نظر | بعد از رفتن کره چشم به کره چشم با COVID-19 ، سرانجام کنی چشمک می زند

این ستون نظر گراهام تامسون ، روزنامه نگار برنده جایزه است که بیش از 30 سال سیاست آلبرتا را پوشش داده است.


نخست وزیر جیسون کنی پس از ماه ها التماس به آلبرتانس برای “مسئولیت شخصی” برای جلوگیری از گسترش COVID-19 ، سرانجام مسئولیت شخصی را بر عهده گرفت.

روز سه شنبه ، او با اکراه نوع محدودیت های گسترده COVID-19 را که هفته ها بود به شدت رد می کرد ، اعلام کرد.

او اکنون به همه دستور داده است که در مکان های عمومی در هر نقطه از آلبرتا ماسک بزنند. و هیچ کس مجاز به برگزاری هرگونه اجتماعات اجتماعی در خارج نیست.

شما می توانید به همسایه خود بگویید که “سلام” می کند اما دو متر از هم فاصله داشته باشید و آویزان نشوید. از روز یکشنبه فقط می توانید از رستوران ها و میخانه ها بیرون بروید. غذاخوری حضوری وجود ندارد. کازینوها مانند سالن های یکنوع بازی شبیه لوتو ، مسیرهای مسابقه ، سالن های بولینگ ، سالن های استخر ، مراکز تناسب اندام ، اسپا ، سالن بدن سازی ، سالن های اسکیت داخل سالن در حال بسته شدن هستند.

فروشگاه های خرده فروشی می توانند باز بمانند اما فقط ظرفیت 15 درصدی را همزمان دارند.

این لیست ادامه دارد. احتمال اینکه اگر از انجام آن لذت ببرید ، لغو ، به تعویق افتاده یا کاهش می یابد.

هنگامی که کنی محدودیت های جدید را خواند ، حتماً احساس می کرد که در حال خواندن قانون شورش برای آلبرتانی ها است.

و به تعبیری او بود.

همانطور که همه گیر شدن بیماری همه گیر در ماه گذشته از آتش سوزی به آتش سوزی شدید منجر شد ، کنی سعی داشت راه خود را در بحران با نادیده گرفتن درخواست های پزشکان ، تمسخر مخالفان حزب دموکراتیک ملی و اصرار آلبرت ها با کنترل “مسئولیت شخصی” بحران کنترل کند.

سرانجام وی با قدرت دو عامل به سرانجام رسید: آلبرت های آزادیخواه که ویروس COVID-19 را جدی نمی گرفتند. و ویروس COVID-19 که آزادیخواهان آلبرت را جدی نگرفت.

جمع کردن این دو با هم به شما ریاضیات اجتناب ناپذیر یک بیماری همه گیر را می دهد.

کنی گفت: “افزایش اخیر بستری شدن در بیمارستان COVID-19 سیستم مراقبت های بهداشتی ما و زندگی بسیاری از آلبرتایی های آسیب پذیر را تهدید می کند مگر اینکه اکنون اقدامات بیشتری انجام شود.”

“با نوید واکسن در اوایل سال 2021 ، ما می توانیم پایان این زمان وحشتناک را ببینیم. اما همه آلبرتایی ها باید این مسئله را جدی تر از همیشه با ماندن در خانه در هر زمان ممکن و دنبال کردن این اقدامات جدید انجام دهند.”

تماشا کنید | نخست وزیر آلبرتا می گوید مجالس کریسمس باید به خانواده خود محدود شود:

گردهمایی های محدود برای تعطیلات از جمله اقدامات جدید COVID-19 است که توسط نخست وزیر جیسون کنی و دکتر دینا هینشاو در آلبرتا اعلام شده است. 3:24

حتی اگر کنی با همه آلبرتایی ها صحبت می کرد ، توجه ویژه را به کسانی متمرکز کرد که از اقدامات جدید ناراحت شوند. آنها به احتمال زیاد در مناطق روستایی زندگی می کنند ، دخالت دولت در زندگی آنها را رد می کنند و خودکفایی را تبلیغ می کنند. به عبارت دیگر ، طرفداران محافظه کار متحد. با امتناع از ایجاد محدودیت های شدیدتر برای هفته ها ، کنی برای جابجایی پایگاه سیاسی خود به عقب خم می شد.

