کن 2023 | توقف اعدام ها: چرا مدل ایرانی لباس طناب دار به گردن می پوشید؟

کن 2023: مدل ایرانی با پوشیدن لباس طناب دار به گردن پیام می دهد، یعنی چه؟

مدل ایرانی در جشنواره کن لباس طناب دار به دور گردن می پوشد

کن امسال به سکویی برای ابراز اعتراض و بیان بیانیه های سیاسی قوی تبدیل شد. این کار با زنی با لباس به رنگ پرچم اوکراین آغاز شد که در راه پله های نمادین جشنواره اعتراضی برگزار کرد. سپس مه لقا جابری، مدل زاده ایرانی آمد که برای #اعدام در ایران اظهار نظر کرد.

جابری ویدئوی مونتاژی از پوشیدن لباس خود را با پیامی به نام «اعدام را متوقف کنید» به اشتراک گذاشت. این موضوع باعث ایجاد سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی شد.

او با اشتراک‌گذاری این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «تقدیم به مردم ایران. #هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن. لباس من توسط @jilaatelier طراحی شده است. فیلمبردار باورنکردنی توسط @joystrotz. با تشکر از شما برای زنده کردن چشم انداز ما. و تشکر ویژه از مدیرم Myhanh @mahlaghamanagement که این همه را ممکن کرد. #اعدام در ایران را متوقف کنید.

مقالات مرتبط

ناتو

ناتو در سایه برای یافتن رهبر جدید تلاش می کند

ناتو

چین به معاملات تسلیحاتی گسترده با عربستان سعودی و مصر چشم دوخته است. قصد دارد بازار ایالات متحده را ربوده باشد

یکی از کاربران اینستاگرام نوشت: من شما را فالو نکردم و حتی آنقدر هم شما را نمی شناختم، اما امروز همه از وطن پرستی شما می گویند جز دشمنان کشور، شما آن را به بهترین شکل ممکن نشان دادید. ”

در حالی که شخص دیگری نظر داد: «پیامی که شما به دنیا رساندید عالی بود. ممنون مه لقا عزیز. به امید آزادی.»

در سال جاری اعدام شدیدی رخ داده است و این تهدیدی برای حقوق بشر است. مه لقا جابری این کار را برای جلب توجه به اوضاع متشنج ایران انجام داد.

کن بستری برای اعتراض

در میان تمام قیافه های فرش قرمز که در جشنواره فیلم کن به عنوان یک معترض به سر می برد، توجه همه را به خود جلب کرد. این زن با لباسی با رنگ‌های پرچم ملی اوکراین روی پله‌های منتهی به تئاتر دیده شد و سپس اقدام به پوشاندن خود با خون جعلی کرد.

در حال حاضر چندین تصویر و ویدئو از این اقدام در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. این خانم به خاطر انجام این کار در اینترنت مورد تحسین قرار گرفت زیرا یکی از کاربران نوشت: “آفرین خانم.” یکی دیگر از کاربران اینترنت نظر داد، “خوب انجام داد!” یکی از کاربران نوشت: “و او هنوز هم عالی به نظر می رسد!”

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، کاترین دونو، هنرپیشه فرانسوی، به قربانیان جنگ روسیه و اوکراین ادای احترام کرد و شعری را خواند. امیداثر شاعر اوکراینی، لسیا اوکراینکا.

(با ورودی های اضافه شده از آژانس ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام