کارشناسان می ترسند بیمارستان های آلبرتا نتوانند با افزایش COVID کنار بیایند

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای نگران این هستند که بیمارستان های آلبرتا تحت فشار زیاد موارد COVID-19 قرار بگیرند.

این استان روز دوشنبه با ثبت پرونده فعال 7،965 ، کلیه رکوردهای قبلی را شکست که نسبت به اواخر هفته گذشته بیش از 1000 افزایش داشته است.

بستری شدن در بیمارستان نیز رکورد زد. اکنون 192 نفر در بیمارستان های آلبرتا ، 63 نفر در کلگری و 106 نفر در ادمونتون تحت درمان هستند. این ارقام شامل 39 تخت در ICU است.

دکتر جیم کلنر ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کلگری ، ترس دارد که ظرف چند هفته ، سیستم مراقبت های بهداشتی غرق شود.

كلنر گفت: “همه چیزهایی كه شما به دنبال آنها بودید همگی به طور پیوسته در مسیر اشتباه طی شده اند.”

“من نگران این هستم که ما در آلبرتا در معرض خطر حرکت به سمت مکانی هستیم که واقعاً توانایی خود را برای مراقبت از افراد بیمار تحت فشار قرار دهیم.”

شاخص های عقب

گرچه کلنر گفت بیمارستان ها در حال حاضر از پس این کار بر می آیند ، اما میزان موارد مثبت ، بستری شدن در بیمارستان ها ، بستری شدن در ICU و مرگ و میرها به طور مداوم در حال افزایش است.

با نگرانی بیشتر ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرهایی که آلبرتا در حال حاضر ثبت می کند ، چندین هفته عقب مانده از شاخص های اصلی است و احتمالاً طی هفته های آینده بسیار زیاد خواهد بود.

این همان چیزی است که متخصصان اپیدمیولوژیک شاخص های “دنباله دار” یا “عقب مانده” تأثیر همه گیری را می نامند: تعداد آنها تا زمانی که پس از انتقال عفونت خوب نشود افزایش نمی یابد.

كلنر گفت: “تعدادي كه هم اكنون در بيمارستان هستند ، در ICU و تعدادي كه روزانه در حال فوت هستند – اين نشان دهنده آنچه كه دو يا سه هفته پيش مي گذشت ، است.”

“بنابراین این اعداد بسیار بزرگتر ، این اعداد رکوردشکنی که هفته گذشته مشاهده کردیم – ما هنوز تأثیر افرادی را در بیمارستان ها و ICU و مرگ و میر مشاهده نکرده ایم. این دو یا سه هفته دیگر اعلام می شود.”

کلنر گفت ، اگر آلبرتا به حدی که بیمارستان هایش می توانند مدیریت کنند ، نزدیک شود ، امکانات آن کمتر قادر به کارایی با کارایی ، ایمنی ، تعالی و مراقبت است.

همچنین باور اینکه ما می توانیم بدون محدودیت در امکانات خود به محدودیت های خود نزدیک شویم ، یک قمار است ، در حالی که با شاخص های عقب مانده و ویروسی که نمی توانیم آن را پیش بینی یا کنترل کنیم ، سروکار داریم.

“اگر ما فکر کنیم که می توانیم از حد بالا برویم … و همه چیز خوب خواهد شد ، من فکر می کنم که این یک مغالطه است. شما قادر به انجام چنین کاری نخواهید بود. شما نمی توانید پاسخ خود را به خوبی به آن تنظیم کنید.”

گروه کر

کلنر در نگرانی خود تنها نیست.

روز دوشنبه ، گروهی از پزشکان از سراسر استان از دولت آلبرتا خواستند که یک قفل فوری اضطراری دو هفته ای را اعمال کند. نامه سرگشاده آنها خطاب به نخست وزیر جیسون کنی ، وزیر بهداشت تایلر شاندرو و دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی آلبرتا بود.

این گروه هشدار داد كه در صورت عدم اعمال محدودیت اضافی ، سیستم مراقبت حاد استان به زودی ممكن است سنگین شود.

کنی با استدلال اینکه این اقدامات می تواند به اقتصاد آسیب برساند و سلامت روان مردم را تحت تأثیر قرار دهد ، از تصویب هرگونه قفل جدید خودداری کرده است. او همچنان به آلبرتانی ها اصرار دارد که مسئولیت شخصی را بپذیرند و از دستورالعمل ها پیروی کنند.

در همین حال ، موارد در آلبرتا بسیار زیاد است ، استان هفته گذشته اعلام کرد که ردیاب های تماس دیگر به افرادی که مشخص شده است از نزدیک با یک فرد آلوده در ارتباط هستند اطلاع نمی دهند ، مگر اینکه تصور شود که با “تنظیمات با اولویت بالا” مرتبط هستند چنین بیمارستان ، مدرسه یا خانه مراقبت مداوم.

و متیو دوما ، یک مربی پرستار بالینی در بخش اورژانس در بیمارستان سلطنتی الکساندرا ادمونتون ، به CBC News گفت که به نظر می رسد میزان عفونت از کنترل خارج می شود.

وی گفت که صدای خود را به گروه در حال رشد دانشمندان و متخصصان مراقبت های بهداشتی اضافه خواهد کرد که خواهان قفل مرحله ای هستند و این لزوما به دلیل محدودیت تخت های بیمارستانی یا تجهیزات نیست.

در عوض ، دوما گفت که آلبرتا با بسیاری از پزشکان و پرستاران در انزوا با بحران پرسنل روبرو است و با افزایش بستری شدن در بیمارستان ، این وضعیت بدتر خواهد شد.

دوما گفت: “اگر بخواهیم ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه یا تخت های بخش اورژانس را افزایش دهیم ، بسیار سخت خواهیم گرفت تا افراد كافی را برای كاركردن آنها پیدا كنیم.”

“ما صادقانه می گویم که کارکنان کافی برای وارد کردن شیفت برای ارائه مراقبت های مورد نیاز آلبرت ها نداریم.”

کلنر گفت که آلبرتا نمی تواند برای بازیگری خیلی بیشتر صبر کند.

وی گفت: “هم اکنون بسیار فوری است و من فکر می کنم اگر تعداد مواردی که هر روز شاهد آن هستیم در این تعداد بسیار زیاد باقی بماند … فکر می کنم محدودیت های بیشتری لازم است.”