چرا در قرنطینه کتابهای کتابخانه ای اتفاق نظر وجود ندارد

کتابها و سایر موارد کتابخانه در سراسر استان به دلیل راهنمایی های دولت آلبرتا در قرنطینه نشسته اند.

استان پیشنهاد می کند اقلام برگشتی 72 ساعت قبل از استفاده توسط کارمندان در یک مکان اختصاصی بنشینند یا برای دسترسی عموم به قفسه ها برگردانده شوند. این کار به دلیل نگرانی از اینکه اشیا and و سطوح با لمس بالا می توانند به عنوان وسایل نقلیه پخش کننده COVID-19 عمل کنند ، انجام شد.

اما با پیشرفت همه گیری ، در سراسر جهان گفتگوهای فزاینده ای در مورد اینکه آیا لازم است کتابها در زمان منقضی قرار بگیرند یا خیر ، وجود دارد و اگر چنین است ، تا چه زمانی باید این اشیا کنار گذاشته شوند.

در اوایل بیماری همه گیر ، متخصصان در مورد اهمیت بهداشت خوب دست ، پوشاندن دهان با آرنج برای خفه کردن سرفه یا عطسه ، و تمیز کردن غالباً هنگام تماس با سطوح لمس زیاد صحبت های زیادی کردند.

اکنون ، این استان تشخیص داده است که محیط های داخلی که افراد در مجاورت آنها نفس می کشند یکی از نگرانی های اصلی است زیرا شواهد بیشتری به انتقال آئروسل به عنوان یک عامل بزرگ در گسترش COVID-19 اشاره دارد.

کتابخانه عمومی کلگری همیشه از توصیه های محلی پیروی می کند ، اما مدیر عامل شرکت مارک آسبرگ می گوید که آنها در حال تماشای گفتگو در کتابخانه و آرشیو جوامع در سراسر جهان هستند.

مارک آسبرگ ، مدیرعامل کتابخانه عمومی کلگری ، می گوید این روند در سایر نقاط کاهش یا حذف قرنطینه است. (هلن پایک / CBC)

او گرایشی به سمت کاهش یا حتی حذف این مرحله همه گیر می بیند.

وی گفت: “به طور كلی ، روند كاهش قرنطینه یا حذف آن است.” “در این مرحله در آلبرتا ، ما از راهنمایی های بهداشت عمومی که در دسترس ما است پیروی می کنیم.”

در حال حاضر ، در هر زمان مشخص ، ده ها هزار کتاب از مجموعه کتابخانه عمومی کالگری در یک قرنطینه 72 ساعته وجود دارد.

قبل از میلاد دیگر به قرنطینه کتاب احتیاج نداشت

طبق مرکز کنترل بیماری بریتیش کلمبیا ، دیگر کتابخانه ها برای قرنطینه موارد لازم نیستند.

در وب سایت BC CDC آمده است: “هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس COVID-19 از طریق کتب درسی ، کاغذ یا سایر محصولات مبتنی بر کاغذ منتقل شود.” “محصولات مبتنی بر کاغذ روکش دار یا براق (به عنوان مثال ، مجلات و کتاب های کودکان) و مواردی با جلد پلاستیک (به عنوان مثال DVD) در صورت استفاده توسط یک فرد مبتلا به COVID-19 می توانند آلوده شوند ؛ اما ، خطر انتقال بین کاربران اقلام قرض شده بسیار کم است. “

به جای قرنطینه کردن یا تمرکز بر ضدعفونی کردن کتاب ها ، CDC BC از کتابخانه ها می خواهد اطمینان حاصل کنند که آنها فاصله فیزیکی بین کارگران و مراجعان را حفظ می کنند در حالی که لوازم را برای اطمینان از شستن دستان کارمندان و مشتریان فراهم می کنند.

بعضی از کتابخانه ها با افزایش زمان کتاب دست نخورده می مانند

اما همه شاخه ها فکر نمی کنند که از بین بردن یا کاهش قرنطینه کتاب پاسخ است. برخی ، از جمله کتابخانه عمومی کانمور ، ترجیح داده اند برزخ کتاب را افزایش دهند – و قرنطینه خود را به هفت روز برسانند.

میشل پرستون مدیر کتابخانه کانمور است.

وی گفت که آنها پروژه بازگشایی بایگانی ، کتابخانه ها و موزه ها (REALM) را دنبال کرده اند. این مطالعه اطلاعاتی مبتنی بر علم را برای کمک به نحوه مدیریت مواد و کاهش مواجهه با COVID-19 در معرض کارکنان و بازدید کنندگان در کتابخانه ها ، بایگانی ها و موزه ها تولید می کند.

“ما هیچ كنترلی بر روی آنچه كه مردم هنگام دست زدن به مواد در خانه خود انجام می دهند ندارند. آیا آنها دستهای خود را می شستند؟ چند نفر آنها را لمس می كنند؟” پرستون گفت. “آیا آنها عطسه می کنند ، سرفه می کنند ، از آنها نفس می کشند؟ این روش اصلی انتقال از آنچه ما می فهمیم نیست ، اما این یک احتمال است.”

تعادل خدمات با ایمنی

در این زمان ، او احساس می کند هفت روز سطح راحتی خوبی برای امنیت است. اما ، البته ، این تأثیر سریع دسترسی کاربران کتابخانه به کتاب را دارد.

آسبرگ گفت: سیستم كتابخانه كلگری در حال مشاهده این گفتگو است. او امیدوار است به زودی آنها روزی را ببینند که قرنطینه کتاب لازم نباشد.

آسبرگ گفت: “من فکر می کنم برای مراجعین بهتر است ، برای کارهای کتابخانه بهتر است تا مجبور به قرنطینه نشویم.” “من اطمینان دارم که روزی به آنجا خواهیم رسید. این مسئله در مورد این است که دوباره به درک مشترکی از شواهد رسیده و به دنبال راهنمایی های بهداشت عمومی در دسترس ما هستیم.”