آلبرتا انتظار دارد تقریباً 680،000 دوز واکسن در اوایل سال 2021 وارد شود

اگر آزمایش های مداوم برای دو کاندید واکسن COVID-19 با موفقیت ادامه یابد ، آلبرتا انتظار دارد در اوایل سال جدید حدود 680،000 دوز دریافت کند.

روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ، دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی استان ، گفت که توزیع بالقوه به ایمنی و اثربخشی واکسن ها بستگی دارد.

هینشاو گفت: “بنابراین همه این کنترل ها و تعادل ها باید پاک شود.” “اگر این اتفاق بیفتد ، [there] اختصاص سرانه واکسن است. “

اگر همه خوب پیش بروند ، آلبرتا انتظار دارد 465،000 دوز واکسن Pfizer و 221،000 واکسن Moderna را در مجموع 686،000 دوز دریافت کند.

در اوایل این هفته ، Moderna گفت به نظر می رسد واکسن آن 94.5 درصد موثر است. این امر متعاقب اعلامیه مشابهی از سوی Pfizer Inc انجام شد ، كه چهارشنبه اعلام كرد نتایج آزمایش جدید 95 درصد واکسن آن موثر است.

هر دو در میان هفت واکسنی هستند که کانادا از قبل سفارش داده است اطمینان حاصل کنید که کانادایی ها برای “واکسن های احتمالی” در “خط اول” بودند.

وزیر بهداشت آلبرتا ، تایلر شاندرو ، در بیانیه ای که به توییتر خود ارسال کرد ، گفت که اولین محموله ها احتمالاً در سال 2021 وارد می شوند.

“ما با آنها کار خواهیم کرد [Alberta Health Services] و مقامات بهداشت عمومی فدرال برای اولویت بندی توزیع برای آسیب پذیرترین ، کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان آلبرتا در مراقبت های مداوم ، “شاندرو گفت.

متخصص بیماری های عفونی می گوید دوزها “یک شروع خوب” است

کریگ جن ، دانشیار دانشگاه کلگری در بخش میکروبیولوژی ، ایمنی شناسی و بیماری های عفونی ، گفت که دوزهای پیش بینی شده “شروع خوبی” است.

جن گفت: “باید بخاطر داشته باشیم كه هر دو فرمولاسیون واكسن به دوبار شلیك نیاز دارد.” “بنابراین ، ما در حال بررسی کمی بیش از 600000 دوز هستیم ، به این معنی که می توانیم کمی بیش از 300،000 آلبرتی را واکسینه کنیم.”

کریگ جن ، که میکروب شناسی و بیماری های عفونی را در دانشگاه کلگری تدریس می کند ، می گوید دوزهای اولیه یک واکسن بالقوه می تواند به پوشش برخی از بیماران در معرض خطر و مراقبت های بهداشتی در خط مقدم کمک کند. (جنیفر لی / سی بی سی)

برای بیان این نکته ، جن گفت آلبرتا امسال تقریباً دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا سفارش داده است.

وی گفت: “بنابراین تعداد کمی از دوزهای واکسن در مقایسه با آنچه که به طور معمول برای آنفولانزا انجام می دهیم ، است.” “اما این یک شروع خوب است و به ما امکان می دهد تا با برخی از بیماران در معرض خطر و امیدوارم که درصد خوبی از کارگران مراقبت های بهداشتی در خط مقدم مقابله کنیم.”

جن گفت: لازم به یادآوری است که اعداد اعلام شده فقط آغاز روند توزیع در کانادا است.

“من خوش بین هستم که شاهد واکسن تأیید شده در کانادا در اوایل سال 2021 خواهیم بود. من فکر می کنم کانادایی ها باید مراقب آن باشند ، آیا این مورد توسط FDA برای استفاده اضطراری تأیید می شود ، و سپس چه زمانی توسط Health Canada تأیید می شود ، “جن گفت. “زیرا اینها واقعاً سد معبر بعدی یا سرعت گیر هستند.

“پس از تأیید ، شروع به دیدن واکسن خواهیم کرد. در اوایل بیماران در معرض خطر ، و سپس با مراقبت از افراد ، می توانیم آن را برای واکسیناسیون عمومی باز کنیم.”

اکثر کانادایی ها برای دریافت واکسن تا پایان سال 2021

روز سه شنبه ، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا در سخنرانی خود گفت که “چشم انداز خوش بینانه” می تواند شاهد واکسیناسیون بیشتر کانادایی ها تا پایان سال 2021 باشد.

دکتر هوارد نجو گفت: “مطمئناً ، ما امیدواریم که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کانادا را پوشش دهیم … تا پایان سال آینده.” “اما همانطور که من می گویم ، این چیزی است که در زمان واقعی اتفاق می افتد و مطمئناً در حین حرکت تنظیماتی انجام می شود.”

تماشا کنید | تدارکات لازم برای تولید واکسن در کانادا:

دولت فدرال در حال نهایی کردن برنامه خود برای رواج واکسن COVID-19 پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن در کانادا است. این طرح باید شامل چگونگی حمل و نقل ، ذخیره و تحویل میلیون ها دوز سریع باشد و ممکن است شامل کمک نظامی باشد. 1:54

در همین حال ، محققان دانشگاه آلبرتا در تلاشند تا داده های خشن را تا کریسمس با یک نظرسنجی ملی درباره اینکه چه کسی باید ابتدا واکسن دریافت کند ، بدست آورد.

کمیته مشورتی ملی در زمینه ایمن سازی توصیه کرده است که برخی از جمعیتهای اصلی ابتدا واکسن COVID-19 را دریافت کنند ، از جمله افرادی که دارای شرایط پرخطر هستند ، کارکنان مراقبت های بهداشتی و کارگرانی که نمی توانند به طور مجازی کار کنند.

نخست وزیر جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز سه شنبه برگزار شد ، گفت توزیع واکسن در سراسر کانادا “یک چالش مهم لجستیکی” است.

“[It’s] وی گفت: یکی از مواردی که دولت متمرکز بر آن است و مشتاقانه روی آن کار می کند تا بتواند اطمینان حاصل کند که با ورود واکسن ها به افراد آسیب پذیر و افرادی که به آن نیاز دارند به صورت اولویت دار تبدیل می شوند. “

علیرغم انتشار اخباری از وجود واکسن ، ترودو هشدار داد که کانادایی ها به دلیل افزایش موارد در کانادا ، همچنان باید اقدامات احتیاطی COVID-19 منظم را انجام دهند.

روز چهارشنبه 732 مورد جدید دیگر در آلبرتا گزارش شد که 10،057 مورد فعال در سراسر استان داشت. COVID-19 طی ماه نوامبر ، بدترین ماه همه گیری ، 110 آلبرتایی را کشته است.