محافظه کارترین و مترقی ترین سواری آلبرتا، رتبه بندی شده است

ده‌ها هزار نفر از آلبرتایی‌ها از ابزار آنلاین Vote Compass از زمان شروع مبارزات انتخاباتی 2023 استفاده کرده‌اند، و نظراتی که ارائه کرده‌اند تصویر سیاسی واضحی از استان را نشان می‌دهد.

Vote Compass از کاربران مجموعه ای متشکل از 30 سوال در مورد اعتقادات اساسی، ترجیحات خط مشی و دیدگاه های رهبران سیاسی می پرسد.

از پاسخ به این سؤالات برای ایجاد یک نمایه سفارشی برای هر کاربر استفاده می شود و به آنها نشان می دهد که در طیف سیاسی نسبت به احزاب اصلی کجا قرار دارند.

در مجموع، تمام این پاسخ‌ها داده‌های کافی برای مقایسه بخش‌های مختلف استان فراهم می‌کنند تا ببینیم نظرات چگونه متفاوت است. اکنون داده های کافی برای مقایسه هر یک از 87 دوره انتخاباتی آلبرتا وجود دارد.

برخی از نتایج احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهند کرد، مانند این واقعیت که مردم در مناطق شهری تمایل بیشتری به عقاید مترقی/چپ دارند، در حالی که مردم روستایی آلبرتا دیدگاه‌های محافظه‌کارانه/راست‌تری دارند.

اما تنوع جالبی در آن موضوع کلی وجود دارد. مناظر مترقی در مناطق روستایی وجود دارد، در حالی که برخی از سوارکاران در بزرگترین شهر استان جزو محافظه‌کارانه‌ترین شهرهای استان هستند.

  • بخش «از من هر چیزی بپرس» در «بررسی کانتری» این هفته به آنچه که می‌تواند یک انتخابات استانی از لحاظ تاریخی فشرده در آلبرتا باشد، می‌پردازد. جیسون مارکوسوف در ساعت 3:30 بعد از ظهر MST به سوالات شما پاسخ خواهد داد. مایلید چه چیزی را بدانید؟ سوالات خود را برای ما ارسال کنید

همچنین راه‌های مختلفی برای مشاهده داده‌های Vote Compass وجود دارد که می‌تواند به رفع برخی از تفاوت‌های ظریف در نظرات افراد کمک کند که به ناچار با جمع کردن نظرات مختلف با هم از بین می‌روند.

در زیر، سه لنز مختلف را در مورد نتایج سواری با سواری به شما ارائه خواهیم داد.

از آنجایی که آلبرتایی‌ها قرار است روز دوشنبه در یکی از رقابت‌پذیرترین انتخابات در تاریخ اخیر این استان به پای صندوق‌های رای بروند، جزئیات موجود در داده‌ها ممکن است برای کسانی که می‌خواهند نتیجه را پیش‌بینی کنند – یا آن را درک کنند، روشن‌کننده باشد.

لنز 1: ساده، طیف چپ-راست

ابزار Vote Compass که توسط دانشمندان علوم سیاسی و کارشناسان آماری طراحی شده است، از یک سری سوالات پیچیده و برخی ریاضیات پیشرفته برای ارائه مشخصات فردی کاربران استفاده می کند.

سپس به مردم اجازه می دهد تا حتی بیشتر در داده های خود کاوش کنند و تفاوت های ظریف را در مقایسه با دیدگاه های احزاب سیاسی در مورد یک موضوع یا سیاست خاص بررسی کنند.

اما برای مقایسه همه آن پاسخ‌های پیچیده، باید همه چیز را خلاصه کنیم.

الکساندر بیر، دانشمند ارشد داده‌های Vote Compass، توضیح داد که Vote Compass با گروه‌بندی پاسخ‌های افراد در هر یک از 87 سواری و سپس استفاده از برخی تکنیک‌های تحلیل آماری این کار را انجام داد.

تمام این ریاضیات یک امتیاز نهایی را در مقیاسی از 0 تا 100 به دست می‌دهد، که نشان می‌دهد آیا پاسخ‌ها در یک سواری معین تمایل به سقوط در سمت چپ طیف در مقابل سمت راست دارند یا خیر.

امتیازها همه نسبت به یکدیگر است، بنابراین چپ‌ترین سواری در استان با امتیاز 0 به پایان می‌رسد، در حالی که بیشترین بال راست‌سواری امتیاز 100 را دریافت می‌کند.

در اینجا یک لیست تعاملی از نمرات تمام 87 سواری است. می توانید سواری را بر اساس نام جستجو کنید و می توانید با کلیک بر روی عنوان ستون، لیست را دوباره مرتب کنید.


نتایج بر اساس جغرافیا بسیار متفاوت است.

سواری‌ها در ادمونتون در سمت چپ طیف قرار دارند، در حالی که سواری‌های روستایی آلبرتا بیشتر در سمت راست قرار دارند.

