پاسبان ادمونتون به دادرسی انتظامی گفت كه از نیروی “مناسب” برای تسلیم مظنون استفاده كرد

یک افسر پلیس باسابقه ادمونتون فریاد زدن لبیک نژادی و مشت زدن مکرر به یک مظنون را در مارس 2015 انکار می کند.

در جلسه دادرسی انتظامی پلیس در روز سه شنبه ، کنست. ناتان داونینگ گفت نیرویی که وی برای تحت سلطه درآوردن ناصر الحلاک هنگام دستگیری لازم بود ، ضروری بود.

ال هالاک داونینگ را متهم می کند که او را یک f – king n – ger و یک f – king مسلمان خوانده و استخوان مداری خود را با مشت زدن مکرر به سر و صورت او شکسته است.

اما داونینگ گفت که او ال هلاک را تکل کرده و یک مشت مشت بسته به سمت راست سرش تحویل داده است. داونینگ گفت که او هرگز از ادعاهای نژادی استفاده نکرده و تهدید به شلیک یا Taser El Hallak نشده است.

داونینگ شهادت داد: “من چند بار به او اعتصاب نکردم.” “فقط یک حمله بود که او را در زمین مقهور کنیم و هیچ نیروی اضافی در عقب ماشین پلیس وجود ندارد.”

داونینگ برای دومین بار در کار 11 ساله خود در حال مبارزه با اتهام اعمال اقتدار غیرقانونی یا غیرضروری بر اساس قانون پلیس است. وی قبلاً در بازداشت غیر مرتبط در سال 2013 مجرم شناخته شده بود.

در این مورد ، وی با شش اتهام روبرو است ، از جمله شامل رفتار نامعتبر و فریب.

همكار او ، كنست. نیکلاس تالویو ، در آن زمان تازه کار بود. او در آن شب با داونینگ همکاری داشت ، و همچنین با اتهامات رفتار بی اعتبار ، فریب و بی توجهی به وظیفه روبرو است. وی متهم شده است كه در مداخله در حمله متهم نشده و عمداً آن را از یادداشت ها و گزارش های خود خارج كرده است – كه وی آنها را انكار می كند.

در جلسه دادرسی روز دوشنبه ، تالویو همچنین ادعاهای مربوط به مشت زدن داونینگ به ال Hallak را بارها رد کرد.

تالویو گفت: “این اتفاق نیفتاد. اگر او بارها مورد اصابت قرار گرفته بود ، من قادر به مشاهده آن بودم.”

پاسبان می گوید ، نیروی مناسب است

داونینگ ، 32 ساله ، شهادت خود را روز سه شنبه با بازگو کردن دستگیری ال هلاک درست بعد از 4 صبح 25 مارس 2015 ، در شمال شرقی ادمونتون آغاز کرد.

وی گفت که متوجه یک وانت سفید کثیف شده و توسط شخصی به صورت نامنظم رانده شده است. اما با یک پرس و جو از پلاک مشخص شد صاحب آن زن است.

داونینگ گفت که چراغ های اضطراری خودروی پلیس را فعال می کند اما راننده سرعت می گیرد ، به سرعت می چرخد ​​و به داخل یک مجتمع مسکونی و به یک دکه پارکینگ می رود.

داونینگ گفت: مرد بیرون آمد و دوید.

داونینگ یادآور شد: “من گفتم ،” پلیس را متوقف کن ، بلافاصله وقتی از ماشین پلیس خارج شدم ، و او شروع به فرار کرد “.

“من دوباره سر او فریاد زدم که بایستد و او به دلیل انسداد تحت بازداشت است.”

داونینگ گفت که او ال هلاک را تکل کرد و او را با یک مشت زیر فشار برد. داونینگ گفت ، هر دو می تواند عاملی در شکستگی صورت ال هلاک باشد اما “نیرو مناسب بود” تا او را تحت فشار قرار دهد.

داونینگ در بازگشت به وسیله نقلیه پلیس گفت که او و تالویو ماسک تف را بر روی ال هلاک قرار دادند پس از اینکه به او گفته شد خون را بیرون تف کند ، اما به تف دادن در داخل ماشین ادامه داد.

هر دو افسر شهادت دادند که ال Hallak را از مشروبات الکلی استشمام می کردند اما او از دستگاه تنفس مایع خودداری کرد. ال هلاک گفته است كه افسر پیشنهادات خود را برای تهیه نمونه نفس امتناع كرد.

اتهامات ال هلاک به اختلال در رانندگی ، امتناع از دستگاه تنفس و انسداد یک افسر پلیس بود. بعداً این اتهامات پس گرفته شد.

روز دوشنبه ، تالویو گفت که او نمی شنود داونینگ از یک لجن نژادی استفاده می کند. او گفت داونینگ چیزی شبیه “شما باید به کشور خود برگردید” گفته است ، که داونینگ آن را انکار کرد.

“واضح است عینک خود را به یاد داشته باشید”

به نظر می رسد یک س ofال از مایک دانیلوک ، مشاور داونینگ ، در مورد زمان شروع استفاده از عینک توسط داونینگ ، شهادت شهادت قبلی را زیر سوال می برد.

در ماه مه 2019 ، همسایه کریستال فاکس شهادت داد که او دید داونینگ به طور مکرر به ال هلاک مشت می زند در حالی که او در پشت یک وسیله نقلیه پلیس نشسته بود و تالویو مراقب او بود.

فاکس تحت بازجویی از دنیلیک گفت که او می داند داونینگ است زیرا “من عینک او را به وضوح به یاد می آورم.”

روز سه شنبه ، داونینگ شهادت داد که تقریباً 9 ماه پس از دستگیری در ژانویه 2016 ، عینک زدن را شروع کرده است.

داونینگ بیش از یک سال پس از آنکه طرفداران خواستار برکناری وی از خط مقدم شدند ، در ماه مه سال 2020 به وظایف غیر گشتی منتقل شد. این تماس ها پس از دستگیری داونینگ و متهم کردن فاکس به یک هفته قبل از برنامه ریزی برای شهادت ، بلندتر شد. اتهام وی در ماه فوریه پس گرفته شد.

پلیس گفت که تحقیقات داخلی داونینگ را پاکسازی کرد اما بعداً به دلیل یک تغییر سازمان از گشت خارج شد.

انتظار نمی رود تصمیمی تا بعد از ماه مارس با ارسال استدلال های کتبی صادر شود.