چگونه اتاوا یک منبع نجات مالی برای تکه نفت ارائه می دهد

این داستان بخشی از The Big Spend است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

هنگامی که تکه نفت با یک بیماری همه گیر و یک جنگ بین المللی قیمت نفت روبرو شد ، اخطار مبنی بر اینکه این صنعت به “حمایت از زندگی” رانده شده است ، از آنجا که قیمت های خام و ارزش سهام شرکت هر دو سقوط کردند ، هشدار داد.

اتاوا متعهد شد كه كمك كند ، و درنهایت برنامه های مختلف مالی را در سطح وسیع اقتصادی – و برخی به طور خاص برای تکه نفت – ارائه می دهد تا تلاش كند دلارها به بخش های درگیر وارد شود و خسارت را محدود كند.

اکنون ، با گذشت چند ماه از معرفی این برنامه ها ، تصویر واضح تری از محل کار و نحوه کارکرد این برنامه ها وجود دارد ، با حمایت های میلیارد دلاری که راهی به صنعت پیدا کرده است ، همانطور که قیمت های بالاتر نفت خام نیز ثبات ایجاد کرده است.

با وجود این ، با وجود کمک های مالی ، مشاغل هنوز متوقف شده و هزاران کارگر با کاهش هزینه های تکه های نفتی ، شغل خود را از دست داده اند. انتظار می رود که تکه روغن کمترین سال خود را برای فعالیت های حفاری ثبت شده داشته باشد – و سال آینده فقط انتظار می رود که حاشیه ای بهتر باشد.

با این وجود ، رهبران صنعت می گویند که کمک های فدرال واقعاً کمک کرده است تا کشتار در سال 2020 ناشی از جنگ قیمتی برای آغاز سال محدود شود ، و به دنبال آن همه گیری می شود که با کاهش تقاضا برای سوخت در میان اقدامات کار از خانه ، قیمت نفت را به پایین ترین سطح تاریخی می رساند.

نخست وزیر جاستین ترودو در سال 2018 از تاسیسات فورت هیلز سانکور در نزدیکی فورت مک موری گشت می زند. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادایی)

طبق گفته مارک شولز ، رئیس انجمن کانادایی پیمانکاران حفاری نفت و گاز ، یارانه دستمزد اضطراری کانادا (CEWS) محبوبیت ویژه ای داشته است.

Scholz گفت ، همه شرکتهای عضو انجمن به آن برنامه دسترسی پیدا کردند ، که به حفظ کارمندان اصلی و جلوگیری از سلب مالکیت بیشتر کمک کرد.

“ما بسیار دلگرم هستیم که دولت فدرال واقعاً تصمیم گرفته است این برنامه را تا سال 2021 ادامه دهد ، زیرا در این شکی نیست ، این باعث صرفه جویی در مشاغل و شرکت ها شده است.”

اطلاعات جمع آوری شده توسط CBC News نگاه اجمالی به برخی از کمک های مالی است که شرکت های تجاری عمومی در این تکه نفت از برنامه CEWS به آن دسترسی پیدا کرده اند.

این داده ها شامل همه شرکت هایی نیست که چنین بودجه ای را دریافت کرده اند. به عنوان مثال ، هیچ گونه تعهدی برای شرکت های خصوصی برای گزارش عمومی چنین اطلاعاتی وجود ندارد. برخی از شرکتهای دولتی همچنین بیان نکردند که چه مقدار بودجه در گزارشهای مالی خود دریافت کرده اند.

عکس فوری نشان می دهد 23 شرکت تجاری عمومی که در تجزیه و تحلیل CBC از بخش خدمات میادین نفتی مشخص شده اند و همچنین حفاران ، بیش از 140 میلیون دلار ، قبل از مالیات ، در بودجه CEWS ، بین آنها دریافت کرده اند ، از جمله بیش از 23 میلیون دلار به خدمات انرژی ClearStream و 16 میلیون دلار به حفاری دقیق.

پرسیژن در پرونده های مالی سه ماهه سوم خود گفت: “برنامه CEWS به سود Precision و كارمندان ما بوده است زیرا به ما این اجازه را داده است كه سطح اشتغال بیشتری را برای مشاغل كانادایی در سازمان خود حفظ كنیم.”

“در نتیجه ، ما به شدت از این برنامه موثر دولت حمایت می کنیم و با تعهد اخیر دولت کانادا برای تمدید برنامه تا ژوئن 2021 مورد تشویق قرار می گیریم.”

مارک شولز ، رئیس انجمن پیمانکاران حفاری نفت و نفت کانادا ، دولت فدرال را به دلیل کمک به حفظ بسیاری از مشاغل تمجید و ستایش کرد. (CBC)

طبق داده ها ، سه شرکت تاسیساتی و خط لوله بودجه CEWS را در مجموع تقریبا 58 میلیون دلار ، قبل از مالیات دریافت کردند.

تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که بیش از 250 میلیون دلار بودجه قبل از مالیات از CEWS به 35 تولید کننده نفت و گاز معامله شده است.

این مبلغ شامل 120 میلیون دلار برای امپریال اویل و 70 میلیون دلار برای هاسکی انرژی است. در طول سال 2020 ، امپریال اویل پرداخت سود سهام خود به سهامداران را حفظ کرد ، در حالی که هاسکی سود سهام خود را 90 درصد کاهش داد. Cenovus Energy 40 میلیون دلار از این برنامه دریافت كرده است.

این رقم شامل دو شرکت بزرگ در بخش نفت کانادا نیست زیرا هر دو شرکت Suncor Energy و منابع طبیعی کانادا میزان بودجه CEWS را که از برنامه فدرال دریافت کرده اند اعلام نکرده اند.

منابع طبیعی کانادا در ارتباط با بودجه با سی بی سی نیوز تماس گرفتند و فراتر از اینكه واجد شرایط بودن برای این برنامه باشد اظهار نظری نمی كنند ، در حالی كه سونكور گفت از حمایت فدرال در دوره ای كه 4 میلیارد دلار بدهی دریافت كرد استقبال می كند.

Suncor بودجه فدرال دریافتی را فاش نمی کند ، اما گفت که “برنامه CEWS کمک کرد تا تأثیر چشمگیر COVID-19 در تجارت ما را جبران کند ، که خدمات اساسی را به کانادایی ها ارائه می دهد.” (Kyle Bakx / CBC)

تولیدکنندگان نفت و گاز تاکنون بیش از 500000 دلار بودجه از برنامه وام موسوم به حساب تجارت اضطراری کانادا (CEBA) دریافت کرده اند.

در بهار از طرف بخش و دولت آلبرتا با صداي بلند اوتاوا براي كمك به بخش درگير فراخوانده شد ، از جمله برخي انتقادات شديد در مورد اينكه آيا اين اضطراب ها با فوريت لازم برآورده مي شود.

برنامه های وام از بانک توسعه تجارت (BDC) و توسعه صادرات كانادا (EDC) كمتر از آنچه كه دیگران خواسته بودند كمك می كرد ، اما در حال حاضر به برخی از شركتهای کوچک و متوسط ​​مانند تولیدكنندگان نفت و گاز ، شركتهای خدمات میدان نفتی و پالایشگاه ها

در آغاز ماه دسامبر ، EDC بیش از یک میلیارد دلار پشتیبانی از جمله:

  • حدود 852 میلیون دلار پشتیبانی اوراق قرضه برای 43 شرکت
  • حدود 350 میلیون دلار وام یا تأیید شده یا در مرحله تصویب 10 شرکت است
  • حدود 15 میلیون دلار بیمه اعتباری برای 32 شرکت

تریستان گودمن ، رئیس انجمن کاوشگران و تولیدکنندگان کانادا ، در یک رویداد صنعتی ماه گذشته ، گفت که این برنامه ها اغلب نادیده گرفته می شوند ، اما تأثیرگذار هستند.

گودمن گفت ، “به نظر می رسد كه آنهایی كه شروع به تسخیر شده اند و باید در آنجا اعتباری داده شود” ، در حالی كه همچنین دولت فدرال را به خاطر حمایت از خط لوله گسترش ترانس كوه و صنعت LNG در سال قبل از میلاد تحسین كرد.

یک منبع بودجه فدرال به طور خاص برای این تکه نفت 1.7 میلیارد دلار برای پاکسازی چاه های نفت و گاز قدیمی و 750 میلیون دلار برای کاهش انتشار متان است. طبق گفته دولت فدرال ، با هم برنامه ریزی شده باعث ایجاد حدود 10 هزار شغل در سراسر کشور می شود.

بودجه پاکسازی چاه ها بین بریتیش کلمبیا (120 میلیون دلار) ، آلبرتا (1 میلیارد دلار) و ساسکاچوان (400 میلیون دلار) تقسیم شده است ، با 200 میلیون دلار وام اضافی برای انجمن چاه های یتیم آلبرتا ، که با گذشت زمان از ورشکستگی شرکت ها ، باقی مانده زیرساخت های پیری را برطرف می کند.

پول نقد برای تمیز کردن چاه ها و برنامه یارانه دستمزد مفید است ، اما وزیر انرژی آلبرتا منتظر است ببیند دولت فدرال چه نوع بودجه را برای کمک به تحریک اقتصاد فراهم می کند.

سونیا ساوجی گفت: “ما به پول نیاز داریم كه هم اكنون به مشاغل برویم و هم اكنون از مشاغل پشتیبانی كنیم ، نه مشاغلی كه چندین دهه در آینده ادامه داشته باشد.”

(گرافیک خبری CBC)

از طرف خود ، اتاوا در تلاش است تا تکه نفت را از اهمیت آن برای کشور اطمینان دهد ، علی رغم انتقاد شدید از طرف محیط بانان مبنی بر اینکه دولت فدرال نباید صنعت را به دلیل نگرانی فزاینده در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا نجات دهد.

دبیر پارلمان فدرال منابع طبیعی ، پل لفور ، در طی مراسمی که ماه گذشته توسط CAODC ترتیب داده شد ، گفت: “دولت ما می خواهد صنعت شما موفق شود. ما به آنچه شما انجام می دهید افتخار می كنیم.”

“اگر صنعت نفت و گاز کانادا بهبود نیابد ، کانادا بهبود نخواهد یافت. دوره. بعد از همه ، انرژی تجارت خانوادگی ماست.”

به گفته نخست وزیر ، دولت فدرال برای آلبرتا 5 میلیارد دلار برای کمک به نیم میلیون نفر در این استان فرستاده است.

پیش بینی می شود که بیشتر فعالیت های حفاری و هزینه ها در این بخش کم باشد ، بیشتر به دلیل همه گیری در حال انجام. علاوه بر این ، انتظار می رود تلفات احتمالی شغلی اعلام شده توسط بزرگترین شرکتها در سال 2021 اعمال شود.

و در حالی که بودجه فدرال برای این بخش میلیاردها دلار است ، با توجه به اندازه صنعت و تعداد افراد شاغل این رقم می تواند بسیار کم به نظر برسد.

ممکن است به کمک دولت بیشتر احتیاج باشد زیرا بسیاری از بازیگران هنوز در موقعیت مالی برای شروع سرمایه گذاری مجدد نیستند و همه گیری در حال انجام بر تقاضای جهانی انرژی تأثیر می گذارد.

بن برونن ، معاون سیاست مالی اتحادیه تولیدکنندگان نفت کانادا ، گفت: “ما امیدواریم که اگر شرکت های بیشتری به نقدینگی نیاز داشته باشند ، از طریق برنامه های دولتی ، به طور بالقوه تا بهار 2021 ، می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.”

در حالی که اقداماتی که اتاوا در طی همه گیری انجام داده است ، در تعادل مفید بوده است ، اما بخش نفت و گاز نیز دوست دارد از حمایت های دیگری نیز برخوردار باشد.

“در حالت ایده آل ، ما می خواهیم ببینیم که دولت در تلاش برای دستیابی به خالص صفر ، موضع حمایت بیشتری نسبت به بخش ما از نظر نقشی دارد که ما در بهبود اقتصادی و آینده خود در ترکیب انرژی کانادا و اقتصاد کانادا بازی می کنیم. تا سال 2050.