نظر | عذرخواهی کنی COVID-19 یک حرکت سیاسی حساب شده است

این ستون نظر گراهام تامسون ، روزنامه نگار برنده جایزه است که بیش از 30 سال سیاست آلبرتا را پوشش داده است.


هنگامی که نخست وزیر جیسون کنی روز سه شنبه کنفرانس مطبوعاتی مورد انتظار خود را برای اعلام محدودیت های جدید مربوط به COVID برگزار کرد ، دو کار غیرمعمول انجام داد. خوب ، برای او غیر معمول است.

او به اشتباه خود اعتراف كرد و عذرخواهي كرد.

من نمی خواهم لحظه ای را بزرگ جلوه دهم ، اما خوب ، من هرگز در 23 سالی كه به عنوان سیاستمدار فعالیت می كردم ، كنی به طور قطعی هیچ كدام از آنها را نشنیده ام.

در اینجا معیار آگاهی وی از روز سه شنبه وجود دارد: “ما باید وقتی COVID را مرتکب می شویم ، اشتباه کنیم. این دولت ، به نظر من ، یک اشتباه بزرگ در بهار هنگامی که ما مرتکب شدیم ، صادقانه بگویم ، من فکر می کنم یک تمایز احمقانه خودسرانه بین مشاغل خرده فروشی غیر ضروری که نتیجه ناخواسته آنها این بود که به والمارتز و کاستکوس اجازه دادند تا هرج و مرج فروشی را انجام دهند زیرا آنها دارای یک بخش مواد غذایی هستند ، در آنجا داروخانه می فروشند ، در حالی که هزاران هزار خرده فروشی مشاغل کوچک و متوسط ​​را تعطیل می کنند. “

وی افزود: قفل 10 هفته ای برای مشاغل کوچک و متوسط ​​”یک اشتباه احمقانه ای بود که ما مرتکب شدیم ، که به خاطر آن عذرخواهی می کنم.”

شنیدن سیاستمداری که سیاست خود را “احمقانه” می خواند و سپس اعلام می کند ، “عذرخواهی می کنم” ، به طرز شگفت انگیزی طراوت بخش است. شنیدن اینکه از کنی می آید فک کاملاً تکان دهنده است.

کنی فردی مستعد پذیرش اشتباهات نیست.

عذرخواهی تماس تلفنی

به عنوان مثال ، در سال 2012 ، زمانی که وی وزیر مهاجرت فدرال بود ، با ارسال نامه ای به همكاران انجمن آلبرتا ، سناتورهای محافظه كار و كارمندان ، معاون نخست وزیر وقت آلبرتا ، توماس لوكازوك ، را “یك حشره كامل و كامل” خواند.

پس از لو رفتن ایمیل (در واقع به نظر من) ، كنی گریل شد و مورد تمسخر قرار گرفت ، توسط لیبرال های مخالف و NDP كه به طور مكرر در طول دوره سوال از او پرسیدند كه آیا به راحتی عذرخواهی می كند. کنی امتناع ورزید ، و سعی کرد این مسئله را دور بیندازد و در عین حال با اصرار اصرار داشت که روابط خوبی با دولت آلبرتا دارد. اما روزها بعد ، دفتر نخست وزیری ، با فهمیدن عملکرد سخت گیرانه کنی ، او را کوچک و جنگ طلب جلوه داد و به او دستور عذرخواهی کرد. او این کار را کرد ، اما نه به صورت علنی. وی با لوكاسكوك گفتگوی تلفنی خصوصی داشت.

در سال 2018 ، پس از انتقاد از نخست وزیر ترودو به عنوان “میلیونر صندوق اعتماد خالی” با “عمق سیاسی یک کاسه انگشت” که “نمی تواند یادداشت توجیهی طولانی تر از یک دستمال کوکتل را بخواند” ، کنی دوباره از عذرخواهی امتناع کرد قبلاً قول داده بود كه هرگز از حملات شخصي عليه مخالفان سياسي خود استفاده نكند. سرانجام ، چند روز بعد ، هنگام بازدید از اتاوا ، او در Power & Politics CBC ظاهر شد و گفت: “من از گفتن این موضوع پشیمان هستم ، زیرا من مدت طولانی بدون اظهارات ad hominem رفته ام.” هنگامی که میزبان ، واسی کاپلوس ، از او خواست که آیا از ترودو عذرخواهی می کند ، کنی گفت: “مطمئنا”.

