محافظه کاران ارین ا’تول از مبارزات نخست وزیران شیوع همه گیر در امان نیستند

آلبرتا در حال حاضر یکی از بدترین نقاط COVID-19 کانادا است و بر اساس نظرسنجی ها ، نخست وزیر جیسون کنی در زمینه بیماری همه گیر در استان خود نمرات کمتری دریافت می کند.

همچنین ممکن است حمایت از حزب محافظه کار فدرال در وفادارترین سنگر خود باشد.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه ، آلبرتا بیش از 1500 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد – تعداد مشابه یا بیشتر از تعداد روزانه در انتاریو و کبک ، دو استان با جمعیت بسیار بیشتر. بیمارستان های استان در حال پر شدن هستند و نگرانی های جدی وجود دارد که ادامه گسترش سیستم مراقبت های بهداشتی را از حد مجاز خارج می کند.

کنی در روز سه شنبه مجموعه ای از اقدامات و محدودیت های جدید را معرفی کرد ، اما در سراسر بحران ، محافظه کاران متحد کنی یک رویکرد ایدئولوژیک برای همه گیری را در پیش گرفته اند – بانکداری در مورد درخواست مسئولیت شخصی و آزادی فردی به جای محدودیت و قفل ، با نگاه به باز نگه داشتن مشاغل .

جواب نداده اگر کانادا به طور کلی رشد سرانه آلبرتا در موارد را تجربه کند ، کل آن بیش از 10،000 مورد جدید در روز خواهد بود – و آن را به عنوان یکی از بدترین کشورها در جهان رنج می دهد.

آلبرتی ها راضی نیستند. هفته های گذشته نظرسنجی توسط لجر برای مطبوعات کانادایی و انجمن مطالعات کانادایی تنها 37 درصد از آلبرتایی ها گزارش کردند که از اقدامات انجام شده توسط دولت استان رضایت دارند. این باعث شد که دولت کنی در پایین ترین رده بندی دولت های استانی در این نظرسنجی قرار داشته باشد – و کمتر از میزان ابراز رضایت آلبرتانس (46 درصد) از اقدامات دولت لیبرال جاستین ترودو در اتاوا است.

نه امتیاز آلبرتا در آن نظر سنجی – بین رضایت رأی دهندگان از اقدامات همه گیر استانی و ارزیابی آنها از عملکرد اوتاوا – گسترده ترین در کشور بود.

این نظرسنجی بین 13 تا 15 نوامبر انجام شد ، زمانی که آلبرتا به طور متوسط ​​975 مورد جدید در روز داشت. با توجه به تعداد روزانه پرونده های جدید استان در حدود 1500 مورد ، بعید به نظر می رسد که آمار کنی بهبود یافته باشد.

که همچنین توسط بیشتر نشان داده شده است نظرسنجی اخیر توسط ThinkHQ بین 18 و 21 نوامبر انجام شد ، زمانی که تعداد موارد جدید در استان به طور متوسط ​​حدود 1082 مورد در روز بود. این تحقیق نشان داد که 51 درصد از آلبرتانی ها احساس کردند اقدامات اعلام شده در اوایل ماه “به اندازه کافی زیاد پیش نرفتند” ، در حالی که فقط 13 درصد گفتند که آنها بسیار زیاد رفته اند.

تأیید اجرای دستور اجباری ماسک در آلبرتا در این نظرسنجی 81 درصد بود ، در حالی که 78 درصد اجرای دقیق قوانین را برای افراد و مشاغل فعلی نقض می کردند.

حمایت محافظه کاران فدرال در آلبرتا

نارضایتی روزافزون آلبرتانس از کنی همزمان با کاهش حمایت از محافظه کاران فدرال در آلبرتا است.

از 2 مارس ، زمانی که بیماری همه گیر تازه در کانادا آغاز شده بود ، محافظه کاران در ردیاب نظرسنجی CBC تنها 1.2 درصد از حمایت ملی را کاهش داده اند. اما حزب در آلبرتا 8.3 واحد کاهش دارد – به طور قابل توجهی بیشتر از هرجای دیگر کشور.

با کمی بیش از 51 درصد حمایت در آلبرتا ، محافظه کاران از انتخابات فدرال 2019 تقریبا 18 واحد افت کرده اند. لیبرالها با 10 واحد افزایش در استان ، حدود 24 درصد رشد می کنند ، در حالی که NDP با شش امتیاز افزایش به 18 درصد رسیده است.

