نهمین اسرای سالانه را تماشا کنید! رژه عجایب به عنوان آخر هفته اکسپو کلگری آغاز می شود

این بزرگترین رژه فرهنگ پاپ در کانادا است. و امروز صبح اینجا در کلگری است.

نهمین اسرای سالانه! رژه شگفتی‌ها قرار است در ساعت 10:30 صبح جمعه از Eight Avenue و Eighth Street SW حرکت کند و این به نشانه شروع آخر هفته اکسپو کلگری است.

این کنوانسیون سالانه ده‌ها هزار طرفدار را هر ساله جذب می‌کند و از ابرقهرمان، شخصیت فانتزی یا علمی تخیلی مورد علاقه خود تجلیل می‌کند.

این اولین رژه از سال 2019 است، پس از چندین سال محدودیت های همه گیر و طوفان بزرگ برف در سال گذشته. انتظار می رود چندین هزار نفر در امتداد خیابان استفن رژه بروند.

آلیسون مور، تهیه کننده رژه گفت: «این جشن عمومی فرهنگ پاپ، خلاقیت و جامعه است که به همه اهالی کلگاری و بازدیدکنندگان در هر سن و جمعیتی اجازه می دهد بدون هیچ هزینه ای با این شرط که لباس بپوشند، ثبت نام کنند.

تجربه کردن به‌عنوان یک تماشاگر یا به‌عنوان یک بازی‌کننده فقط یک چیز باورنکردنی است.»

در سال 2019، این رژه نزدیک به 5000 شرکت کننده و 15000 تماشاگر را به خود جلب کرد.

با یک پیش بینی روشن، الکس کینگکات، تبلیغاتی برای نمایشگاه کلگری و اسرا! Parade of Wonders، گفت که آنها انتظار دارند امسال تعداد مشابهی را ببینند.

او گفت: «به جرات می‌توانیم بگوییم که ما بزرگترین رژه فرهنگ پاپ در کانادا هستیم.

“ما از مسابقه به مهمانان مشهور رفتیم: “هی، فکر نمی‌کنم شما بخواهید در یک شب زود پرواز کنید و در ماشین بنشینید و شاید در یک رژه رانندگی کنید؟” به افرادی که می‌خواهند آن را در برنامه خود قرار دهند. بنابراین ما به این و چگونگی افزایش محبوبیت آن، نه تنها در شرکت و در شهر، بلکه در صنعت بزرگتر ما نیز افتخار می‌کنیم.”

یک طوفان‌باز به یک شاهزاده خانم برخورد می‌کند.
هزاران نفر از بازیکنان مشترک برای اسرای سالانه در خیابان استفن به راه افتادند! رژه عجایب در این فایل عکس. (ارسال شده توسط الکس کینگکات)

رژه در یک راهپیمایی در امتداد خیابان استفان حرکت می کند و حدود 30 دقیقه طول می کشد. پس از آن مراسم افتتاحیه در المپیک پلازا برگزار می شود. تماشاگران می‌توانند از هر نقطه‌ای در طول مسیر تماشا کنند، یا می‌توانند در سفیدکننده‌های نزدیک First Street SW بنشینند.

شهردار جیوتی گوندک به عنوان مارشال رژه راهپیمایی را رهبری خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود چندین چهره مشهور نیز در این مراسم شرکت کنند. نام آنها پیش از موعد اعلام نشده است، اما کینگکات گفت که لو فریگنو – هالک اصلی – امسال بازخواهد گشت. انتظار می رود جاناتان فریک و دنی ترجو نیز در آخر هفته ظاهر شوند.

با بازگشت این رژه پس از سه سال وقفه، کینگکات گفت که آنها همچنین سورپرایزهای ویژه ای را برای مراسم افتتاحیه برنامه ریزی کرده اند.

ما سال‌ها منتظر بوده‌ایم تا آن را از بین ببریم. امیدوارم بدون هیچ مشکلی از بین برود، و همه اینها به افتخار بازگشت پس از سال‌ها دوری است.»

جلد کتاب های کمیک.
فروشندگان در نمایشگاه کلگری، کتاب های مصور، اسباب بازی و آثار هنری، از جمله چیزهای دیگر می فروشند. (ارسال شده توسط الکس کینگکات)

قدرت ماندگار علمی تخیلی

گوردون جوهانسن، مالک The Sentry Box، یک فروشگاه بازی رومیزی در کلگری، گفت که او همیشه شاهد هجوم گسترده مشتریان در آخر هفته اکسپوی کلگری است.

یوهانسن در مورد اینکه چرا به نظر می رسد این رویداد تا این حد محبوب است، گفت که به نظر می رسد افراد بیشتری در بیان خود راحت هستند.

او گفت: «منظورم این است که وقتی در سال 74 شروع به بازی D&D کردم، به کسی نگفتیم که شب قبل برای کشتن اجنه بیرون بودیم.

“اکنون بسیار محبوب تر است، اما فضا هنوز هم فضایی فراگیر است… زیرا به هر حال ما همیشه کمی بیرون بودیم.”

عکس وسیعی از یک فروشگاه بزرگ بازی.
Sentry Box دارای مجموعه عظیمی از بازی ها است. در گوشه سمت راست بالای عکس، لباس فرشته خونی مشتری از رژه قبلی در کنار لباس دارث ویدر آویزان شده است. (جعبه نگهبانی)

آنتونی کامارا، استاد ادبیات در دانشگاه کلگری که در داستان های علمی تخیلی تخصص دارد، گفت که عنصر فرار بخشی دیگر از محبوبیت مداوم این ژانر است.

او گفت که این داستان ها مردم را تشویق می کنند تا در مورد احتمالات مختلف از نظر اینکه جهان چگونه به نظر می رسد فکر کنند.

او گفت: “چگونه ممکن است عادلانه تر و منصفانه تر باشد.”

همچنین ممکن است برخی از این روایت‌ها به احتمالات تاریک‌تری فکر کنند که جهان به سمت آن سوق می‌یابد، اگر برخی روندها بهبود نیابند، اما در نهایت تشدید شوند.»

جشن “گیک ها”

اشتیاق ادامه دار طرفداران نیز به افزایشی برای شهر تبدیل می شود.

جف هسل، معاون ارشد بازاریابی توریسم کلگری، می‌گوید این نمایشگاه یکی از تأثیرگذارترین رویدادها بر اقتصاد شهر است.

او گفت: “مردم در هتل ها اقامت می کنند، به رستوران های ما می روند.

سازمان‌ها و کسب‌وکارها را می‌بینید که پنجره‌هایشان را تزئین می‌کنند، غذاهای ویژه را در بارها و رستوران‌ها می‌بینید که وقتی مردم به شهر می‌آیند، واقعاً تجربه‌ای فوق‌العاده ایجاد می‌کنند.»

بتمن از کودکی در مسیر رژه کمیک می گیرد.
بتمن در POW 2019 شرکت می کند! رژه شگفتی ها. (ارسال شده توسط الکس کینگکات)

هرکسی می‌تواند در حین راه‌اندازی حاضر شود و به رژه بپیوندد، خواه گروهی مشابه پیدا کند یا به‌عنوان فردی راهپیمایی کند. یا مردم می‌توانند از کناره‌ها تماشا کنند.

مور گفت یکی از محبوب ترین تم های امسال است آخرین ما، درام پسا آخرالزمانی فیلمبرداری شده در آلبرتا.

او گفت که برخی از ارجاعات عالی “وینتیج” به نمایش های چند دهه ای نیز وجود دارد.

برای کینگکات، این رویداد یک جشن است.

او گفت: “جیک، نادان، ما برای این کار اینجا هستیم و آن را با افتخار می پوشیم.”

بسیاری از آلتراگوها در شهر ما فعالیت می کنند، و این یک روز در سال است که اجازه دارید واقعاً آنها را جشن بگیرید.»