جدول نویسان در حال شمارش آرا در آلبرتا پیش از رای گیری

انتخابات آلبرتا برای اولین بار از ماشین‌هایی به نام جدول‌ساز برای شمارش برگه‌های رای کاغذی در محل‌های رای‌گیری پیشرو استفاده می‌کند.

رابین بل، سخنگوی انتخابات آلبرتا، در اواسط ماه مه در مصاحبه ای با CBC گفت: “شما هنوز یک برگه رای کاغذی را علامت گذاری می کنید و سپس آن را در جدول گذاری وارد می کنید و در جدول گذاری ثبت می شود.”

ما اوراق رای کاغذی را حداقل تا سه ماه پس از انتخابات حفظ می کنیم و این مطابق با قانون انتخابات است.

جدول‌گذاری‌ها در انتخابات میان‌انتخابات آلبرتا در سال‌های 2014 و 2017 مورد استفاده قرار گرفتند. برگه‌های رای «هرجا رأی دهید» پس از ارسال توسط پیک به دفتر اصلی انتخابات آلبرتا توسط جدول‌گذاران در انتخابات 2019 شمارش شد.

جدول نویسان این هفته در تمام 330 مکان رای گیری قبلی حضور خواهند داشت. این فناوری به Elections Alberta اجازه می دهد تا تعداد رای دهندگانی که در این هفته رای می دهند را هر 15 دقیقه در وب سایت خود به روز کند.

بیش از 160000 رای در اولین روز پیش از رای گیری در روز سه شنبه به صندوق انداخته شد که رکورد جدیدی را ثبت کرد.

آرای داده شده در 29 مه همچنان با دست شمارش می شود.

استفاده از این ماشین‌ها برخی از گروه‌هایی را که از دانیل اسمیت، رهبر UCP حمایت می‌کنند، نگران کرده است و به این معناست که می‌توان از آنها برای تقلب در رأی‌دهی استفاده کرد. این نگرانی ها بازتاب ادعاهای نادرستی است که پس از انتخاب رئیس جمهور جو بایدن در سال 2020 در ایالات متحده مطرح شد.

با این حال، اسمیت اخیراً در صبح پنجشنبه در یک حضور در رادیو کوروس نگرانی‌ها در مورد جدول‌نویسان را رد کرد. او گفت که به این سیستم اعتماد دارد زیرا در صورت نیاز به بازشماری آرا، برگه های کاغذی نگهداری می شود.

Elections Alberta یک برگه اطلاعاتی درباره جدول‌سازها با پاسخ به سؤالات متداول، از جمله محافظ‌های مورد استفاده در ماشین‌ها، ایجاد کرده است.

برگه اطلاعات می گوید ماشین های ارائه شده توسط شرکت آمریکایی Election Systems and Software به شبکه متصل نیستند.

هر جدول‌ساز قبل و بعد از رای‌گیری، آزمایش منطق و دقت را انجام می‌دهد، جایی که مقامات انتخاباتی یک دسته از برگه‌های رای آزمایشی علامت‌گذاری‌شده را از طریق دستگاه اجرا می‌کنند، در حالی که کاندیداها و متقیان به آن نگاه می‌کنند.

انتخابات آلبرتا تضمین می‌کند که ماشین‌ها در طول شب در مراکز رای‌گیری و در فاصله دو روزه بین پایان رای‌گیری و روز انتخابات ایمن نگه داشته می‌شوند.

ممیزی های محدود کننده ریسک

یک کارشناس نرم افزار گفت که انتخابات آلبرتا می تواند یک گام اضافی برای اطمینان از صحت شمارش بردارد.

الکساندر اسکس دانشیار مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه وسترن لندن است که در زمینه امنیت سایبری فناوری رأی‌گیری تخصص دارد.

اسکس گفت در حالی که آزمون منطق و دقت جدول‌سازها مهم است، بهترین شیوه‌ها شامل اجرای یک حسابرسی آماری از نتایج واقعی است.

ممیزی‌های محدودکننده ریسک، نمونه‌ای از برگه‌های رای کاغذی واقعی را با شمارش جدول‌بندی بررسی می‌کنند. اسکس گفت که مقامات انتخاباتی در ایالات متحده بیش از پیش از این ممیزی ها برای مقابله با ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات استفاده می کنند.

او گفت: «بسیاری از این ایالت ها این ممیزی ها را به صورت پیش فرض انجام می دهند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا این یک اصل پذیرفته شده بین المللی در مورد انتخابات دموکراتیک است که شمارش آرا خود شفافیت دارد.

بل، از انتخابات آلبرتا، گفت که این آژانس حسابرسی پس از انتخابات را انجام نخواهد داد. آن‌ها به اجرای پشته‌های رای آزمایشی قبل و بعد از پایان رای‌گیری اولیه تکیه خواهند کرد.

اسکس گفت که مهم است بدانیم که آلبرتایی‌ها می‌توانند کاملاً مطمئن باشند که انتخابات عادلانه برگزار می‌شود.

با این حال، او گفت که کانادا باید یک آژانس فدرال راه اندازی کند که بتواند استانداردهای ملی را برای جدول سازها و سایر انواع فناوری انتخابات، مشابه آنچه در ایالات متحده و اروپا انجام شده است، تعیین کند.

در مورد افرادی که ادعاهای دروغین در مورد تقلب در انتخابات را منتشر می کنند، اسکس پیامی برای آنها دارد.

او گفت: «برو یک کارمند نظرسنجی باشید، دریابید که انتخابات واقعاً چگونه انجام می‌شود و قبل از اینکه از نحوه برگزاری انتخابات انتقاد کنید، کمی از اعتبار خیابانی برخوردار شوید.

فکر می‌کنم این به بسیاری از مردم کمک می‌کند تا در مورد چیزها احساس بهتری داشته باشند، اگر بدانند چگونه انجام می‌شود.»