چیزی که رای دهندگان محافظه کار آلبرتا را در ادمونتون، شهری پر از نارنجی، امیدوار نگه می دارد

در خیابان‌های مسکونی زیر مجتمع مسکونی ظاهر شیوجی، تابلوهای چمن نارنجی از چمن‌زارهای مرتب بیرون آمده و به آرامی در نسیم تکان می‌دهند.

شیوجی بدون تردید می گوید: «من به محافظه کار رأی خواهم داد.

او می‌گوید بزرگ‌ترین دلیل کوچک‌ترین عضو خانواده‌اش است – 12 پوند چشم‌های ناز در آغوشش. هادی 3 ماه و نیم دارد و ممکن است در سه ماه آینده به مهد کودک برود.

شیوجی آنقدر معما نیست که یک اقلیت بدون نمایندگی که توسط سیستم انتخاباتی این استان از اول گذشته است، پنهان شده است.

پایتخت آلبرتا به دلیل تمایلش به انتخاب نمایندگان NDP و لیبرال MLA «ردمونتون» نامیده شده است. در انتخابات استانی، رای دهندگان محافظه کار نمی توانند احساس کنند که از تعدادشان بیشتر است.

CBC News همچنین به تجربه رای دهندگان مترقی در سوارکاری محافظه کارانه نگاه کرده است.

در سوارکاری شیوجی در ادمونتون-گلنورا، جایی که داده‌های سرشماری نشان می‌دهد که ساکنان به احتمال زیاد در بخش مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی یا ساخت‌وساز کار می‌کنند، سارا هافمن از NDP با بیش از دو سوم آرا در سال 2015 برنده شد و پیروزی خود را در سال 2019 تکرار کرد. حمایت نزدیک به 60 درصد

زمانی که حزب محافظه‌کار متحد در سال 2019 به پیروزی استانی رسید و 63 کرسی از 87 کرسی را به خود اختصاص داد، ادمونتون سرسختانه نارنجی باقی ماند و NDP همه کرسی‌ها را به جز یک کرسی در محدوده شهر تضمین کرد.

چگونه است که یک حامی UCP در یک پایگاه NDP باشد

در طول مبارزات انتخاباتی، ما نظرات آلبرتایی‌ها را جست‌وجو کرده‌ایم – از جمله افرادی که سیاست‌شان در تضاد با غلات محلی است. در اینجا، جانت فرنچ با نامزدها و حامیان UCP در ادمونتون ملاقات می‌کند، که NDP در دو انتخابات استانی اخیر به رنگ نارنجی درآورده است.

نظرسنجی‌های اخیر که نتایج را بر اساس منطقه تقسیم می‌کند، نشان می‌دهد که دوبرابر تعداد مردم ادمونتون در مقایسه با UCP در انتخابات استانی روز دوشنبه، به NDP رأی می‌دهند.

گردآورنده نتایج نظرسنجی 338Canada این بار فقط ادمونتون-جنوب غرب را به عنوان یک “پرتاب” احتمالی فهرست می‌کند، جایی که ناتان آی‌پ، متولی مدرسه، معاون نخست‌وزیر فعلی UCP، کیسی مادو را به چالش می‌کشد.

انتخابات آلبرتا، رای دهنده، ادمونتون
ظاهر شیوجی رای دهنده ادمونتون از سیاست های اقتصادی UCP خوشش می آید. (دیو باجر/سی بی سی)

شیوجی با اجماع همسایگانش – از جمله همسرش که رزیدنت پزشکی است و قصد دارد در NDP رای دهد – دلسرد نشده است.

خانواده شیوجی سه ایستگاه کامیون در آلبرتا دارند. مادرش صاحب یک مهدکودک است و اداره می کند. او گفت که دولت حزب متحد محافظه کار از مشاغل کوچک حمایت کرده است.

و زمانی که برنامه مراقبت از کودکان 25 دلاری دولت سابق NDP، مهدکودک های انتفاعی را حذف کرد، ناامید شد.

خمیدگی آزادیخواهانه دانیل اسمیت، رهبر UCP و مخالفت پر سر و صدا علیه اقدامات بهداشت عمومی در طول همه گیری، برای شیوجی فریبنده نیست.

او گفت: «من طرفدار دنیل اسمیت نیستم. من طرفدار سیاست مالی محافظه‌کارانه هستم. من فکر می‌کنم که داشتن کسری بودجه کم و داشتن مالیات کم به طور کلی برای اقتصاد خوب است.»

نامزد امیدوار است که رای دهندگان روابط او را ببینند، نه حزب را

ریچارد وانگ امیدوار است رای دهندگانی مانند شیوجی را به خود جلب کند.

نامزد UCP برای مرکز شهر ادمونتون در محافل تجاری و بشردوستانه شهر به خوبی شناخته شده است.

رئیس هتل های زنجیره ای نوا، وانگ، مرکز کنوانسیون ادمونتون را اداره کرده است، ریاست کمپینی برای ساخت اولین آسایشگاه مسکونی شهر را بر عهده داشته و به عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد جامعه نفتی ادمونتون و انجمن تجاری مرکز شهر ادمونتون نشسته است.