و سپس این هفته فرا رسید که کنی صریحاً اشتباه خود را پذیرفت و بدون هیچ گونه تهمت ، عذرخواهی کرد.

آیا کنی برگ جدیدی برگردانده است؟ آیا او از مرحوم رالف کلاین درسی آموخته است که بعنوان رئیس برتر ، هنگام پذیرش گوگل مورد اعتراف قرار گرفت.

خب نه. این یک حرکت کلاسیک کنی بود.

Defiance لباس عذرخواهی پوشید

عذرخواهی وی در روز سه شنبه حساب شده و راهبردی بود. هدف این بخش عمده ای از پایگاه پشتیبانی وی ، صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​بود که بسیاری از آنها از قفل شدن وی در بهار راضی نبودند.

اعتراف علنی به اینکه “سیاست احمقانه” سیاست او بود و وعده عدم تکرار اشتباه ، راهی برای اطمینان خاطر به صاحبان مشاغل بود که فکر نمی کند دوباره این کار را انجام دهد. و همچنین برای تقویت استدلال وی در مورد اینکه چرا از ولایت های دیگر پیروی نمی کند ، طراحی شده است.

این سرکشی است که مانند عذرخواهی لباس پوشیده است.

به عنوان مثال ، او از پزشکان عذرخواهی نمی کند که در طی یک بیماری همه گیر با آنها جنگیده اند. وی از 11000 کارگر پشتیبانی مراقبت های بهداشتی به دلیل برون سپاری شغل خود عذرخواهی نمی کند.

او با دقت بسیار زیادی از معذرت خواهی استفاده می کند تا پایگاه خود را جلب کند و در عین حال افرادی که خواهان محدودیت های شدیدتر هستند را به شدت رد می کند. به اندازه کافی جالب توجه به نظر می رسد کسانی که خواهان یک سرکوب بیشتر هستند اکثریت آلبرتایی ها هستند. طبق نظرسنجی اخیر افکار عمومی توسط ThinkHQ امور عمومی ، 81 درصد از 1100 آلبرتایی مورد بررسی از قانون گسترده و اجباری ماسک برای فضاهای عمومی پشتیبانی می کنند.

به اندازه کافی عجیب و غریب ، به نظر می رسد کنی عمداً در گوشه ای بوکس می کند.

این از الگویی پیروی می کند که چند هفته پیش وی به دلیل وارد کردن “قفل های گسترده” که “نقض حقوق مردم و از بین بردن معیشت مردم” است ، استان های دیگر را مورد انتقاد قرار داد.

یافتن تعادل در طی همه گیری بدیهی است که دشوار است. اما هیچ استانی به اندازه آلبرتا ملایم نبوده و هیچ استانی به تعداد موارد COVID مانند آلبرتا آخر هفته گذشته ندیده است.

اگر اقدامات جدید اعلام شده در روز سه شنبه مانع افزایش نگران کننده موارد COVID و بستری شدن در بیمارستان نشود ، کنی می گوید که باید اقدامات سختگیرانه تری را طی سه هفته انجام دهد.

با این حال ، بر اساس اظهارات قبلی وی ، دشوار است که دریابیم چگونه وی از حمله به محدودیت های شدید “نقض حقوق مردم و از بین بردن معیشت” تا پذیرفتن آنها در صورت لزوم و قابل دفاع محوری خواهد بود.

بیایید امیدواریم که آخرین محدودیت ها با موفقیت منحنی را مسطح کنند ، اما ، همانطور که در چند ماه گذشته مشاهده کردیم ، تعداد زیادی از آلبرتایی ها نشان داده اند که همه گیری را به اندازه کافی جدی نمی گیرند.

اگر دولت مجبور شود نوعی قفل را به کار بگیرد ، اگر سه هفته آینده کنی اعتراف کند که اشتباه احمقانه ای را انجام نداده است زودتر اقدام کند و از آن آلبرتایی هایی که در خانه یا بیمارستان.