‘مثل این است که کسی فقط سوئیچ را خاموش کرده باشد’: مشاغل فرودگاه در حالت بقا در زمان شیوع بیماری

این بار سال گذشته ، تلفن های اعزام خدمات تاکسی فرودگاه از قلاب زنگ می خوردند.

سفرهای کاری ، مرغ های برفی که به سمت جنوب و سفرهای خانوادگی می روند همه به معنای سواری بیشتر به فرودگاه است. اما امسال اینگونه نیست و اکنون حدود هشت ماه است که اینگونه نیست.

بیماری همه گیر COVID-19 شرکت کابین که در گذشته یک رونق بود ، همراه با مشاغل دیگر در فرودگاه بین المللی ادمونتون و اطراف آن دست و پنجه نرم می کند. برخی درهای خود را بسته اند و عده ای دیگر کارمندان را رها می کنند.

سرویس تاکسی فرودگاه که در سال 2006 تأسیس شد ، 150 راننده مجاز در اوج خود داشت. امسال این رقم به چهار کاهش یافت.

راب استر ، مدیر کل خدمات تاکسی فرودگاه گفت: “مثل اینکه کسی فقط سوئیچ را خاموش کرده است.” رانندگان فقط در حال راه رفتن بودند و پلاک های خود را تحویل می دادند و بلافاصله وقت خود را از کار خارج می کردند. »

“مثل یک فاجعه است”

استر می گوید برخی از این رانندگان کم کاری کرده اند ، اما بسیاری از آنها در حال کار برای تحویل کالا یا رانندگی کامیون برای شرکت هایی مانند آمازون برای کمک به پرداخت قبوض هستند.

ندیم باتی یکی از آن رانندگانی است که آنجا را ترک کرده و پس از آن بازگشته است. باتی ، پدر 5 فرزند ، در آغاز ماه ژوئن بازگشت و 12 ساعت در روز کار می کند.

راننده سرویس تاکسی فرودگاه ندیم باتی در منطقه ورود خالی در فرودگاه بین المللی ادمونتون منتظر مشتری است. (Min Dhariwal / CBC)

باتی که از سال 2015 برای فرودگاه تاکسی رانندگی می کند ، گفت: “این مانند یک فاجعه است. مردم در مسافرت نیستند.” باتی افزود: رانندگان اکنون اغلب مجبورند چهار یا پنج ساعت برای هر سفر از فرودگاه منتظر بمانند.

در داخل حتی بدتر است. صف آرایی برای امنیت وجود ندارد و بسیاری از فروشگاهها ساعات کمتری دارند یا کلاً تعطیل هستند.

استیو شاید ، معاون عملیات و زیرساخت های فرودگاه بین المللی ادمونتون گفت: “ترافیک ماه مارس اساساً از بیش از هشت میلیون مسافر در سال تقریباً به یک شب تقریباً نمی رسید.

“در ابتدا ، کاهش 96 درصدی مسافران بود.”

شاید می گوید که این فرودگاه برای کمک به آنها در گذراندن این زمان کند با مشاغل کار کرده است ، اما برخی از آنها فقط تصمیم گرفته اند که از نزدیک صحبت کنند.

“هیچ کتاب درسی برای این وجود ندارد”

حتی فرودگاه برای صرفه جویی در هزینه عملیات ، قسمت هایی از ساختمان را بسته است.

کارکنان آزاد شده اند و اکنون اولویت فرودگاه ایجاد امنیت و ایمنی در ساختمان برای کارمندان باقیمانده و مسافران محدودی است که در داخل و خارج پرواز می کنند.

“ما مجبور شدیم بسیاری از تنظیمات را در زمان واقعی انجام دهیم و هیچ کتابی برای این کار وجود ندارد. ما قبلاً هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده ایم.” شاید گفت.

این واقعیت جدید ترسناکی را برای صاحبان مشاغل که باز هم مانده اند ارائه می دهد. کافه آبجو بلژیکی یکی از انگشت شمار رستوران هایی است که هنوز برای کارکنان فرودگاه و مشکلات مسافران باز است.

قبل از همه گیری ، بار با 40 کارمند تمام وقت فعالیت می کرد. در کمترین میزان خود در سال جاری ، این تعداد فقط به یک کاهش یافت.

Cale Inglis ، صاحب بار ، گفت که او برای گرفتن سفارش پشت میز رستوران نشسته است و سپس غذا را خودش می پزد ، در حالی که همه چیزهایی که مجاز به ارائه هستند.

Cale Inglis ، صاحب کافه Beer Cafe بلژیکی ، در مقابل میخانه خود در بخش عزیمت فرودگاه بین المللی ادمونتون ایستاده است. (Min Dhariwal / CBC)

اکنون تعداد کارمندان به حدود 30 کارمند بازگشته است ، اما حجم آنها هنوز بسیار کمتر از قبل است.

وی گفت: “ما خوش شانس هستیم که در موقعیتی قرار داریم که می توانیم برای مدتی کمی آب پا بگذاریم ، به مدت طولانی و دوباره خوشحالیم که می توانیم برخی از افراد را به کار برگردانیم.”

اینگلیس می گوید این شرکت برای کمک به پایدار نگه داشتن آنها و همچنین انعطاف پذیری بانک ها و بستانکاران ، کمک زیادی به یارانه های دولت فدرال کرده است. اما او می داند که دوام نخواهد آورد.

علاوه بر این ، شرکت وی در مکانی در Brewhouse کانادا در نزدیکی چک امنیتی که قرار بود ژوئیه گذشته افتتاح شود ، سرمایه گذاری کرد. هدف جدید آن 2021 است.

“خبرهای کوچک”

بسیاری از هتل ها در فرودگاه و اطراف آن شاهد کاهش درآمد چشمگیر از میزان کم مسافر بوده اند. و هتل فرودگاه رنسانس ادمونتون ، تنها هتل متصل به فرودگاه ، در حالت بقا است.

دیوید کیم ، مدیر کل هتل گفت: “در ابتدا این کار خیلی بد بود ، هیچ کس به شما نمی آموزد که یک شبه وقتی کارتان از بین می رود چه کاری انجام دهید.”

تجارت در دوره رنسانس اخیراً افزایش یافته است ، اما فقط اندکی. مرغ های برفی که برای زمستان به جنوب پرواز می کنند ، گاهی اوقات قبل از عزیمت یک شب را در هتل می مانند و یک شرکت معدن محلی هر هفته هفته یک طبقه اتاق رزرو می کند. اما در غیر این صورت هتل کمتر از نیمی از ظرفیت بیش از 300 اتاقه خود را استفاده کرده است.

دیوید کیم ، مدیر کل هتل رنسانس فرودگاه ادمونتون می گوید که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، این هتل 80 درصد درآمد خود را از دست داده است. (Min Dhariwal / CBC)

آنها در این سال اخراج های عظیم و کاهش 80 درصدی داشته اند. ضیافت و رویدادهای هتل نیز کاملاً خشک شده است.

اما اخبار اخیر در مورد واکسن های COVID-19 بارقه ای از امید را ایجاد کرده است.

کیم گفت: “هر چیزی که بتواند هر نوع خوش بینی را فراهم کند ، ما آن را می بینیم.”

“همه آن خبرهای خوب و کوچک که در نهایت قرار است جمع شوند و ما را از این وضعیت خلاص کنند.”

این امید است ، اما اکثر مشاغل مرتبط با فرودگاه موافقت می کنند که به حالت عادی برگردند ، یا بهبود قابل توجهی ممکن است سالها طول بکشد.