ریچارد وانگ، انتخابات آلبرتا، UCP
ریچارد وانگ، کاندیدای مرکز شهر ادمونتون UCP، در مرکز، در 22 مه 2023 با مدیر دفتر ستاد انتخاباتی خود، آیک جاناچک، سمت چپ، و مدیر کمپین، رابرت فرناندز، سمت راست، ملاقات می کند. (ژانت فرانسوی/CBC)

وونگ که به مدت دو دهه ساکن ادمونتون بود، گفت که نگرانی او در مورد جرم و جنایت و بی نظمی اجتماعی در مرکز شهر او را وادار به نامزدی کرد.

در سال 2019، دیوید شفرد، کاندیدای فعلی NDP با کسب 66 درصد آرا، برنده مرکز شهر ادمونتون شد. 338canada.com بیش از 99 درصد شانس پیروزی NDP در هفته آینده را پیش بینی می کند.

برخی از 15000 نفری که وونگ می‌گوید در حالی که در مرکز شهر با او برخورد کرده است، می‌گویند که از برند UCP پشتیبانی نمی‌کنند، اما گفتند که از او حمایت خواهند کرد.

از ماه مارس، او برای جلب نظر رای دهندگان، هر بار یک تماس تلفنی یا ملاقات، با تاکید بر ارزش ها و تجربه خود کار می کند.

او گفت: “من می دانستم که وارد شدن به این سواری بسیار دشوار خواهد بود.” “نبرد سخت بزرگ. ما این را می دانستیم. اما در سال 2015 روی دستانم نشستم. کاری نکردم. پشیمان شدم.”

انتخابات 2015 پیروزی مغفول NDP بود که به 44 سال حکومت محافظه کار مترقی پایان داد. این نتیجه انگیزه ای برای وزیر سابق کابینه فدرال جیسون کنی بود تا به آلبرتا بازگردد و به طور روشمند ازدواج احزاب Wildrose و PC را با UCP ترتیب دهد.

ریچارد وانگ، انتخابات آلبرتا، رای گیری، محافظه کاران
ریچارد وانگ، کاندیدای مرکز شهر ادمونتون UCP می گوید امیدوار است شهرت خدمات او در جامعه و ارتباطات شخصی با رای دهندگان شانس او ​​را در سوارکاری تحت سلطه NDP افزایش دهد. (ژانت فرانسوی/CBC)

از آنجایی که تلاش متحد راست منجر به پیروزی فرماندهی UCP در سال 2019 شد، سارون ماکاراگ، که در آن زمان 20 سال داشت، یک دانشجوی دانشگاه بود که در یک کمپین سیاسی داوطلب شد – مناقصه انتخاب مجدد NDP شپرد در مرکز شهر.

این بار، این جوان 24 ساله، هماهنگ کننده داوطلب کمپین UCP ونگ است.

او در ادمونتون-استراتکونا رای خواهد داد، ریچل نتلی، رهبر NDP که برای اولین بار در سال 2008 انتخاب شد، بر آن تسلط داشت.

Macaraeg خود را به عنوان یک “صاحب سلاح گرم مشتاق” توصیف می کند که برای رقابت در تیراندازی ورزشی تمرین می کند. او از قانون اسلحه گرم آلبرتا UCP حمایت کرد که در بهار امسال برای دولت لیبرال فدرال برای اجرای برنامه خرید اسلحه خود دشوارتر شد.

او همچنین نگران جرم و جنایت و بی نظمی اجتماعی در مرکز شهر است و از تمرکز ونگ بر ابتکارات اجتماعی و کمک به مردم برای خروج از خیابان ها خوشش می آید.

رأی دهندگان، انتخابات آلبرتا
Cyrone Macaraeg با کمپین ریچارد وانگ نامزد UCP داوطلب می شود. او قصد دارد به محافظه کار رای دهد، به ویژه به این دلیل که نگران اسلحه گرم و مسائل ایمنی عمومی است. (سام مارتین/سی بی سی)

ماکاراگ اذعان می کند که ناامید کننده است که بدانیم بسیاری از افراد سواری او متفاوت از او رأی خواهند داد.

و بعد از ضربه زدن به صدها در، می داند که تغییر نظر مردم چقدر می تواند سخت باشد. او می‌گوید وجدانش او را مجبور می‌کند که به آن چیزی که به آن اعتقاد دارد مبارزات انتخاباتی کند و رای دهد.

او گفت: “اگر حتی یک درصد از آرا را به دست آوریم، احساس می کنم هر رای مهم است.”

صحبت‌های زیادی پشت در انجام شد، به‌ویژه افرادی که می‌گفتند، “هی، من احساس نمی‌کنم که رای من واقعاً در انتخابات آینده مهم باشد.” اصلاً این حق شماست که برید رأی دهید، باید بروید از آن استفاده کنید.

در حالی که شیوجی انتظار ندارد ملیسا کرین کاندیدای UCP در ادمونتون-گلنورا پیروز شود، او گفت این یک چیز شگفت انگیز است که مردم آزادند مطابق با علایق خود رای دهند.

او گفت: «بی‌تفاوت بودن و گفتن «وای رأی من مهم نیست» آسان است.

اما من فکر می کنم این حقی است که به ما داده شده است. ما باید از این حق استفاده کنیم.»