کمپین‌های UCP، NDP هفته‌ها قبل از انتشار رسمی در جریان است

کمپین های انتخاباتی آلبرتا معمولا 28 روز طول می کشد، اما همه می دانند که کارزار انتخاباتی دو هفته قبل از برگزاری انتخابات به خوبی در جریان است.

پاسخ واقعی نخست وزیر دانیل اسمیت در کنفرانس خبری جمعه گذشته نشان می دهد که کمپین های طولانی مدت تا چه حد عادی شده اند.

پس از اعلام اینکه خبرنگاران تنها یک سوال در کنفرانس های خبری او دریافت می کنند، از اسمیت پرسیده شد که چرا او رویه دیرینه را تغییر می دهد که به آنها اجازه می دهد یک سوال بعدی را بپرسند.

اسمیت پاسخ داد: “این یک انتخابات است، به همین دلیل است” و افزود که این امر به رسانه های بیشتری اجازه می دهد تا در هفته های آینده سوالات خود را از او بپرسند.

از نظر فنی، انتخابات نیست. حداقل الان نه. تاریخ – 29 مه – توسط قانون تعیین شده است. این کمپین به طور رسمی تا اول ماه مه آغاز نمی شود، زمانی که اسمیت گفت که انتخابات را فراخوان خواهد کرد.

کنفرانس های خبری به سبک کمپین

اما کمپین در حال حاضر در جریان است. حزب اپوزیسیون NDP ماه ها کنفرانس های خبری به سبک کمپین برگزار کرده است. اکنون UCP حاکم در حال برگزاری رویدادهایی است.

اسمیت در یک کنفرانس خبری حزب در پارک شروود در 11 آوریل ظاهر شد و در آنجا متعهد شد که هیچ کس مجبور نیست از جیب خود برای مراقبت های پزشکی پرداخت کند.

دو روز بعد، اسمیت با اعضای اتاق بازرگانی سنت آلبرت صحبت کرد. او از بخشی از سخنرانی خود برای تمجید از دو نماینده محلی UCP برای انتخاب مجدد استفاده کرد و از NDP با پوششی نازک سخن گفت.

“آیا ما می خواهیم به ساختن یک آلبرتای قوی و باثبات ادامه دهیم، آلبرتای متمرکز بر رشد اقتصاد و ایجاد شغل و اطمینان از اینکه خانواده ها می توانند صورت حساب های خود را پرداخت کنند؟” او از جمعیت ناهار پرسید.

“یا می خواهیم به مالیات های بالا و تشریفات اداری بیشتر برگردیم که کسب و کارها و سرمایه گذاری ها را از بین می برد و زندگی را برای آلبرتی ها گران تر می کند؟”

هرون گفت که در اوایل روز، اسمیت با شهردار کتی هرون و بقیه شورای شهر سنت آلبرت به مدت یک ساعت ملاقات کرد، کاری که پیشینیان او هرگز انجام ندادند.

هرون پس از آن به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «او با حضور در سنت آلبرت بسیار سخاوتمند بوده است. او چیزهای زیادی یاد گرفته است و امیدواریم در آینده در رادار او باشیم.”

در حالی که اسمیت از دونات ادمونتون – نام مستعار سواری‌های حومه‌ای که از محدوده‌های شهر عبور می‌کنند – استقبال کرد – راشل نتلی، رهبر NDP، به سرعت از شمال آلبرتا بازدید کرد، جایی که در Slave Lake و Grande Prairie توقف کرد.

تاد هیرش، در سمت راست، با میکروفون صحبت می کند در حالی که راشل نتلی، رهبر NDP، به او نگاه می کند.
تاد هیرش، اقتصاد مالی سابق ATB، توصیه‌های خود را برای سیاست مالی NDP آلبرتا ارائه می‌کند، که همه آن‌ها راشل نتلی، رهبر حزب، گفت که حزب در صورت انتخاب برای تشکیل دولت بعدی استان در 29 می، آن را اتخاذ خواهد کرد. (جیسون مارکوسوف/سی‌بی‌سی)

زمانی که یک خبرنگار از او پرسید، نوتلی اهمیت این دیدار را کم اهمیت جلوه داد.