کلگری ترکیبی از هر دو را دارد و سواری های زیادی در وسط آن وجود دارد.

می توانید تغییرات جغرافیایی را در چهار نقشه زیر که تعاملی هستند، بررسی کنید.

می‌توانید بزرگ‌نمایی کنید و به اطراف بروید تا سواری‌های کوچک‌تر را با جزئیات بیشتر ببینید. روی یک سواری خاص ضربه بزنید یا نشانگر ماوس خود را روی آن قرار دهید تا اطلاعات بیشتری نشان داده شود.





لنز 2: افزودن بعد دیگر

قابل تکرار است که طیف ساده و چپ-راست مورد استفاده برای این مقایسه‌های سواری، نسخه‌ای خلاصه‌شده از نتایج Vote Compass را نشان می‌دهد.

البته، دیدگاه هر فرد، در واقعیت، بسیار پیچیده تر از آن است.

جمع‌آوری دیدگاه‌ها همیشه بخشی از این تفاوت‌های ظریف را از دست می‌دهد، اما راه دیگری برای بررسی تفاوت‌های سواری با سواری با کمی جزئیات بیشتر وجود دارد – با افزودن بعد دیگری.

مشابه روشی که نتایج منحصر به فرد Vote Compass ارائه می شود، نمودار زیر هر یک را در دو محور جداگانه نشان می دهد: یک محور اجتماعی و یک محور اقتصادی.

یک سیستم امتیازدهی مشابه برای این نمودار استفاده شده است، اما دو امتیاز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

محور عمودی از یک مقیاس 0 تا 100 است که 0 از نظر اجتماعی محافظه کارترین و 100 از نظر اجتماعی مترقی ترین است.

در محور افقی، 0 نشان دهنده چپ ترین جناح اقتصادی و 100 نشان دهنده بیشترین سمت راست از لحاظ اقتصادی است.


مواردی را در این نمودار مشاهده خواهید کرد که در داده های ساده چپ-راست ظاهر نمی شوند.

به عنوان مثال، فورت مک موری-وود بوفالو دوباره به عنوان راست‌گراترین افراد سوار بر محور اقتصادی رتبه‌بندی می‌شود، اما در محوری که ارزش‌های اجتماعی را نشان می‌دهد، در واقع از چندین سواری در کلگری پیشروتر است.

همچنین ممکن است متوجه شده باشید که Taber-Warner – که در داده های ساده شده چپ-راست به عنوان دومین سوار بر جناح راست رتبه بندی می شود – در واقع به مرکز این نمودار نزدیک تر است. هنوز در سمت محافظه کارانه هر دو محور قرار دارد، اما سواری های دیگر در یک محور یا محور دیگر محافظه کارتر هستند.

Beyer گفت این به این دلیل است که نمودار دوبعدی Vote Compass شامل تفاوت های ظریف بیشتری از پاسخ های افراد است، از جمله اینکه چقدر با یک سوال خاص موافق یا مخالف هستند.

او گفت که تفاوت در نتایج تابر-وارنر به ما می‌گوید، در حالی که افراد در آن سواری «بیشترین» را در جنبه محافظه‌کارانه هر سؤال پاسخ دادند، افراد در سوارکاری‌های دیگر «تمایلات قوی‌تری» نسبت به پاسخ‌های محافظه‌کارانه‌ای دارند که ارائه کردند.

لنز 3: خود گزارش

دو لنز قبلی بر یک تفسیر ریاضی از 30 سوال پرسیده شده از پاسخ دهندگان Vote Compass تکیه دارند.

اما، به عنوان بخشی جداگانه از نظرسنجی خود، ابزار مشارکت با رای‌دهندگان نیز از کاربران می‌خواهد اطلاعاتی درباره خود ارائه دهند.

یکی از این سوالات به سادگی می پرسد: “در سیاست، مردم گاهی از چپ و راست صحبت می کنند. شما خود را در کجای مقیاس قرار می دهید … جایی که 0 سمت چپ و 10 راست است؟”

این نمرات خود گزارش شده راه دیگری برای بررسی تغییرات بین سواری ها است.

البته چپ و راست اصطلاحات نسبی هستند و ممکن است معانی یا معانی مختلفی برای افراد مختلف داشته باشند. آنچه برای برخی از افراد سمت راست مرکز در نظر گرفته می شود، ممکن است سمت چپ از مرکز دیگران به نظر برسد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نحوه شکست نتایج با سواری است.

باز هم، این نتایج نسبت به یکدیگر هستند و در مقیاسی از 0 تا 100 امتیازدهی می‌شوند، بنابراین بیشترین سواری چپ‌سواری در استان با امتیاز 0 به پایان می‌رسد، در حالی که بیشترین سواری با جناح راست گزارش شده است. نمره 100 می گیرد.


در مقایسه با فهرست اول در بالای این مقاله، شباهت های زیادی – و چند تفاوت قابل توجه – را در این فهرست گزارش شده خواهید دید.

