آتش نشانی برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی به «همه دست روی عرشه» نیاز دارد

چه بر روی زمینساعت 18:50چرا ما در مبارزه با آتش‌سوزی‌ها به «همه دست روی عرشه» نیاز داریم؟

جین پارک می‌گوید که برای مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلبرتا و سراسر کانادا به یک تلاش کامل تیمی نیاز است. اما برای این کار، او می‌گوید، میدان اطفای حریق باید بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

پارک گفت: «صنعت آتش نشانی بسیار مردانه است چه بر روی زمین میزبان لورا لینچ

پارک متخصص آتش سوزی و پوشش گیاهی واحد صحرایی Banff در پارکس کانادا است. این کره ای-کانادایی یکی از رهبرانی است که کارگاهی به نام تبادل آموزش زنان در آتش (WTREX) را در آنجا راه اندازی می کند که هدف آن ایجاد تنوع بیشتر در آتش نشانی است.

پارک گفت: “ما در تلاش هستیم تا تنوع جامعه را تغییر دهیم و فرصتی را برای افراد فراهم کنیم تا برخی از این مهارت ها را در یک محیط واقعا امن به دست آورند.”

این کارگاه 12 روزه در 12 می به پایان رسید و به مردم این فرصت را داد که در آموزش آتش زنده شرکت کنند و با افرادی که در این زمینه کار می کنند گفتگو کنند.

آلبرتا در حال حاضر با تشدید آتش سوزی در سراسر استان. بیش از 30000 نفر خانه های خود را ترک کرده اند و آتش نشانان به طور خستگی ناپذیر برای مهار شعله های آتش در حال گسترش تلاش می کنند.

پارک در تلاش است تا مطمئن شود افراد بیشتری در خط کار او احساس راحتی می کنند. کارگاه او افراد با جنسیت، قومیت و پیشینه های مختلف را گرد هم می آورد. او می‌گوید مردم از سراسر کانادا و همچنین کالیفرنیا، ویرجینیا و بولیوی در آن شرکت کرده‌اند.

زنی در حالی که کلاه آبی به سر دارد عکس می گیرد.
جین پارک بیش از 20 سال است که برای مقابله با آتش سوزی کار می کند. (پائولا دواتچک/CBC)

مواجهه با تبعیض

وقتی او بچه بود، پارک همیشه بیرون بازی می کرد. بنابراین انتقال به کار در خارج از خانه به عنوان یک بزرگسال یک تناسب طبیعی بود. در طول 20 سال گذشته، پارک در مشاغل مربوط به آتش نشانی در سراسر کانادا کار کرده است. او بر فواید سوختگی های تجویز شده تمرکز می کند که می تواند از آتش سوزی های مرگبار که از کنترل خارج می شوند جلوگیری کند.

او می گوید، اما موقعیت او همیشه به رسمیت شناخته نمی شود، زیرا او یک زن است.

پارک گفت: “با این حال، گاهی اوقات من در جلسات حاضر می شوم و آنها تصور می کنند که من فرمانده حادثه نیستم. و به همکاران من که زیردستان من هستند مراجعه می کنند و فکر می کنند که آنها رهبر هستند.”

“بعضی از مردم تغییر مسیر داده و عذرخواهی می کنند. افراد دیگر همچنان مرا نادیده می گیرند. فکر می کنم هنوز هم این چیزی است که اتفاق می افتد.”

رودری وایزمن یک متخصص مشارکت و آموزش آتش‌سوزی تراجنسیتی است که در کلگری بزرگ شده است، اما اکنون در آن سوی مرز در المپیا، واشنگتن، برای موسسه Ecostudies کار می‌کند.

شخصی با کلاه آتش نشانی برای عکس گرفتن ژست می گیرد.
رودری وایزمن گفت که آن ها زن ستیز، همجنس گرا هراسی و ترنس هراسی را در اطفای حریق در شمال انتاریو تجربه کرده اند. (پائولا دواتچک/CBC)

آنها شروع به کار در مهار آتش در شمال انتاریو کردند، اما با تبعیض مواجه شدند.

وایزمن گفت: “زن ستیزی، همجنس گرا هراسی، ترنس هراسی زیادی وجود داشت که برای من بسیار سخت بود.”

“نژادپرستی واقعاً برجسته و به ویژه نژادپرستی ضد بومی وجود داشت که کاملاً آشکار بود. و همه آنها واقعاً دشوار بود، مخصوصاً در یک جوان.”

وایزمن هنوز به عنوان ترنس خارج نشده بود و به دلیل فرهنگ این کار را ترک کرد. آنها در کارگاه پارک شرکت کردند تا درباره اکولوژی آتش سوزی در آلبرتا بیاموزند و داستان هایی مانند داستان خود را بشنوند.

