آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در پارک ملی کوتنای بزرگ‌تر می‌شود

آتش سوزی غیرقابل کنترل ناشی از رعد و برق در پارک ملی کوتنای، در بریتیش کلمبیا در نزدیکی مرز آلبرتا، همچنان در حال رشد است.

آتش سوزی که از روز چهارشنبه در منطقه میچل ریج پارک – تقریباً دو کیلومتری شرق دره کوتنای و هفت کیلومتری شمال تفرجگاه کوهستانی نیپیکا – شروع به شعله‌ور شدن کرد – اکنون تا ساعت 12:15 بعد از ظهر امروز به وسعت 190 هکتار تخمین زده می‌شود. روز یکشنبه، پارک های کانادا در یک پست فیس بوک گفت.

چارلی مک‌للان، متخصص آتش‌سوزی و پوشش گیاهی پارک‌های کانادا در لیک لوئیز، یوهو و کوتنای، در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی گفت: نگرانی اصلی همچنان این است که چقدر زود شاهد این نوع رفتار آتش‌سوزی در این مناطق هستیم.

مطمئناً غیرطبیعی است، معمولاً تا ماه‌های ژوئیه و آگوست، آتش‌های صاعقه‌زده نداریم یا شاهد این نوع رشد آتش نیستیم.»

دود را می توان مشاهده کرد که از یک منطقه پر درخت بیرون می آید.  کوه هایی در پس زمینه وجود دارد.
آتش سوزی غیرقابل کنترل در منطقه میچل ریج پارک ملی کوتنای در بریتیش کلمبیا عصر جمعه مشاهده شد. (دیو ویل/سی بی سی)

به گفته پارک‌های کانادا، رشد عمدتاً در جناح شمالی، جایی که در یک توده جنگلی با میزان بارگیری سوخت بالاتری در حال سوختن است، مشاهده شد.

این آژانس گفت 23 آتش نشان و 3 هلیکوپتر بر روی تقویت مهار در جناح جنوب غربی و به حداقل رساندن رشد به مناطق انفجاری که سرکوب آن چالش برانگیزتر است تمرکز کرده اند.

پارکس کانادا گفت که انتظار می رود رفتار آتش سوزی تا اوایل این هفته با بارش پیش بینی شده و بازگشت به دمای پایین فصلی کاهش یابد.

نقشه ای از پارک ملی کوتنای که منطقه آتش سوزی میچل ریج را به رنگ نارنجی نشان می دهد.
خدمه در حال واکنش به آتش سوزی در منطقه میچل ریج پارک، تقریباً دو کیلومتری شرق دیدگاه دره کوتنای هستند. (تامین شده توسط پارکس کانادا)

دمای پایین تر و بارش برای روز دوشنبه پیش بینی می شود که می تواند به فعالیت های مهار آتش کمک کند.

این آتش سوزی زمانی رخ می دهد که بحران آتش سوزی آلبرتا ادامه دارد و بازگشت هوای گرم خطر را در جوامع تحت تهدید تشدید می کند.

آتش سوزی های شدید جنگلی در سراسر استان همچنان ادامه دارد و هزاران آلبرتایی را مجبور به ترک خانه های خود کرده و جوامع نزدیک و دور از شعله های آتش را با دود پوشانده است.

بر اساس داشبورد آنلاین آلبرتا وایلدفایر، تا ساعت 13:30 روز یکشنبه، 84 آتش سوزی در داخل مناطق حفاظتی جنگل آلبرتا شعله ور بوده و 22 مورد به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده اند.