اما ریاضیات نابجای COVID-19 کنی را مجبور به اثبات ستون فقرات کرده است.

کنی گفت: “برای بسیاری از مردم ، این سیاست ها ، این محدودیت ها ناعادلانه به نظر می رسد.” “من این واقعیت را مخفی نكردم كه دولت آلبرتا تمایلی به استفاده از قدرتهای خارق العاده برای آسیب رساندن یا از بین بردن معاش از این طریق نداشته است. به همین دلیل است كه ما از همان ابتدا بر آموزش به همراه مسئولیت شخصی و جمعی تأكید كرده ایم و به همین دلیل ما سعی کرد به جای استفاده از اقدامات آسیب زا به عنوان اولین چاره ، حفاظت از زندگی و معیشت را متعادل کند.

کنی همچنین پول بیشتری را برای کمک به مشاغل کوچک برای زنده ماندن از اقدامات جدید اعلام کرد. این ایده بسیار خوبی است اما هنگامی که منتقدان هفته ها پیش ، همراه با محدودیت هایی که کنی روز سه شنبه اعلام کرد ، ایده خوبی بود.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است؟

به طور قابل ملاحظه ای ، کنی به س questionsالات روزنامه نگاران افزود که آیا او ممکن است مسئول مرگ COVID آلبرتانی ها باشد زیرا استان را زودتر قفل نکرده است. کنی گفت که نتیجه گیری ساده در چنین مدت پیچیده ای “اشتباه” است.

اما این سوالی است که او را سگ می کند. هرگاه میکروفون یا دوربین تلویزیونی در فاصله افتادن باشد ، بدون شک NDP MLA مجدداً س askingال را دوباره می پرسد.

ریچل نوتلی ، رهبر حزب دموکراتیک کرد ، پس از کنفرانس خبری کن گفت: “قفل اعلام شده امروز دیر انجام می شود.” “ما می توانستیم چهار هفته پیش اقدام کنیم. از آن زمان ، 317 نفر دیگر کشته شده اند.”

تا انتخابات بعدی ناتلی از این چاقوی لفاظی استفاده خواهد کرد.

کنی ممکن است “بهتر از اواخر هرگز” فکر کند و گرچه ممکن است هنگام صحبت در مورد پر کردن چاله یا تعمیر سقف مدرسه ، این مسئله عالی باشد اما هنگام صحبت در مورد اعمال احتیاط بیشتر در طی همه گیری که باعث کشته شدن روزانه مردم می شود ، خیلی خوب نیست.

محدودیت های جدید کنی چهار هفته طول خواهد کشید. این ما را از طریق تعطیلات کریسمس و یک سال جدید هدایت می کند.

در جریان کنفرانس خبری روز سه شنبه ، داگ شویتزر ، وزیر شغل ، اقتصاد و نوآوری ، با خوشحالی اعلام کرد “واکسن تقریباً در اینجاست” ، گویی که همه گیری به طور ناگهانی در 5 ژانویه پایان می یابد ، زمانی که آلبرتا قصد دارد مایع سازی علیه COVID-19 را آغاز کند.

واقعیت این است که ، به دلیل مسائل تدارکاتی و تأمین ، در طول سه ماه اول سال 2021 فقط حدود 10 درصد از آلبرتایی ها واکسن می زنند ، عمدتا کارگران بهداشتی و سالخوردگان.

بقیه ما باید منتظر بمانیم و همچنان ماسک بزنیم ، دست هایمان را بشوییم و فاصله های اجتماعی را تمرین کنیم تا ماه های دیگر. شاید تا آن زمان آلبرت ها کافی بدانند که چگونه “مسئولیت شخصی” را تمرین کنند بدون اینکه کنی مجبور شود قانون شورش را برای ما بخواند.