محافظه کاران ممکن است نگران زیادی از این لغزش نباشند – این حزب هنوز از حمایت اکثریت در استان برخوردار است و نظرسنجی ها سهم آرا Cons محافظه کاران در انتخابات سال گذشته را بین هشت تا 9 امتیاز تخمین زده اند. این نظرسنجی ها همچنین از حمایت از UCP کنی در انتخابات استانی سال 2019 کمتر ارزیابی شده است ، همانطور که برای حزب محافظه کار ساسکاچوان در انتخابات اکتبر در آنجا انجام شد.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که رضایت آلبرتانس از عملکرد نخست وزیر جیسون کنی در زمینه بیماری همه گیر COVID-19 با افزایش بار پرونده کاهش می یابد. (تاد کرول / مطبوعات کانادایی)

اما وجود تقریبا 28 امتیاز بین محافظه کاران و لیبرال ها برای دستیابی به سه کرسی محافظه کار کافی است – مرکز ادمونتون ، ادمونتون میل وودز و کلگری اسکای ویو. نوسان 24 واحدی بین محافظه کاران و NDP ادمونتون گریسباخ را روی حباب قرار می دهد.

مسلم است که این فقط چهار کرسی است. همچنین فقط یک استان است. رهبر محافظه کار ارین اوتول – که از تأیید کنی در طول مبارزات رهبری حزب بسیار بهره مند شد – همسفران زیادی در دفاتر نخست وزیر در استان ها دارد که اکنون در موارد مختلف جهش دارند.

نخست وزیران در سراسر کشور در تلاش برای مهار COVID-19 هستند

تقریباً هر استان کانادا در میانه موج دوم قرار دارد که از اولی بهار سال گذشته بدتر است. تقریباً هر استان نیز توسط محافظه کار یک نوار یا دیگری اداره می شود – فقط بریتیش کلمبیا ، نیوفاندلند و لابرادور و نوا اسکوشیا توسط دموکرات های جدید یا لیبرال ها اداره می شوند.

کمی بدشانسی برای اوتول است که احزاب محافظه کار دولت های استانی NDP و لیبرال را از سالهای قبل از همه گیری از قدرت خارج کردند – زیرا اگر ثروت سایر نخست وزیران مارک آبی فرو رود ، ممکن است آسیب های جانبی برای اوتول ایجاد شود .

تماشا کنید: برایان پالیستر ، نخست وزیر مانیتوبا از واکنش همه گیر استان دفاع می کند

برایان پالیستر ، نخست وزیر مانیتوبا اصرار دارد که محدودیت های استان وی سخت ترین موارد در کشور است. 8:00

در کنار کنی ، برایان پالیستر نخست وزیر مانیتوبا تنها نخست وزیر دیگری بود که در نظرسنجی هفته گذشته لجر کمتر از 50 درصد رضایت از اقدامات COVID-19 را کسب کرد. اندازه نمونه در نظرسنجی لجر کم است اما از اواسط ماه اکتبر پالیستر به طور مداوم زیر 50 درصد بوده است. از هفته گذشته ، مانیتوبا بالاترین سرانه آلودگی به COVID-19 را در کشور داشت.

آ نظرسنجی اخیر Probe Research با یک نمونه بزرگتر ، تصویب عمومی اقدامات بهداشتی دولت پالیستر در طی سقوط همه گیر از 77 درصد در ژوئن به 46 درصد در اوایل نوامبر رسیده است.

نخست وزیر ساسکاچوان اسکات مو تاکنون از رکود مشابه حمایت جلوگیری کرده است. حزب وی با چهارمین دولت متوالی متوالی ماه گذشته مجدداً انتخاب شد.

اما محافظه کاران فدرال از ماه مارس هنوز در مانیتوبا و ساسکاچوان 4.6 واحد سقوط دارند ، این تنها یک اسلاید است که حزب در آلبرتا تجربه کرده است.

طبق گفته لجر ، حمایت از رویکرد نخست وزیر انتاریو داگ فورد ، محافظه كار دیگر نیز در هفته های اخیر در حال سقوط است. این می تواند برای محافظه کاران اوتول که هنوز نتوانسته اند نظرسنجی بیشتری نسبت به انتخابات فدرال سال گذشته انجام دهند ، یک مشکل باشد.

محافظه کاران ارین اتول همچنان در نظرسنجی های ملی ، از جمله در میادین اصلی جنگ انتخاباتی مانند بریتیش کلمبیا ، انتاریو و کبک ، از لیبرال ها پیروی می کنند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

به عنوان مخالفت رسمی در اتاوا ، اوتول و نمایندگان مجلس او در حال حمله به رفتار همه گیر دولت ترودو هستند ، و این اوج گیری پرونده ها را به بی عملی لیبرال در آزمایش سریع و جمع آوری داده ها نسبت می دهند ، در حالی که از لیبرال ها خواستار توضیح دادن برنامه های خود برای توزیع یک واکسن در هنگام آماده شدن

به نظر می رسد هنوز تحت حمایت لیبرال قرار نگرفته است. به نظر می رسد برخی از کانادایی های ساکن در کانونهای COVID-19 انگشت خود را به سمت دولتهای نزدیکتر به خانه نشان می دهند – و پسر عموهای فدرال آنها گرما را احساس می کنند.