مورخ سلطنتی می گوید فصل 4 سریال Netflix The Crown تصویری ناعادلانه از خانواده سلطنتی را ترسیم می کند

فصل 4 از تاج در Netflix بسیار بحث انگیزتر از فصل های گذشته شده است ، زیرا مورخان و ناظران سلطنتی تصویر ناخوشایند شاهزاده چارلز و ازدواج او با شاهزاده خانم دایانا فقید را تحریک می کنند.

کم نیست اگر بگوییم او در ازدواج با دیانا مانند “شرور” ظاهر می شود.

و واکنش بینندگان به قدری منفی بوده است که شاهزاده چارلز و همسرش ، کامیلا را مجبور به خاموش کردن نظرات در حساب های توییتر و اینستاگرام خود کرده است.

اما چقدر درست است و چقدر یک اثر داستانی است ، ایجاد یک منطقه خاکستری است که قبل از فصل 4 وجود نداشته است. این نمایش چهارمین فصل خود را از 15 نوامبر در Netflix راه اندازی کرد و بیش از 40 سال طول می کشد از این رو در اولین فصل خود شروع شد.

هوگو ویکرز ، مورخ ، نویسنده و پخش کننده سلطنتی ، می گوید این سریال در حال تصویرگری پرتره ناعادلانه از چارلز است.

“این است [and] این همچنین یک تصویر ناعادلانه از اکثر خانواده سلطنتی را ترسیم می کند ، “ویکرز به گفت چشمی کلگری.

“تنها کسی که از آن خوب بیرون بیاید دیانا است. و من البته می فهمم که وقتی مردم چنین کاری را انجام می دهند ، به منابع مختلف مختلف خواهند رفت ، اما آنها کاملاً طرف دیانا را گرفته اند و آنها نیز شاهزاده چارلز را به عنوان نوعی کلاهبرداری رنگ آمیزی کرد ، اما این بار او را حتی بدتر کرده اند. آنها او را به نوعی ویمپ شیطانی و آدم کش تبدیل کرده اند که صریحاً ناخوشایند است. “

ویکرز ، نویسنده کتاب تاج تفکیک شده و کتاب الکترونیکی Crown: Truth & Fiction: یک تحلیل تخصصی از سری Netflix ، The Crown ، sپرنس چارلز بسیار متفاوت از شخصیت روی صفحه است.

زمرد فنل ، در نقش كامیلا پاركر بولز ، در فصل 4 سریال The Crown با دیانا ملاقات می كند ، مانند كورین بازی می كند. (دس ویلی / نتفلیکس)

“اول از همه ، البته ، در تاج، او هیچ وقت هیچ کاری سازنده انجام نمی دهد. وی هرگز کاری انجام نمی دهد. “

“او اعتماد شاهزاده را تنظیم نکرده است. او هیچ نامزدی انجام نمی دهد. او هیچ کاری انجام نمی دهد به جز ناله و زاری در مورد ازدواج خود و اینکه چقدر ترجیح می دهد با یک زن دیگر باشد. و بنابراین این راه آنها است او را بازی داده ام. “

ویکرز می گوید شاهزاده واقعی چارلز به نقش خود به عنوان شاهزاده ولز اختصاص دارد و مدتها پیش با سلطنت نکردن صلح کرد.

ازدواج های پیچیده

“او 72 ساله است ، هنوز پادشاه نشده است ، بنابراین من فکر می کنم که او نقش پادشاه را زمانی می بیند که سرانجام موقعیت نیمه بازنشسته شود. اما به عنوان شاهزاده ولز ، او آزاد است که همه چیز را به هم بزند و ویکرز گفت: “مردم به علل مختلف او علاقه مند هستند. و او کارهای بسیار خوبی انجام داده است.”

“من می پذیرم که ازدواج ها پیچیده بوده و تا حدی مشکل زندگی او بوده است.”

ویکرز گفت که واقعیتهای اساسی برای نقاشی دیانا به عنوان یک قدیس اغراق شده است و چارلز در تمام طول ازدواج خود با کامیلا پارکر-بولز رابطه برقرار نکرده است.

“او تمام مدت رابطه ای را ادامه نداد. او را به قول خودش و بازگشت به زندگینامه رسمی جاناتان دیمبلبی – كه به همه روزنامه ها دسترسی داشت – در سال 1986 این ماجرا از سر گرفت كه فهمید ازدواجش غیرقابل بازگشت است. خراب شد ، “ویکرز گفت.

