پلیس همه گیری: اجرای قانون آلبرتا رویکرد آموزشی را به جای بلیط ، جریمه انتخاب می کند

علی رغم افزایش شدید موارد COVID-19 در ادمونتون و محدودیت های اخیر در اجتماعات اجتماعی ، پلیس ادمونتون از 12 ژوئن تاکنون هیچ بلیط تحت قانون بهداشت عمومی صادر نکرده است.

بین 8 آوریل و 13 مه ، پلیس ادمونتون 76 بلیط صادر کرد و پس از آن 14 بلیط دیگر بین 14 مه و 12 ژوئن وجود داشت و از آن زمان هیچ یک در کل 90 بلیط صادر نشد.

سخنگوی خدمات پلیس ادمونتون ، اسکات پتیسون گفت که بلیط ها برای فاصله نامناسب جسمی و کسانی که از محدودیت های اجتماع اجتماعی سرپیچی می کنند ، نوشته شده است.

در همان زمان ، مأموران اجرای ادمونتون چهار بلیط برای افرادی که ماسک صورت اجباری ندارند استفاده کرده اند. بیش از 2000 اخطار شفاهی صادر شده است.

پاتیسون گفت: “آموزش همچنان رویكرد اصلی برای انطباق عمومی است.”

رئیس پلیس دیل مکفی گفت که EPS از مدیر ارشد پزشکی ، دکتر دینا هینشاو ، جهت اجرای قانون راهنمایی می کند.

مکفی به سی بی سی نیوز گفت: “ما به آنچه از ما خواسته شده پاسخ خواهیم داد.” وی افزود: “ما با همكاری رئیس ارشد بهداشت پزشكی رابطه خوبی برقرار كرده ایم تا این حق را به دست آوریم.”

رئیس پلیس ادمونتون ، دیل مکفی ، آموزش و آگاهی را نسبت به صدور جریمه و بلیط برای تخلفات COVID-19 ترجیح می دهد. (اسکات نوفلد / CBC)

مکفی گفت EPS ترجیح می دهد به آموزش و آگاهی اعتماد کند تا نوشتن بلیط یا صدور جریمه.

در بیانیه ای برای CBC ، بهداشت آلبرتا گفت که این به پلیس نمی گوید که چگونه محدودیت های بهداشت عمومی را اعمال کند.

تام مک میلان ، سخنگوی بهداشت آلبرتا ، در یک ایمیل به سی بی سی نیوز گفت: “ما می دانیم که ادمونتونی ها و کالگری ها به جوامع خود اهمیت می دهند و می خواهند کار درست را انجام دهند.” سلامت آلبرتا رویکردهای اجرای قانون را تعیین نمی کند. “

اما مک میلان گفت که دولت استان تلاش می کند تا در صورت امکان برای اجرای دستورات قانونی COVID-19 با همکاری AHS و همه سازمان های اجرای قانون همکاری کند و تأکید کرد که تصمیمات پلیس روزمره به طور مستقل گرفته می شود.

مک میلان ادامه داد: “اولین تمرکز عموماً روی آموزش عمومی و کار با مالکان / اپراتورها قبل از اقدام به اجرای قانون است.” “هر اداره پلیس قادر است قانون بهداشت عمومی را مطابق قانون اجرا کند.

داستان دو شهر

رویکرد ادمونتون کاملاً در تضاد با لحنی است که این هفته توسط پلیس وینیپگ تعیین شده است.

تجزیه و تحلیل CBC از موارد فعال فعلی در هر 100000 نفر جمعیت ، میزان 186 را در منطقه ادمونتون و 430 را در سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ نشان می دهد.

روز چهارشنبه ، پلیس وینیپگ اعلام کرد که با برنامه ای هدف خاص در مهمانی های خانه و دیگر اجتماعات بزرگ ، بلافاصله اجرای دستورات بهداشت عمومی مربوط به COVID-19 را افزایش می دهد.

