آتش موتور، پرواز وست جت را به مقصد فورت چیپ‌ویان مجبور می‌کند تا افراد تخلیه‌شده را برای برگشت ببرد

یک پرواز وست جت که از کلگری به سمت فورت چیپویان برای کمک به تخلیه ساکنان در صبح چهارشنبه حرکت می کرد، به دلیل خرابی موتور و آتش سوزی مجبور به چرخش شد.

این هواپیمای 78 نفره با دو خدمه و دو خدمه پرواز به سمت شهر دورافتاده آلبرتا در 300 کیلومتری شمال فورت مک موری در حرکت بود.

دنیز کنی، سخنگوی WestJet در بیانیه ای گفت: خدمه تمام مراحل ایمنی استاندارد را رعایت کردند و توانستند با خیال راحت هرگونه آتش سوزی را مهار کنند.

از آنجایی که این هواپیما به سمت فورت چیپ‌ویان قرار داشت، هیچ مهمانی در هواپیما نبود و در هیچ نقطه‌ای امنیت خدمه ما به خطر نیفتاد.»

روز سه‌شنبه، به حدود 1000 نفر از ساکنان فورت چیپ‌ویان گفته شد که خانه‌های خود را به دلیل تهدیدات آتش‌سوزی ترک کنند، اما بیرون آوردن همه به دلیل موقعیت دورافتاده جامعه، چالش برانگیز بوده است.

در ماه‌های تابستان، پس از ذوب شدن جاده یخ‌ها، این روستا فقط با هواپیما یا قایق قابل دسترسی است.

آتش سوزی موتور در حال بررسی است

هیئت ایمنی حمل و نقل کانادا (TSB) تیمی را برای بررسی این حادثه مستقر کرده است.

کریس کرپسکی، سخنگوی TSB، گفت که موتور سمت راست از کار افتاده و آتش گرفته است. خدمه پرواز اعلام وضعیت اضطراری کردند و به کلگری بازگشتند، اما آتش قبل از فرود خاموش شد.

وی گفت: “بازرسان قرار است در محل حاضر شوند، هواپیما را بررسی و مستندسازی کنند، با شاهدان مصاحبه کنند و ضبط کننده اطلاعات پرواز را بازیابی کنند.”

زمانی که جمع‌آوری و ارزیابی اولیه داده‌ها را انجام دادیم، [we will] در مورد دامنه تحقیقات تصمیم گیری کنید.”