وزیر دستیار اظهار نظر می کند که آلبرتا منتظر است ظرفیت ICU به حد مجاز برسد

وزیر دستیار بهداشت روان و اعتیاد آلبرتا گفت که وی قبل از اعلام محدودیت های بیشتر برای کاهش شیوع COVID-19 ، سیاست دولت را در یک تالار شهر نادرست معرفی کرد.

جیسون لوان در سالن اجتماعات مجازی شهر برای گفت حوزه انتخابیه کلگری-کوهپایه ، در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

با این حال ، لوان در بیانیه ای که روز یکشنبه در توییتر منتشر کرد ، اظهار داشت که نظرات وی نادرست است.

وی نوشت: “بله ، ظرفیت بیمارستان در هر پاسخ COVID-19 بسیار مهم است …

لوان گفت که دولت برای جلوگیری از رسیدن به آن نقطه ، تصمیمات مبتنی بر شواهد را براساس توصیه های مقامات بهداشت عمومی اتخاذ می کند. وی گفت كه از هرگونه سردرگمی اظهار نظر خود پشیمان است و گفت كه در تصمیم گیری درباره محدودیت های جدید یا ظرفیت بیمارستان دخیل نیست.

اظهارات لوآن در حالی است که تعداد موارد ابتلا به COVID-19 در آلبرتا با کمترین محدودیت اما بالاترین میزان آلودگی در کشور ، با رکورد جدیدی روبرو شده است.

دکتر دینا هینشاو ، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا ، روز جمعه گفته بود که تأثیر آخرین محدودیت های استان – که جمعه گذشته اعمال شد – این آخر هفته مشاهده می شود. در عوض ، پرونده ها به طور چشمگیری در حال افزایش هستند.

در روز یکشنبه ، استان شاهد آزمایش 1،584 نفر دیگر بود که در مجموع 12195 مورد فعال بود (هر دو رکورد جدید).

این موارد بیشتر از موارد گزارش شده در انتاریو در روز یکشنبه است که بیش از سه برابر جمعیت آلبرتا دارد. تورنتو و منطقه پیل محدودیت های بیشتری را در روز دوشنبه ایجاد می کنند ، از جمله محدود کردن خرده فروشی به تحویل کنار ماشین یا تحویل کالا ، تعطیل کردن ناهارخوری در محیط داخلی و فضای باز ، و منع اجتماعات داخلی.

آلبرتا با 319 نفر در بیمارستان ، 60 نفر در مراقبت های ویژه بستری در بیمارستان بستری شد (این استان 70 تخت ICU برای بیماران COVID-19 دارد). در مجموع 471 آلبرتانی درگذشتند.

مخالفت به دنبال بحث اضطراری

موارد مهم و عدم محدودیت های جدید باعث ایجاد هشتگ محبوب توییتر – # WhereIsKenney – جلب توجه به این واقعیت است که نخست وزیر جیسون کنی ، که خود را منزوی می کند ، چند روز است که به صورت تلفنی یا تماس تصویری ظاهر عمومی نشده است.

سی بی سی نیوز روز یکشنبه برای اظهارنظر به دفتر نخست وزیر و دفتر وزیر بهداشت مراجعه کرد و پاسخی دریافت نکرد. آلبرتا هلث گفت بعد از ظهر روز دوشنبه دکتر Hinshaw در دسترس خواهد بود تا به س questionsالات رسانه ها پاسخ دهد.

کنی روز شنبه در شبکه های اجتماعی ارسال کرده بود و از آلبرت ها خواسته بود که وظیفه خود را انجام دهند و در صورت بیماری در خانه بمانند ، دستان خود را بشویند و ماسک بزنند.

وی نوشت: “همانطور كه ​​دکتر هینشاو گفت ، COVID-19 بسیار مهلك است. آلبرتایی ها ، ما می توانیم سرعت گسترش را كاهش دهیم و از یكدیگر محافظت كنیم ، اما تنها در صورتی كه همه ما با هم کارهای درستی انجام دهیم.”

مخالفان روز یکشنبه با انتشار نامه الکترونیکی اعلام کردند که روز دوشنبه به دنبال یک بحث اضطراری هستند تا خواستار اقدامی برای کاهش سرعت ویروس کرونا شوند.

ریچل نوتلی ، رهبر حزب دموکراتیک دموکراتیک آلبرتا گفت: “این بزرگترین تهدید بهداشت عمومی است که در زندگی خود با آن روبرو بوده ایم.”

“ما در روزهای گذشته شاهد بوده ایم که نخست وزیران در سراسر کشور به مردم مراجعه می کنند و مدل سازی و اطلاعات دیگری را ارائه می دهند که نشان می دهد تهدید COVID-19 چقدر بزرگ است. در آلبرتا ، چیزی از این دست مشاهده نکرده ایم.”

دیوید شفرد منتقد بهداشت مخالف گفت که اگر سخنان روز جمعه لوان درست نبود ، کنی باید بگوید که آستانه های واقعی اقدام چیست.

چوپان همچنین ادعای لوان مبنی بر اینکه سخنگوی نیست ، را رد کرد.

چوپان گفت: “این یک تلاش غیرقابل بخشش برای برکناری مسئولیت توسط یک وزیر کابینه است.” “به عنوان معاون وزیر بهداشت ، لوان کاملا سخنگو و یک تصمیم گیرنده است و او اطلاعات غلطی را در مورد واکنش دولت به COVID-19 به آلبرتانس داد.”