آتش سوزی های جنگلی در غرب ادمونتون همچنان خانه های روستایی و دهکده ها را تهدید می کند

آتش‌سوزی‌های جنگلی، ناشی از شرایط خشک و بادهای قوی، همچنان جوامع غرب ادمونتون را تهدید می‌کند و صدها نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

دستورات تخلیه اجباری برای بخش‌هایی از شهرستان پارکلند و شهرستان یلوهد همچنان برقرار است زیرا آتش‌سوزی‌ها خانه‌های روستایی، مزارع و مشاغل را در معرض تهدید قرار داده است.

حوالی ساعت 1 بعد از ظهر دوشنبه، شهرستان یلوهد در فیس بوک پست کرد که ساکنان Wildwood، در 115 کیلومتری غرب ادمونتون، باید فورا تخلیه شوند.

یک مرکز پذیرش برای تخلیه‌کنندگان در مرکز اوقات فراغت Edson و District ایجاد شده است.

از صبح روز دوشنبه، دهکده‌های انتویستل و اوانسبورگ – جوامع همسایه در حدود 100 کیلومتری غرب ادمونتون – همچنان در حال تخلیه هستند زیرا آتش‌سوزی‌های جداگانه توسط بادهای شدید، گرما و رطوبت کم ایجاد شده است.

دریک فورسایت، افسر اطلاعات آلبرتا وایلدفایر، در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت: «به عنوان مثال، شرایطی که امروز به آن نگاه می کنیم، بین 10 تا 15 درجه بالاتر از نرمال فصلی در ادمونتون هستیم.

زمانی که شما آن دماهای گرمتر و بادهایی را دارید که می‌بینیم، محیط واقعاً خوبی برای آتش‌سوزی‌ها برای بلند شدن، شروع و غلتیدن است.»

فورسایت گفت که در روزهای آینده بارش زیادی وجود ندارد، بنابراین اگر شرایط تغییر نکند، کنترل آتش سوزی همچنان چالش برانگیز خواهد بود.

دستور تخلیه از روز شنبه در حالی آغاز شد که یک جفت آتش سوزی در بحبوحه گرمای غیرقابل فصل به سرعت در حال افزایش بود. افسران RCMP تعطیلات آخر هفته را با ضربه زدن به درها گذراندند و به ساکنان گفتند که آنجا را ترک کنند زیرا تانکرهای هوایی شروع به حرکت در آسمان پر از دود کردند.

هر دو آتش سوزی همچنان از کنترل خارج می شوند.

یکی حدود 2200 هکتار، هفت کیلومتری شمال غربی ایوانزبورگ را پوشش می دهد. دومی در هفت کیلومتری جنوب شرقی انتویستل 330 هکتار سوخته است.

شهرستان پارکلند و شهرستان یلوهد مجاور آن وضعیت اضطراری محلی اعلام کرده اند.

در شهرستان پارکلند، مردمی که در غرب Range Road 65 به رودخانه Pembina، شمال جاده Township 530 به Highway 16 زندگی می کنند، از جمله همه ساکنان Entwistle، باید در اسرع وقت آنجا را ترک کنند. این دهکده حدود 800 نفر را در خود جای داده است.

دو مرکز پذیرش برای تخلیه‌شدگان وجود دارد که باید شخصاً در سالن اجتماعات Wildwood یا تالار Jubilee Wabamun یا با شماره تلفن 780-203-3258 ثبت نام کنند.

در شهرستان یلوهد، دستور تخلیه اجباری در دهکده ایوانزبورگ و منطقه مستقیماً در جنوب دهکده واقع در شمال بزرگراه 16 به قوت خود باقی است.

بزرگراه 16 در منطقه نزدیک به آتش سوزی همچنان بسته است. بزرگراه 22 جنوب 16 به تاونشیپ جاده 530 نیز بسته است.

تخلیه‌شدگان ایوانزبورگ باید در تالار Wildwood یا با تماس با خط اطلاعات اضطراری شهرستان Yellowhead به شماره 1-833-334-4630 ثبت نام کنند.

حوالی ساعت 3 صبح یکشنبه، شهرستان یلوهد هشدار تخلیه خود را گسترش داد.

دستور تخلیه اجباری برای همه ساکنان جامعه Lobstick Resort و مناطق شمال Wildwood صادر شد. منطقه تخلیه گسترده شامل املاکی از انتهای شرقی دریاچه چیپ است.

این شهرستان روز دوشنبه گفت انتظار دارد حدود 800 نفر از خانه های خود تخلیه شوند.

هشدارهای حیاتی به مردم توصیه می‌کند اسناد مهم، داروها و غذا و آب کافی را جمع‌آوری کنند تا حداقل سه روز دور باشند.

بزرگترین آتش سوزی در شمال غربی ایوانزبورگ در دو طرف بزرگراه 22، عصر جمعه شناسایی شد.

این در ابتدا دو حادثه جداگانه بود – یکی در سمت شرقی بزرگراه 22 و دیگری در سمت غربی بزرگراه. اما با حرکت شعله های آتش به سمت بزرگراه، آتش در یکی شد.

تا روز دوشنبه، دو ملک و برخی ساختمان های جانبی تخریب شده بود.

شهرستان Yellowhead با آلبرتا Wildfire برای مهار گسترش آتش‌سوزی همکاری می‌کند. تا روز دوشنبه 75 آتش نشان به همراه 13 دستگاه تجهیزات سنگین و 6 بالگرد مشغول کار بر روی آتش بودند.

آلبرتا وایلدفایر گفت که هلیکوپترهای بیشتری با قابلیت سطل در صورت درخواست و همچنین تانکرهای هوایی در دسترس خواهند بود.

منطقه در حال سوختن شامل مخلوطی از چمن، درختچه، درختان و مرداب است. بادهای شدید، دمای گرم و سوخت بسیار خشک در گسترش سریع آن نقش دارند.