محقق کالگری می گوید ، اعتراضات ضد ماسک نیاز به پیام رسانی بهتر بهداشت عمومی را نشان می دهد

صدها روز شنبه در اعتراض به ماسک های مجاز و سایر اقدامات بهداشت عمومی جهت جلوگیری از شیوع COVID-19 ، از طریق مرکز شهر کلگری راهپیمایی کردند ، در همان روز بالاترین رکورد در موارد جدید و گزارش بستری شدن در بیمارستان در استان.

این اعتراضات یا “پیاده روی برای آزادی” ماهها یک اتفاق هفتگی در سطح شهر و سراسر کشور بوده است ، اما روز شنبه اولین رویدادی بود که استان در روز سه شنبه برای 10 اجتماع در خارج از منزل اعلام کرد.

“دیدن اینکه در میان مردم کانادا گروهی مخالف نقاب زدن هستند و گفته می شود که آزادی آنها را نقض می کند ، این کلمه را از متن خارج می کند – این در واقع توهین به تمام قهرمانان حقوق مدنی است که برای آزادی ، “دکتر سجاد فاضل ، محقق بهداشت عمومی در دانشگاه کلگری گفت.

“وقتی به کلمه آزادی نگاه می کنیم ، درمورد زمانی صحبت می کنیم که حقوق مردم سلب می شود … شما مجاز به نوشیدن و رانندگی بدون هیچ گونه عواقبی نیستید ، درست است؟ همه چیز یک نتیجه دارد … وقتی که به نفع عموم باشد ، این سناریو تغییر می کند. “

فاضل بخشی از تیمی از محققان و دانشمندان است که اطلاعات نادرست COVID-19 را برای ارائه توصیه هایی در مورد چگونگی رفع آن مطالعه می کنند.

برخی نشانه ها در اعتراض روز شنبه بیان اطلاعات غلط داشتند و می گویند واکسن ها می توانند DNA را تغییر دهند یا ماسک ها باعث عفونت های باکتریایی یا قارچی می شوند. دیگران نگرانی های اقتصادی ، یا عصبانیت از دولت فدرال یا استان را ابراز داشتند. اعضای حداقل دو گروه افراط گرای راست افراطی یا سفیدپوست نیز در آن حضور داشتند.

فاضل گفت که اعتراضات ضد ماسک نیاز به پیام های واضح تر بهداشت عمومی را نشان می دهد – و او گفت همدلی ابزاری مهم هنگام انجام این گفتگوها در مورد علم و بهداشت است.

ماسک بزنند ، یا ماسک نزنند؟ این س questionال منحصر به فرد “2020” است و به همان اندازه که با پیامدهای بهداشت عمومی همراه است با سیاست همراه است. 6:52

وی اظهار داشت که گفتگوهای بیشتر می تواند به مردم کمک کند تا ریشه های موجود در نگرانی ها را درک کنند ، خواه یک مالک مشاغل کوچک نگران معیشت خود باشد یا کسی که دارای احساسات ضد دولتی است و از پیام های مختلف ناامید شده است.

فاضل گفت: “اطلاعات غلط فقط دروغ نیست ، بلکه ترکیبی از حقیقت و دروغ است که با هم مخلوط شده اند.” “یک چیزی که من همیشه به مردم می گویم این است که به آنچه یک دکتر ، دانشمند ، محقق خاص می بیند نگاه نکنید ، بلکه ببینید که کل مجموعه علوم و ادبیات چیست.”

وکیل دوریس ریمر ، یکی از حاضران در اعتراض روز شنبه ، گفت که وی در آنجا حضور داشته است تا کانادایی ها بدانند حقوقشان چیست.

ریمر گفت: “آنها بارها و بارها حقوق بشر ما را نقض می کنند – آنها ما را با مأموریت های سمت راست و مرکز بمباران می کنند و این باور نکردنی است.”

ریمر گفت که او نمی داند آخرین اقدامات اجرایی استان شامل چه مواردی است ، اما گفت که این محدودیت ها خانواده ها را مقابل یکدیگر قرار می دهد.

این محدودیت های جدید شامل ممنوعیت اجتماعات اجتماعی داخل منزل ، محدود کردن اجتماعات در فضای باز به 10 نفر و انتقال دانش آموزان پایه 7-12 به تعطیلات آنلاین تا تعطیلات زمستان است.

بیشتر مشاغل می توانند باز بمانند ، مشمول قوانین ظرفیت ، و ماسک اجباری در محل کار در کالگری و ادمونتون اجباری است.

معترض کریس هاسکت گفت که او نگران است که دولت بتواند از رویکرد سنگین جریمه ها به عنوان منبع درآمد استفاده کند. کسانی که این قوانین را نقض می کنند از طریق دادگاه ها به 1000 دلار جریمه نقدی و حداکثر 100000 دلار جریمه می شوند.

هاسكت گفت: “من ارزش محكوم كردن مردم و شرمساري علني آنها و جريمه آنها را براي اظهار عقايد نمي بينم.”

هیچ معترضی بلیط نکرده است

در اعتراض روز شنبه هیچ بلیتی توزیع نشده است ، اما پلیس می گوید آنها در حال بررسی طرحی برای اجرای استراتژیک هستند.

روز پنجشنبه در انتاریو ، دو سرویس پلیس اتهامات مربوط به تجمعات ضد آزادی “آزادی” را اعلام کردند.

هاسکت گفت که او نگران عدم شفافیت و ناهماهنگی در پیام رسانی است.

این همان چیزی است که فاضل گفت همچنین یک مشکل بوده است.

وی گفت: “من فکر می کنم دولت ، واقعاً هم استانی و هم فدرال ، باید سرمایه گذاری زیادی روی پیام های متناسب و هدفمند بهداشت عمومی انجام دهند.”

“متاسفم که این را گفتم ، اما داشتن سیاستمداران و رهبران سیاسی که به توصیه های بهداشت عمومی پایبند نیستند ، و از توصیه های بهداشت عمومی به طور کامل حمایت نمی کنند … این عقیده مردم را [misinformation]”

فاضل گفت که فراتر از گفتگو ، اعمال محدودیت ها نیز ابزاری مهم باقی می ماند – به ویژه با ایجاد موج دوم.

فاضل گفت: “قطعاً اجتماع افراد بدون نقاب در خیابان به کسی کمک نمی کند. در حقیقت ، منجر به شیوع و افزایش موارد می شود.”

“این درست مثل وقتی است که کسی در حال رانندگی در حالت مستی است ، آنجاست [are] برخی عواقب و من معتقدم که شکستن دستورات بهداشت عمومی ، به ویژه در این مقیاس ، باید عواقبی داشته باشد.

وزیر دادگستری آلبرتا ، کیسی مادو روز جمعه گفت که پلیس در تصمیم گیری در مورد چگونگی اجرای اقدامات بهداشتی استقلال دارد ، اما وی انتظار دارد کسانی که اقدامات بهداشتی را نقض می کنند پاسخگو باشند.