر از این قبیل

در تورنتو ، اطلاعات دموگرافیک مانند این در اوایل همه گیری جمع آوری شد ، و نشان داد که گروه های اقلیت در موارد گزارش شده COVID-19 بیش از حد نشان داده شده اند.

مدافعان حقوق بشر ، گروه های ضد نژادپرستی ، محققان و آژانس های اجتماعی از ماه ها قبل خواستار جمع آوری و به اشتراک گذاری عمومی داده های مشابه در آلبرتا بوده اند.

لیندا مک کی پانوس با مرکز تحقیقات آزادی های مدنی آلبرتا در ماه آگوست به سی بی سی نیوز گفت: “این می تواند به تغییر در مراقبت های بهداشتی منجر شود.”

“ما باید بدانیم که چه اتفاقی می افتد تا بتوانیم به طور موثرتری آن را درمان کنیم.”

تماس های مشابهی در کبک و بریتیش کلمبیا برای جمع آوری و انتشار بیشتر این نوع داده ها بوده است.


در ایالات متحده ، اطلاعات مربوط به نژاد و قومیت به طور معمول در کنار داده های بهداشتی جمع آوری می شود.

بر اساس پروژه پیگیری COVID ، در آن کشور ، سیاه پوستان ، بومیان و مردم اسپانیایی تب در حال از بین بردن COVID-19 با نرخ بالاتر از سفیدپوستان و آسیایی ها هستند. به گفته محققانی که موضوع را بررسی کرده اند ، دلایل متعدد ، همپوشانی و پیچیده ای برای این وجود دارد.

کنی روز دوشنبه گفت ، دلایل نرخ بالای کالگریان از نژاد جنوب آسیا نیز پیچیده است.

کنی شرح می دهد

نخست وزیر گفت ، با رهبر سابق Wildrose و MLA محافظه کار پیشرو ، دانیل اسمیت ، که اکنون یک برنامه رادیویی را در NewsTalk 770 برگزار می کند ، گفت که طیف گسترده ای از عوامل مربوط به گسترش سریع COVID-19 در میان آلبرتایی ها با زمینه های خاص بین المللی وجود دارد.

وی وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین تر ، مسکن متراکم تر ، خانوارهای بزرگتر و موانع زبانی را از جمله این عوامل برشمرد.

“و برخی از افراد ، به ویژه پناهندگانی که از مزایای تحصیلات رسمی برخوردار نیستند ، حتی ممکن است دارای سواد محدود به زبان مادری خود باشند ، این بدان معنی است که تلاش ما برای ترجمه مطالب ، به عنوان مثال ، کشف شده است که لزوماً این دستورالعمل ها از همان تاثیری که ممکن است در جمعیت بیشتری داشته باشد “، کنی گفت.

وی گفت این استان به دنبال روشهایی برای انجام اقدامات “در سطح زمین” برای اطلاع رسانی بهتر آخرین توصیه های بهداشت عمومی به افرادی است که در چنین شرایطی قرار دارند ، علاوه بر این برای افرادی که تست COVID-19 مثبت دارند اما نمی توانند به طور موثر خود به دلیل وضعیت زندگی در خانه منزوی شوند.

کنی گفت: “این افراد بزرگ ، سخت کوش هستند و ما باید به آنها کمک کنیم.”

“بنابراین من از تیم ما خواسته ام که یک بسته بسیار بزرگتر از انزوای رایگان هتل ارائه دهد که در آن استان صورتحساب ها را پوشش می دهد.”

نخست وزیر افزود: “این اصلاً مقصر نیست.”

“این در مورد دستیابی است.”

نقش کار

مشاوره جورج چاهال ، نماینده بخش 5 در شمال شرقی کلگری ، معتقد است که یکی از بزرگترین عوامل بازی در این قسمت از شهر ، نوع کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند.

وی گفت: به خصوص برای افرادی که در بخش وی هستند شغلی وجود دارد که آنها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد ، مانند کار در کارخانه های بسته بندی گوشت ، رانندگی تاکسی ، اتوبوس یا وسایل نقلیه مشترک مانند Uber ، کار در بیمارستان ها یا خانه های سالمندان و کار در فروشگاه های خرده فروشی یا مواد غذایی

چاهال روز دوشنبه در مصاحبه ای در مورد گفت: “بیشتر این ساکنان چاره ای برای کار در خانه ندارند.” چشم بند کلگری.

چشمی کلگری9:47چرا در شمال شرقی کلگری فعال ترین موارد COVID-19 وجود دارد

چرا در شمال شرقی کلگری فعال ترین موارد ابتلا به COVID-19 در شهر وجود دارد. ما با مشاور بخش منطقه ، جورج چاهال صحبت می کنیم. 9:47

چاهال افزود: “ما همچنین در شمال شرقی کلگری می بینیم که بالاترین میزان استفاده از حمل و نقل عمومی وجود دارد – قبل از همه گیری و در طی همه گیری.”

“بنابراین من فکر می کنم این نیز یک عامل مهم است.”

عقب ماندگی جستجوی تماس بر داده های ماه نوامبر تأثیر می گذارد

هینشاو گفت که Alberta Health قصد دارد اطلاعات کامل مبتنی بر جمعیت را هنگامی که کاملتر می شوند ، منتشر کند.

وی گفت ، این مدتی طول خواهد کشید ، زیرا داده ها از طریق ردیاب تماس جمع می شوند و تعداد زیادی عقب مانده در آن سیستم وجود دارد – و در نتیجه شکافهایی در جمع آوری داده ها وجود دارد.

هینشاو گفت: “ما اطلاعات قومی از ماه نوامبر قابل اعتماد نخواهیم داشت.”

وی افزود: “این واقعاً مهم است که به یاد داشته باشید که شماره های مجزا که آزاد می شوند هرگز نباید برای انگ زدن به جوامع خاص استفاده شوند.”

“دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افرادی که خود را در یک گروه قومی مشخص می کنند بیش از حد نمایندگی داشته باشند و این می تواند ارتباط بیشتری با شغل یا عوامل دیگر در زندگی این افراد داشته باشد ، و به هیچ وجه نباید آنها را استنباط کرد سرزنش یا انگ بر سر افراد خاص. “