“من نمی گویم که این موقعیتی عالی برای حضور وی است. من فکر می کنم شما ممکن است متوجه شوید که این مسئله بسیار پیچیده است ، زیرا تناقضاتی وجود دارد که احتمالاً این شاهزاده خانم ولز بود که قبل از او امور را شروع کرد. اما گوش کن ، من آنجا نبودم ، در اتاق نبودم. من نمی توانم این را کاملاً درست تأیید کنم. “

ویکرز گفت که سالهای اولیه ازدواج چارلز و دایانا شادتر بودند ، حتی اگر چارلز سالها به وضوح مشعل کامیلا را حمل می کرد.

این سریال چارلز را به عنوان عصبانیت از محبوبیت روزافزون همسرش که وی در نقش وی در کانون توجه قرار گرفته است به تصویر می کشد.

ویکرز گفت: “من فکر می کنم او به تدریج احساس کرد که توسط او مورد حمایت قرار گرفته است ، زیرا رسانه ها علاقه بیشتری به آنچه او می پوشد بیش از آنچه او درباره آن صحبت می کند ، نشان می دهند.” “بنابراین اگر آنها با هم در سیستم عامل بودند ، قطعاً بعداً به یک موضوع تبدیل می شد.”

ویکرز گفت که مجموعه نتفلیکس همچنین آزادی بسیاری را در بیان وقایع به دست آورد.

“جایی که آنها در آن بسیار ناعادلانه عمل می کنند تاج این است که ، به عنوان مثال ، می دانید ، آنها نامزد می شوند و سپس همان شب او به Highgrove می رود تا کامیلا را ببیند. نه ، او نکرد. آنها به وضوح ، زن و شوهر خوشبخت با مادر ملکه شام ​​خوردند. وی روز بعد عازم استرالیا نشد. بسیاری از چیزهایی مانند اینها که آنها را میپیچند ، “او گفت.

ویکرز همچنین گفت که اپیزود به تصویر کشیدن روابط مارگارت تاچر و ملکه الیزابت نه تنها در بیان وقایع تاریخی خلاف واقع است بلکه مضر است.

ویکرز گفت: “من فکر می کنم حتی در سراسر جهان ، شما می دانید ، من فکر می کنم این اثر بسیار مخربی دارد.” “کاری که پیتر مورگان انجام می دهد ، که به خصوص خطرناک است ، فکر می کنم این است که او گاهی با داستانی شروع می کند که کم و بیش درست است. بیایید به عنوان مثال از خانم تاچر مثال بزنیم.”

خط داستانی مورد بحث حاکی از آن است که ملکه داستانی درباره اختلاف نظر خود با تاچر را به رسانه ها درز می کند. این بر اساس یک مقاله واقعی بود ، که در ساندی تایمز در سال 1986 منتشر شد ، اما ویکرز گفت که این به ترتیب ترتیب وقایع یا اختلاف بین زنان را به تصویر نمی کشد.

“ناگهان [Thatcher] ویکرز گفت ، او اعلام می کند که به دیدار ملکه می رود و از ملکه می خواهد پارلمان را منحل کند و برای حفظ نقش خود به عنوان نخست وزیر انتخابات عمومی را برگزار کند.

“خوب ، این کاملا اتفاق نیفتاده است ، اما چون بعضی از اوایل آن اتفاق افتاده است ، شما می توانید همراه با آن جاروب شوید. و همچنین ، می دانید ، از فیلمبرداری بسیار خوبی نیز برخوردار است. این فیلم با شکوه تولید شده است. بسیار قانع کننده است. t it آن را به طور کامل به عنوان زباله های مخرب رد کنید. “

در پایان روز ، ویکرز گفت که فصل 4 را کمترین فصل سریال می داند.

وی گفت: “من فکر می کنم بی انصافی است که افراد واقعی زندگی را در موقعیت های نیمه واقعی قرار دهیم و سپس با انگیزه های آنها بازی کنیم و واقعیت ها را بچرخانیم تا متناسب با یک داستان کاملاً درست نباشد.” “و من فکر می کنم این شرورانه است. واقعاً افتضاح است.”


با پرونده هایی از Eyegopener کلگری.