هر داوطلب در کنکور دارای 2 نوع رتبه است

اگر دقت کنید این آمار میانگین هستند و حتی در بین رتبه های زیر 1000 کشور که قبولیشان تضمینی است درصد های پایین مثل 30-40 درصد هم وجود دارد ولی اگر درصدی نزدیک به میانگین زیر 1000 بزنید احتمال قبولیات خیلی بیشتر است البته ناگفته نماند کسی که در درسی درصد ضعیف کسب می کند باید برای جبران آن در دروس دیگر درصد های زیست 6040 نظام جدید بالا بزند. این آمار و ارقام توسط منابع موثق تهیه شده و نشان می دهد که با وجود افزایش شرکت کننده های تجربی، ظرفیت رشته های دندانپزشکی در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش یافته است. از میان این 2 رتبه، رتبه در سهمیه برای داوطلب مهم است، زیرا داوطلبان با رتبه کشوری مقایسه نمی شود و رقابت بین آن ها فقط در سهمیه مربوطه است یعنی اگر کسی جزء سهمیه منطقه 1 باشد در میان داوطلبان منطقه 1 رقابت می کند و رقابتی با داوطلبان سایر مناطق ندارد.

تصاویر بالا قسمتی از عکس نازنین منتظری دختر استاد منتظری در حال ارائه آزمایش جذاب خود در مورد بطری و شمع میباشد و این نوجوان نخبه باعث افتخار ایران و حرف آخر شده است. ویدیو بالا را از نازنین منتظری مشاهده کنید. لازم به ذکر است در این جدول فقط رتبه در سهمیه مناطق 1و 2و 3 گذاشته شده است و از بررسی سهمیه ایثارگران در این جدول به دلیل پایین بودن درصدها و تراز داوطلبان خودداری کردیم ولی در ادامه چند نمونه از کارنامه داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصد گذاشته شده است. البته در این مورد داوطلبانی را در نظر می گیریم که فقط از سهمیه مناطق برخوردارند و دارای سهمیه ایثارگران نمی باشند ولی ممکن است که احتمال قبولی در دانشگاه های پردیس یا تعهد وزارت بهداشت آموزش پایه پنجم ابتدایی را داشته باشند. پس شما هم اگر می خواهید از قبولی تان در رشته دندانپزشکی مطمئن شوید و کارتان به اما و اگر نکشد حتماً به این میانگین درصد ها توجه کنید. با کلیت سهمیه ها و رتبه در سهمیه آشنا شدید حال به بررسی رتبه های قبول شدگان در رشته پکیج آموزشی حرف آخر دندانپزشکی می پردازیم.

پس به همین علت ما میانگین درصد های داوطلبانی را که در کنکور 97 رتبه زیر 1000 کشوری را کسب کرده اند و قبولی آن ها در دندانپزشکی 100 درصد است را بررسی می کنیم. زمین شناسی: بدلیل کم اهمیت بودن این درس در پذیرش رشته های پرطرفدار و حتی عدم تاثیر در قبولی دندانپزشکی و پزشکی درصد داوطلبان خیلی کم است در میان داوطلبان با رتبه ی زیر 1000 کشوری، کمترین درصد 6/6- است که تعداد کسانی که این درس را منفی زده اند 658 نفر بوده است و کسی 100 درصد نزده است و بیشترین درصد 78/7 درصد است و میانگین کل فقط 7 درصد است. در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کشوری کسی ادبیات را زیر 30 درصد نزده است، و کمترین درصد 30/7 بوده است و 2 نفر به درصد 100 رسیده اند و در کل میانگین درصد ادبیات بین این داوطلبان 73/8 درصد بوده است. زیست شناسی: در میان این داوطلبان کمترین درصد 35/4 درصد است و کسی موفق به کسب درصد 100 نشده است و بیشترین درصد 98 بوده است و میانگین کل 77/7 درصد است. این آمار و ارقام شاهد و گویای همه چیز است که برای قبولی در دندانپزشکی سراسری به میانگین درصد بالای 50 نیاز دارید.

آیا با میانگین 50 درصد دروس می توان دندان پزشکی قبول شد؟ بر اساس توضیحات قبلی رتبه ها را در سهمیه بررسی می کنیم. برای تعیین سهمیه مناطق، 3 سال آخر تحصیل را در نظر می گیرند و اگر داوطلبی در مناطق مختلف تحصیل کند منطقه مرفه تر را به عنوان سهمیه در نظر می گیرند. نکته دیگر این که هیچ موقع تنها با درصد یک درس نمی توان گفت که کسی دندانپزشکی یا رشته های دیگر قبول می شود یا نه. موسسه حرف آخر را به خاطر تدریس بی نظیر اساتید آن و رتبه های برتر این مجموعه میشناسیم اما امروز اتفاقی جدید رقم خورد و موسسه حرف آخر نه به خاطر نتایج درخشانی که در کنکور هر سال کسب میکند و نه به خاطر تطابقاتی که با کنکور دارد بلکه به خاطر راه یافتن نازنین منتظری دختر عبدالرضا منتظری به مسابقات فیزیک جهان درخشید. امروز 18 اردیبهشت سال 1390 خبر راه یافتن نازنین منتظری به مسابقات فیزیک جهان سر و صدای زیادی پیدا کرد و اینجاست که باید به استاد عبدالرضا منتظری و خانم مهر عبداللهی والدین خانم نازنین منتظری بابت چنین نتیجه ای باید تبریک گفت. امروز حالتون چطوره؟ در خدمتتون هستیم با بررسی جنجالی رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی و کف درصد ها.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از حرف آخر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.