آلبرتایی‌ها توصیه کردند که مراقب علائم استنشاق دود باشند، زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی کیفیت هوا را بدتر می‌کند

متخصصان آب و هوا و سلامت به مردم آلبرت توصیه می کنند که مراقب تأثیرات دود آتش سوزی بر سلامت باشند، زیرا آتش سوزی در سراسر استان بر کیفیت هوای محلی تأثیر می گذارد.

مقامات مدیریت اضطراری استان بعدازظهر جمعه گفتند که 74 آتش سوزی فعال در سرتاسر آلبرتا در حال شعله ور شدن است که 20 مورد از آنها خارج از کنترل هستند.

محیط زیست کانادا بیانیه های کیفیت هوا را برای بسیاری از استان ها، مانند دره درایتون، مناطق سطح بالا و گراند پریری صادر کرده است.

ما انتظار داریم که کیفیت هوا به دلیل دود آتش سوزی باشد [in the affected areas] سارا هافمن، کارشناس هواشناسی محیط زیست کانادا، گفت: این امر به گونه ای خواهد بود که افراد سالم تحت تأثیر دود آتش سوزی قرار می گیرند.

هافمن توضیح داد: بیانیه‌های کیفیت هوا زمانی صادر می‌شوند که انتظار می‌رود شاخص سلامت کیفیت هوا در یک منطقه خاص به هفت – آستانه خطر بالا – یا بالاتر در مقیاس برسد، و زمانی که دود دید را کاهش می‌دهد.

او افزود که کیفیت هوا در سایر جوامع نیز ممکن است تحت تأثیر دود آتش‌سوزی جنگلی قرار گیرد، البته کمتر.

هافمن گفت: آلبرتایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در نزدیکی آتش‌سوزی‌های فعال زندگی می‌کنند، باید از علائم سلامتی بالقوه مانند تنگی نفس یا مشکلات تنفسی، سرگیجه یا درد قفسه سینه و غیره آگاه باشند.

تیلور میلر، ساکن گراند پریری، آلتا، در حدود 460 کیلومتری شمال غربی ادمونتون، هنوز از حالت تهوع شدید ناشی از دود بهبود می یابد.

او گفت که میلر جمعه گذشته دچار حالت تهوع شد و علائم او در آخر هفته بدتر شد. او نمی‌توانست آب را پایین نگه دارد، و مجبور شد صبح یکشنبه کار را ترک کند، زیرا مدام سرش می‌ریزد.

میلر گفت: «این فقط یک تجربه بسیار وحشتناک و وحشتناک بود.

نمایی از جاده ای طولانی با ماشین پلیس و دود در دوردست
محیط زیست، سارا هافمن، هواشناس کانادایی به مردم پیشنهاد می کند در خانه بمانند تا قرار گرفتن در معرض دود را محدود کنند. اگر به خارج از منزل رفتند، می توانند ماسک بزنند. (Kory Siegers/CBC)

او با دوستان و مادرش تماس گرفت و در یک گروه محلی فیس بوک پست گذاشت و پرسید که آیا آنها علائم مشابهی دارند یا خیر. خیلی ها در پاسخ به این موضوع پست کردند.

میلر گفت: «این واقعاً باعث شد که متعجب شوم که به طور خاص چه چیزی باعث این سوزش شده است.

ما در طول سال‌ها آتش‌سوزی‌های جنگلی متعددی داشته‌ایم… و هیچ‌یک از دود این کار را با من نکرده است.»

او گفت که میلر به آرامی برخی از غذاهای جامد را دوباره به سیستم خود ادغام کرده است، اما اشتهای او هنوز آنطور که بود نیست. او همچنان حالت تهوع خفیفی دارد.

اریک لاوین، استاد کمکی در دانشکده اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی دانشگاه اتاوا، گفت که دود همچنین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان خردسال و افراد باردار خطر بیشتری ایجاد کند.

“[Many of those people] لاوین گفت: “سیستم ایمنی شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر دارند.”

وی افزود: تحقیقات نشان داده است که دود می تواند از طریق وزن کم هنگام تولد یا در برخی موارد زایمان زودرس بر جنین نیز تأثیر بگذارد.

هافمن و لاوین به افراد پیشنهاد می‌کنند در صورت مشاهده علائم، به داخل یا جایی با هوای تمیز بروند یا از ماسک استفاده کنند. اگر بدتر شدند یا نگران کننده شدند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

هافمن مردم را تشویق می کند تا افرادی را که می شناسند در میان افرادی هستند که به طور بالقوه در برابر سیگار آسیب پذیرتر هستند بررسی کنند.

محیط زیست کانادا بیانیه آب و هوای ویژه ای را برای کل استان آلبرتا صادر کرده است. هوای غیرقابل فصل گرم و خشک این آخر هفته پیش بینی می شود که از یکشنبه شروع می شود و تا سه شنبه ادامه دارد.

هافمن گفت که آب و هوا به کاهش دود کمک نمی کند.

او گفت که اغلب دود با شناور شدن در جو پخش می شود، اما گرما دود را پایین نگه می دارد.