چپ ترین سواری در هر دو لیست یکسان است: ادمونتون-هایلندز- نوروود.

اما راست‌سواری‌ها متفاوت است.

در این فهرست فورت مک‌موری-وود بوفالو نیست، بلکه رودخانه صلح است که مردم آن را دورترین سمت راست می‌دانند و پس از آن مردمی در دریاچه اینیس‌فیل-سیلوان قرار دارند.

Fort McMurray-Wood Buffalo به عنوان چهارمین سواری محافظه کار در این مقیاس خودشناس رتبه بندی شد، بنابراین تفاوت زیادی با لیست اول ندارد، اما قابل توجه است.

برخی از تفاوت های بسیار بزرگتر بین این دو لیست را می توان در سوارکاری های کلگری مشاهده کرد.

تفاوت در شناسایی خود در مقابل پاسخ های سیاست/باور

به عنوان مثال، مردم در کلگری-وست نسبت به پاسخ‌هایشان به سؤالات «قطب‌نمای رأی» نشان می‌دهند که خود را راست‌گرا معرفی می‌کنند.

بر اساس شناسایی خود، آنها به عنوان شانزدهمین سوارکاران راستگرا در استان رتبه بندی شدند. بر اساس پاسخ‌هایشان به پرسش‌های مربوط به اعتقادات و ترجیحات خط‌مشی‌شان، آن‌ها در رتبه ۶۱ قرار گرفتند.

مردم در Calgary-Bhullar-McCall نیز شاهد اختلاف زیادی بودند. این سواری بر اساس خود قرارگیری در رتبه 25 از نظر جناح راست و بر اساس پاسخ های Vote Compass در رتبه 69 قرار گرفت.

در انتهای دیگر طیف، مردم در کلگری-فالکونیج بیشتر از آنچه که پاسخ‌هایشان به سؤالات «قطب‌نمای رأی» نشان می‌داد، به‌عنوان چپ‌گرا گزارش می‌دهند. آنها در رتبه 28 از نظر چپ‌سواری‌ها بر اساس خود قرارگیری قرار گرفتند، در مقایسه با 66 بر اساس اعتقادات و پاسخ‌های سیاست‌شان.

داستان مشابهی در Calgary-Cross بود که بر اساس پاسخ‌های Vote Compass در رده 37 چپ‌ترین‌ها در لیست خودشناس قرار گرفت، در مقابل رتبه 73.

دلیل این اختلافات چیست؟

Beyer، دانشمند ارشد داده‌های Vote Compass می‌گوید: «من می‌توانم بگویم این به چگونگی عادی‌سازی سیاست در اطراف خود فرد مربوط می‌شود.

“جامعه پذیری سیاسی به تنهایی اتفاق نمی افتد، بلکه در بافت اجتماعی یک فرد اتفاق می افتد. بنابراین موقعیت ها و ترجیحات خانواده، دوستان و افراد اطراف شما افق ایدئولوژیکی شما را تعیین می کند. در یک محله به شدت لیبرال، حتی موقعیت های میانه رو ممکن است به شدت محافظه کارانه به نظر برسند. بالعکس، این در نحوه قرار دادن افراد خود در مقابل نحوه قرار دادن به طور متوسط، به عنوان یک کل منعکس خواهد شد.”


نحوه جمع آوری و تفسیر داده های Vote Compass

Vote Compass که توسط تیمی از دانشمندان علوم اجتماعی و آماری از Vox Pop Labs ساخته شده است، یک برنامه تعامل مدنی است که منحصراً توسط Radio-Canada/CBC در آلبرتا ارائه شده است. این یافته ها بر اساس 39638 پاسخ دهنده است که بین 1 تا 23 می 2023 در Vote Compass شرکت کرده اند.

برخلاف نظرسنجی های آنلاین، پاسخ دهندگان به Vote Compass از پیش انتخاب نشده اند. با این حال، مشابه نظرسنجی‌ها، داده‌ها یک نمونه غیرتصادفی از جامعه هستند و به منظور تقریبی یک نمونه معرف وزن‌گذاری شده‌اند.

داده‌های Vote Compass بر اساس جنسیت، سن، تحصیلات، درآمد خانوار، منطقه، زبان اول و طرفداری وزن‌گذاری شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که ترکیب نمونه، جمعیت واقعی آلبرتا را بر اساس داده‌های سرشماری و سایر تخمین‌های جمعیت منعکس می‌کند.

یک الگوریتم مقیاس‌بندی آماری برای کاهش ابعاد و ترجمه پاسخ‌ها به 30 سؤال شامل قطب‌نما رأی به ترتیب به یک و دو بعد استفاده شد. نمایش تک بعدی پاسخ ها را به یک محور سنتی چپ-راست ترجمه می کند، در حالی که نمایش دو بعدی پاسخ ها را بر اساس روش استفاده شده در صفحه نتایج Vote Compass ترجمه می کند.