او گفت: “ما در مرکز دوستی یک تالار شهر سالمندان داشتیم و این واقعا مهم بود.” این کاری است که اپوزیسیون انجام می دهد، صراحتاً، حتی در فاصله بین انتخابات، صرف نظر از اینکه از مردم در مورد مسائل مهم می شنود.»

نتلی سپس اسمیت را متهم کرد که با پول عمومی کمپین می کند زیرا دولت میلیون ها دلار برای تبلیغات پس از بودجه هزینه کرده است.

محدودیت های کمپین جدید

به کنار، دوره پیش نوشته به مخالفان و همچنین حزب حاکم کمک می کند.

هم NDP و هم UCP با بودجه‌های قابل توجهی وارد کمپین می‌شوند – هر یک از طرف‌ها در سال گذشته 7 میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کردند.

قانون تصویب شده در سال 2022 سقف هزینه هر حزب را در طول کمپین 28 روزه از 2 میلیون دلار به 3.2 میلیون دلار افزایش داد. رقم جدید بر اساس ضرب تعداد انتخاب کنندگان سه ماه قبل از روز انتخابات در 1.16 دلار است.

پول اضافی به این معنی است که طرفین در حال حاضر برای تولید ویدیو برای رسانه های اجتماعی و تبلیغات در طول بازی های هاکی هزینه می کنند.

دانشمندان علوم سیاسی می گویند این نوع کمپین از پیش نوشته شده در سیاست کانادا غیرعادی نیست. اما گرایش به رای گیری پیشرفته ممکن است به این معنی باشد که می تواند مفید باشد.

جرد وسلی استاد علوم سیاسی دانشگاه آلبرتا است که فرهنگ سیاسی را در غرب کانادا از طریق پروژه مشترک زمین مطالعه می کند.

او می‌گوید اگر روند رای‌دهی پیشرفته ادامه یابد، تقریباً نیمی از واجدین شرایط ممکن است قبل از مناظره رهبران رای بدهند. این تغییر به این معنی است که احزاب تعداد رای دهندگان قابل قانع کردنی دارند که تا قبل از روز انتخابات با آنها کار کنند.

وسلی گفت که برای داوطلبان کمپین مفید است که حامیان خود را زودتر شناسایی کنند و به آنها کمک کنند تا برنامه خود را برای رای دادن پیدا کنند.

“در انتخاباتی که به این نزدیکی است، حتی تعداد انگشت شماری، صد، حتی دوجین رای، به معنای تفاوت میان برنده شدن و از دست دادن یک کرسی خواهد بود و به معنای تفاوت بین حزبی است که دولت تشکیل می دهد.” او گفت. “کمپین ها زمانی اهمیت دارند که اینقدر فشرده باشد.”

نتلی اذعان داشت که نظرسنجی پیشرفته می تواند قوس کمپین را تغییر دهد.

او گفت: “شکی نیست که ما صدها هزار نفر را که قبلاً به ما گفته اند که قصد دارند به ما رای دهند تا زودهنگام رای بدهند، تشویق خواهیم کرد و بسیاری از منابع کمپین ما به این امر اختصاص داده خواهد شد.”

هویت سیاسی تثبیت شده

فئو اسناگوفسکی، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه آلبرتا، موافق است که تبلیغات اولیه برای احزاب سیاسی مفید است.

اسناگوسکی گفت که رای دهندگان آلبرتا در هویت سیاسی خود کاملاً تثبیت شده اند – چه آنها خود را مترقی یا محافظه کار بدانند – بنابراین نظرات قوی در مورد رهبران و احزاب دارند.

رای دهندگان ممکن است به جزئیات کوچکتر روز به روز یک کمپین توجه نکنند، اما متوجه مسائل بزرگتر خواهند شد.

اسناگوفسکی گفت: «من فکر می‌کنم که آن‌ها به نکات گسترده، اعتبار، مواضع سیاست‌گذاری، دستور کار گسترده‌ای که رهبران مطرح می‌کنند توجه دارند.

این کمپین احتمالاً اواخر این هفته افزایش خواهد یافت.

اسمیت در برنامه هفتگی رادیویی خود در روز شنبه گفت آخرین جلسه کابینه قبل از انتخابات روز سه شنبه خواهد بود. او گفت که این نمایش تا بعد از انتخابات به پایان می رسید.

این یک کمپین انتخاباتی مهم خواهد بود و ما می خواهیم به درستی به آن دست پیدا کنیم و پیام خود را بفروشیم.»