“ساخت و ساز پلیس پلیس وینیپگ” کار ما اطمینان از این است که مردم می فهمند این مسئله چقدر جدی است و ما می خواهیم این کار را از طریق جریمه انجام دهیم. راب کارور در یک کنفرانس خبری صبح چهارشنبه گفت.

این رویکردی است که توسط نخست وزیر مانیتوبا و مدیر ارشد پزشکی استان مورد تأیید قرار گرفت و اغلب گفته می شود که اجرای پروتکل های COVID-19 بخش اصلی استراتژی آنها برای جلوگیری از افزایش موارد است.

افق ادمونتون (چپ) و افق وینیپگ (راست). (Google و Tyson Koschik / CBC)

اما رئیس پلیس ادمونتون از رویکردی که به صورت محلی انجام می شود ، راحت است.

مکفی گفت: “من فکر می کنم تاکنون برای کسانی که قوانین را نقض می کنند کاملاً خوب کار کرده است.” “به طور کلی توسط بهداشت عمومی هدایت می شود که از طریق آموزش است که به مردم بگوییم مناسب نیست و در بعضی موارد به محل اعزام می شوند.”

مکفی گفت که او جریمه های اعتقادی زیادی ندارد موثرترین راه برای اطمینان از انطباق است.

وی گفت: “ما در سیستم عدالت کیفری جریمه های زیادی دریافت می کنیم. من مطمئن نیستم که آنها فعالیت های زیادی را در بسیاری از زمینه ها بازدارند.”

اجرای دستورات قرنطینه

Alberta RCMP نیز رویکرد مشابهی را برای اجرای آیین نامه های همه گیری در پیش گرفته است.

بین 15 مه و 4 نوامبر ، 22 بلیط یا احضار توسط RCMP به دلیل ادعای نقض تحت قانون بهداشت عمومی آلبرتا یا قانون قرنطینه فدرال ، در سراسر استان صادر شد.

دلایل بلیط ها یا احضارها از عدم جدا شدن از خود ، بی توجهی به عمل قرنطینه و عدم رعایت الزامات فاصله فیزیکی متفاوت بود.

سخنگوی RCMP گفت: جرایم ادعایی در سراسر استان از جمله بانف ، کوتز ، دریاچه لوئیز ، فورت مک موری ، باسانو ، لدوک و کارتستون رخ داده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) مسافران خارج از کشور را به مدت 14 روز قرنطینه می کند.

سخنگوی کاتلین ماررینر در یک ایمیل نوشت: “PHAC با RCMP و سازمان های اجرای قانون استان برای بررسی انطباق کار می کند.” “در مواردی که افسران غربالگری عدم انطباق را تأیید یا مشکوک می کنند یا پس از چندین بار تلاش نمی توانند با مسافر تماس برقرار کنند ، PHAC اجرای قانون محلی را درگیر می کند.”

سخنگوی گفت که از 25 مارس ، آژانس های پلیس در آلبرتا 2020 بازدید پیگیری با مسافران بازگشتی انجام داده اند. در مجموع ده بلیط با جریمه های نقدی بین 1000 تا 1200 دلار نوشته شده است. علاوه بر این ، دو احضار و سه اخطار به همراه 19 اخطار لفظی نوشته شده است.

فقط یکی از آن بلیط ها توسط سرویس پلیس ادمونتون برای مسافر بازگشت در بهار نوشته شده است.

افسران از رویکرد کم حرف استفاده می کنند. سخنگوی EPS گفت: افسری که کنترل انطباق را انجام می دهد با یکدست کامل و با یک وسیله نقلیه بدون علامت به محل اقامت می رود. اگر پاسخی وجود نداشته باشد ، افسر نظارت نمی کند.

سخنگوی پاتریچا مکرزان گفت: “باز هم ، ما به دفاع از آگاهی و آموزش ادامه می دهیم.”