کسب‌وکارهای Grande Cache به دنبال ایده‌های گردشگری هستند تا آگاهی خود را از جواهر مخفی خود افزایش دهند.

اپراتورهای گردشگری در منطقه راکی ​​شمالی آلبرتا امیدوارند از برنامه های توسعه این بخش در خارج از مقاصد قدیمی در استان مانند بنف و جاسپر سود نقدی داشته باشند.

به گفته ژان بوردوآ، صاحب هتل گراند کش و هتل جانی کانو، در گراند کش، آلتا، دهکده ای واقع در میان قله های کوهستانی در حدود 450 کیلومتری غرب ادمونتون، چراغ های جای خالی امسال بی وقفه می درخشند.

او گفت که با وجود مناظر کوهستانی، اشغال اتاق ها کمتر از میانگین استانی است. کمتر از 45 درصد از اتاق های او امسال رزرو شده است.

بوردوا به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «اگر Grande Cache نتواند اشغال خود را حفظ کند، ایجاد ثروت و پرداخت قبوض برای ما بسیار دشوار خواهد بود.

کوه‌های راکی ​​شمالی، یکی از شش منطقه آلبرتا شامل منطقه بدلندز کانادا و منطقه لیکلند، در امتداد بزرگراه 16 از دامنه‌های شرق ادسون تا مرز قبل از میلاد و از شمال تا پارک استانی وایلدلند کاکوا امتداد می‌یابد.

به عنوان بخشی از طرحی برای جذب گردشگران بیشتر به مقاصد خارج از پارک‌های ملی و دوبرابر کردن هزینه‌های گردشگری استانی به 20 میلیارد دلار تا سال 2035، توسط Travel Alberta به عنوان منطقه توسعه گردشگری تعیین شد.

یک جواهر مخفی

“این جواهر مخفی کوه های راکی ​​است که باید توسعه یابد تا ما پیشرفت کنیم و سطح امکانات و خدمات را افزایش دهیم. [those of] ما در گراند کش زندگی می کنیم.» بوردوا گفت.

بوردوا در حال طرح ایده های بزرگی است که فکر می کند مردم را به سمت گراند کش جذب می کند.

ما باید یک تله کابین در بالای کوه گراند بسازیم. ما باید یک زمین گلف در سطح جهانی با یک دهکده آلپی مناسب بسازیم و توسعه دهیم.”

بوردوا گفت که حمایت دولت محلی برای پیشبرد پروژه سرمایه ای بزرگ برای جذب گردشگران مورد نیاز است. .

مردی به دوربین لبخند می زند.
ژان بوردوا مالک و اداره کننده هتل Grande Cache و Johnny Canoe Hotel است. (لوک اتینگر/سی بی سی)

تایلر اولسن منطقه شهری گرین ویو است که پس از رأی ساکنان به انحلال شهر در سال 2018، گراند کش را جذب کرد.

اولسن، که همچنین نماینده بخش Grande Cache است، گفت که جایگزینی زیرساخت های قدیمی مانند تصفیه خانه فاضلاب بالاتر از یک جاذبه گردشگری در مقیاس بزرگ است.

اولسن در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: «وقتی نوبت به اولویت می رسد، شستشوی توالت ها اولویت بالایی دارد، زیرا اگر آن زیرساخت ها را نداشته باشید، هیچ کس نمی تواند در آن جا بماند.

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط MD در ماه آوریل، حدود 19000 بازدیدکننده در سال 2022 از Grande Cache بازدید کردند.

اولسن گفت که با سطوح قبل از همه‌گیری در سال‌های 2018 و 2019 مطابقت دارد. او گفت که انتظار می‌رود تعداد بازدیدکنندگان در سال 2023 حدود 22000 نفر باشد که نشان‌دهنده بازگشت به تعداد بازدیدکنندگانی است که Grande Cache به مدت پنج سال ندیده است.

یک سکوی تماشا مشرف به رودخانه است
دیدبانی در منطقه تفریحی استانی سولفور گیتز در نزدیکی گراند کش، آلتا. (لوک اتینگر/سی بی سی)

جینا گلدی، مدیر کل قایقرانی Wild Blue Yonder، گفت که بازدید از کسب و کار Grande Cache آنها تقریباً 15 سال پیش به اوج خود رسید.

گلدی در مصاحبه ای با CBC News گفت: «ما جامعه را واقعاً به عنوان یک مقصد ندیده ایم.

گلدی گفت گردشگرانی هستند که به دنبال یک مقصد کوهستانی آرام مانند Grande Cache هستند.

گلدی گفت: “فکر نمی کنم این یک جهش بزرگ باشد.”

گلدی گفت Grande Cache همچنین می تواند گزینه دیگری برای گردشگران باشد، زمانی که جاسپر بیش از حد شلوغ است. با این حال، او گفت که این دلارهای بالقوه اغلب به سمت شمال به قبل از میلاد فرستاده می شوند

گلدی گفت: «و ما دقیقاً مثل «هی، می‌دانی، می‌خواهی آن‌ها را به راه ما بفرستیم» بودیم.

اما باز هم، این عدم آگاهی است، درست است؟