تماشا | “حرفی نداشتم”: آتش سوزی جنگلی آلبرتا خانه ها را در سکونتگاه شرق پریری متیس ویران کرد

“حرفی نداشتم”: آتش سوزی جنگلی آلبرتا خانه ها را در سکونتگاه شرق پریری متیس ویران کرد

آتش‌سوزی‌های جنگلی قدرتمند آلبرتا چندین جامعه را ویران کرده است، و افرادی مانند ران بلرز، ساکن شهرک‌سازی شرق پریری متیس، از میان ویرانه‌ها جدا می‌شوند. بلروز به ارین کالینز از سی‌بی‌سی می‌گوید که چیزی جز خاطرات و عدم اطمینان باقی نمانده است.

تخصص مهم

امی کاردینال کریستینسون می‌گوید داشتن تنوع بیشتر در افرادی که با آتش می‌جنگند، می‌تواند دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه دهد. کریستینسون یک متخصص بومی آتش نشانی با بخش مدیریت ملی آتش نشانی پارک های کانادا است.

«من به تازگی دیدم که مردم بومی اغلب در کجا هستند [left] از برخی از این رویدادهای بزرگ آتش سوزی تجویز شده که ما داریم. و بنابراین یکی از چیزهایی که در مورد WTREX واقعا عالی بوده است، گنجاندن افراد بومی است.”

زن متیس می گوید که شیوه های بومی برای سلامت جنگل های کانادا ضروری است و مهم است که تصمیم گیرندگان به این دیدگاه ها گوش دهند.

زنی با پوشیدن ژاکت زرد پارکز کانادا برای عکس گرفتن.
امی کاردینال کریستینسون می‌گوید که بومیان مدت‌ها قبل از حضور شهرک‌نشینان، آتش‌سوزی‌ها را در آمریکای شمالی مدیریت کردند. (پائولا دواتچک/CBC)

و قدری رهبران بومی می گویند که دولت به اندازه کافی کار نمی کند برای مشارکت دادن اولین ملل در برنامه های مدیریت اضطراری.

کریستینسون می گوید: “مردم بومی آتش نشانان واقعی کانادا هستند. آنها کسانی بوده اند که برای هزاران سال مراقب این قلمرو بوده اند.”

“زمانی که مهاجران برای اولین بار به کانادا آمدند، جنگل سبز و زیبای که دیدند، بیشتر آن توسط مردم بومی با آتش نگهداری می شد.”

“خود را نماینده دیدند”

وقتی پارک کار خود را شروع کرد، متوجه شد که زنان زیادی نیستند که کارهای او را انجام دهند. در واقع، پارک می‌گوید که تنها یک زن دیگر در آتش‌سوزی برای پارک‌های کانادا کار می‌کرد.

پارک می‌گوید: «مدت‌ها به معنای آن فکر نمی‌کردم تا اینکه به یک نقش رهبری بیشتر رسیدم.

“من از زنانی شنیدم که در حال شروع کار خود بودند و می‌گفتند که هرگز زنی را در برخی از انواع نقش‌های رهبری که من در آن حضور داشته‌ام ندیده‌اند… و چون من را می‌دیدند و خود را نماینده می‌دیدند، فکر می کرد که در آن صورت ممکن است.»

دو نفر روی یک تمرین آتش زنده کار می کنند.
Women in Fire Training Exchange افراد را در آموزش آتش زنده شرکت می دهد و به آنها این فرصت را می دهد که با دیگران در این زمینه صحبت کنند. (پائولا دواتچک/CBC)

این یکی از چالش هایی است که وایزمن با آن مواجه است. وایزمن گفت: زمانی که آنها برای سازمان های آتش نشانی کانادا کار می کردند، هیچ کس مانند آنها را در نقش های رهبری نمی دیدند.

آنها گفتند: “فکر می‌کنم دیدن بیشتر آن واقعاً هیجان‌انگیز بود. و این مرا تشویق کرد تا نقش‌های رهبری بیشتری را دنبال کنم. و امیدوارم که دیدن رویدادهایی مانند این بتواند الهام بخش دیگران باشد.”

پارک می گوید که هنوز راه باقی مانده است. به طور حکایتی، او می‌گوید که در آتش‌سوزی‌هایی که پارک‌های کانادا می‌جنگد، تنها حدود 10 درصد از خدمه زن هستند. و میزان تنوع سایر گروه‌های کم‌نمایش، مانند افراد نژادپرستانه، بسیار کمتر است.

و او می گوید که از آنجایی که تغییرات آب و هوایی همچنان بر جنگل های کانادا تأثیر می گذارد، باید تغییر کند.

پارک گفت: «ما به همه گروه‌های مختلف مردم نیاز داریم.