مقایسه تاثیر کابل VGA و HDMI در کیفیت تصویر – CCTVGRAM

VGA و HDMI استانداردهای رابط کابل هایی هستند که دستگاه هایی مانند رایانه های لپ تاپ و دستگاه های پخش DVD را به صفحه نمایشی مانند تلویزیون، مانیتور کامپیوتر یا پروژکتور متصل می کنند. بنابراین کانکتور نوع C می تواند به کمک کابل تبدیل A به c به کانکتور A متصل شود. HDMI به عنوان اولین رابط انتقال دهنده همزمان صدا و تصویر در دنیا شناخته می شود که قادر است اطلاعات را به صورت غیر فشرده به وسایل صوتی تصویری هماهنگ با این رابط انتقال دهد. پهنای این کانکتور 6.4 mm است و عرض رابط اصلی آن 1.3 است. در نهایت رزولوشن همان 1.3 مگاپیکسل خواهد بود. نوع C : در نسخه 1.3 مورد استفاده است؛ همانند نوع A دارای 19 پین و از نظر اندازه کوچک تر از آن است. از نظر کیفیت تصاویر، HDMI بهترین تصاویر را ارائه می دهد چون HDMI اطلاعات تصویر را بدون هیچ گونه فشرده سازی و بصورت دیجیتال منتقل می کند. توجه کنید که این تبدیل در ماهیت تصویر صورت نمی گیرد بلکه تنها در قالب آن اعمال می گردد، برای مثال تبدیل قالب 4:3 به 16:9) جالب اینجاست که تمام این امکانات تنها بر روی یک کابل واسط قابل دسترسی می باشد و شما را از کابل کشی های متعدد و سردرگم کننده رها می سازد.

Toslink (نوری SPDIF) متکی بر پالس نور کار میکند و به خودی خود دچار از دست دادن سیگنال به دلیل تداخل الکترومغناطیسی یا RF نمیشود. همچنین کابل اپتیکال صدا به وسیله مقاومت الکتریکی نیز تحت تاثیر قرار نمیگیرد، اما دو جنبه مهم در محدودیت طول کابل اپتیکال نقش بازی میکنند: وضوح هسته نوری داخل کابل و قدرت منبع نوری کابل hdmi 2 داخل سخت افزار. صدا Mini Jack: حداکثر طول کابل صدا 3.5mm که در بازار با کیفیت خوب یافتیم 10 متر بود. کابلهای HDMI با چیپ تقویت کننده داخلی، گرانتر از همتایان پایه خود هستند و حداکثر طول کابل آنها میتواند تا 40 متر هم برسد. در این عکس انواع کابل HDMI با طول و ضخامت متفاوت موجود است. HDMI نوعی پورت است که قابلیت انتقال با کیفت بالا و تنها با استفاده از یک کابل را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ برای آشنایی با کابل HDMI ، انواع و کاربرد آن با ما همراه باشید.

کابل HDMI و کاربرد آن چیست؟ همچنین وایرلس نیز دارای محدودیت پهنای باند تا 1080p است و فقط مدلهای رده بالا آن از 3D پشتیبانی میکنند. جالب است بدانید که با ورود پورت hdmi کابل های s-video و DVI از رده خارج شدند. کابل های آنالوگ از قبیل AV یا S-Video ، Composite یا Component (که در رده مصارف خانگی با تغییری در فناوری آنرا بعنوان RGB می شناسیم) در حال حاضر متداولترین روشهای انتقال تصویر می باشند. امروزه این کابل ها از رده خارج شده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی استیو جابز در آوریل سال 2010 محصول شگفت انگیز خود را به دنیا معرفی کرد کمتر کسی فکر می کرد اولا آی پد 2 به بازار می آید ثانیا کسی فکر نمی کرد تبلت به این شدت بازار لپ تاپ و تبلت را تحت تاثیر قرار دهد .… البته پورت hdmi هیچگونه تغییری در کیفیت تصاویر به وجود نمی آورد.

در این مقاله به بررسی حداکثر طول کابل و محدودیت متراژ کابلهای مختلف خواهیم پرداخت. در ادامه محدودیتهای فعلی رایجترین فرمتهای آنالوگ و دیجیتال و حداکثر طول کابل آنها را بیان خواهیم کرد. برای استفاده خانگی کابل های HDMI معمولا در طول های 1 و 1.5 متر عرضه می شود هر چند که بسته به نیاز کابل های با طول 40 متر هم ساخته می شود. در حال حاضر فیبر اپتیک HDMI در متراژ مختلف از 50 تا 305 متر در بازار موجود است. کابل های VGA فقط برای انتقال سیگنال های ویدئویی از دستگاه به صفحه نمایش طراحی شده اند. سیگنال ویدئویی آنالوگ برای بیش از ۴ فوت، متلاشی می شود. که شامل یک CEC مکمل اضافه نیز می شود که برای سازگاری فنی با HDMI 1.2 به روز شده است. از سال 2115 به بعد تلویزیون های جدید با ورودی HDMI ساخته و عرضه می شوند. این نوع کابل در واقع نسخه جدید و پیشرفته نسل قبلی است. به نظر میرسد با موفقیت این سرویس، مایکروسافت روی آن حساب ویژهای باز کرده و قرار است در نسل نهم شاهد پیشرفت همهجانبهی این سرویس باشیم. اینکه برای انتقال صدا و تصویر کدام کابل بهتر است لزومی به فکر کردن ندارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کابل hdmi سامسونگ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.