متخصص بیماری های عفونی می گوید ، ردیاب های تماس آلبرتا اکنون در یک زمان حساس غرق شده اند

یک متخصص بیماری های عفونی هشدار می دهد که آلبرتا در حال حرکت در مسیر اشتباه است که موارد جدید COVID-19 می آید و استان در حال حاضر مجهز به تماس موثر با ردیابی نیست.

کریگ جن ، دانشیار دانشگاه کلگری در بخش میکروب شناسی ، ایمنی شناسی و بیماری های عفونی گفت: “طی دو هفته گذشته ، ما موارد خود را اساساً سه برابر کرده ایم.”

“بنابراین نه تنها هر مورد زمان زیادی را می گیرد ، بلکه ما سه برابر موارد برای ردیابی داریم. و به سادگی ، نیروی انسانی نمی تواند با آن همگام شود.”

آلبرتا روز پنجشنبه با ثبت “حدود 800” مورد جدید در 24 ساعت گذشته ، رکورد COVID-19 دیگر را شکست.

موارد در آلبرتا بسیار زیاد است به طوری که ردیاب های تماس دیگر به افرادی که مشخص شده است از نزدیک با فرد آلوده در تماس هستند اطلاع نمی دهند ، مگر اینکه به نظر می رسد که آنها با “تنظیمات با اولویت بالا” مرتبط هستند.

این بدان معناست که از 6 نوامبر ، تیم ردیاب قرارداد آلبرتا فقط بر روی تنظیمات دارای اولویت بالا مانند بیمارستان ها ، مدارس و خانه های مراقبت مداوم تمرکز خواهد کرد.

کریگ جن ، که میکروب شناسی و بیماری های عفونی را در دانشگاه کلگری تدریس می کند ، می گوید که این استان باید آزمایشات خود را در اولویت قرار دهد یا به سرعت روی ردیاب های تماس اضافی در استان اولویت بندی کند. (جنیفر لی / سی بی سی)

هر مورد تایید شده COVID-19 همچنان از AHS تماسی دریافت می کند ، اما اگر آنها با گروه های دارای اولویت ارتباطی نداشته باشند ، از آلبرت ها خواسته می شود تا تماس های خود را مطلع کنند.

همچنین از برگزارکنندگان این رویداد خواسته می شود که میهمانان را در معرض تماس قرار دهند و در صورت تشخیص موارد AHS با محل کار تماس خواهد گرفت تا کارفرمایان بتوانند کارمندان را مطلع کنند.

این استان همچنین اسكریپتی را در اختیار آلبرتانی ها قرار داده است كه هنگام اطلاع از تماس نزدیك با موارد تایید شده COVID-19 ، از آنها استفاده كند.

استان به دنبال استخدام ردیاب بیشتر است

جن گفت هرچند این استان در حساس ترین نقاط ردیابی تماس را در اولویت قرار دارد ، اما مواردی كه بدون ردیابی ادامه پیدا می كنند می توانند ویروس را گسترش دهند.

جن گفت: “ممكن است مردم از آلوده شدن آنها اطلاع نداشته باشند. آنها ممكن است به كار خود ادامه دهند و ویروس را حتی بیشتر گسترش دهند.”

“بنابراین وقتی می خواهیم اعداد را دوباره تحت کنترل درآوریم ، این در واقع وضعیت بهینه ای نیست.”

روز پنجشنبه ، دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی استان ، گفت که اقدامات جدید نشان دهنده یک راه حل موقت است تا زمانی که AHS بتواند ردیاب های بیشتری استخدام کند.

هینشاو گفت: “این مرحله مهمی است. ما باید روند این استان را تغییر دهیم.”

کری ویلیامسون ، سخنگوی AHS ، گفت که این استان در حال حاضر 800 کارمند در تیم ردیابی تماس خود شامل کارکنان تمام وقت ، نیمه وقت ، اعزام مجدد و گاه به گاه دارد.

وی در ایمیلی گفت: “AHS در حال استخدام تقریبا 380 پرسنل اضافی طی چند هفته آینده است و ما را به بیش از 1100 پرسنل هدایت می كند كه ردیابی تماس را انجام می دهند.”

دریابید که در کدام محله ها یا جوامع بیشترین موارد وجود دارد ، چقدر افراد مختلف در سنین مختلف آسیب دیده اند ، سن افراد در بیمارستان ، مقایسه آلبرتا با سایر استان ها و موارد دیگر در: در اینجا آخرین آمار COVID-19 برای آلبرتا – و معنی آنها وجود دارد

جن گفت که هرگونه کاهش در ردیابی تماس دستبند توانایی استان در کنترل شیوع را دارد – و افزایش موارد در یک زمان حساس با نزدیک شدن به فصل آنفولانزا اتفاق می افتد.

جن گفت: “ما واقعاً تقریباً شش هفته از فصل تعطیلات فاصله داریم ، جایی که می دانیم مردم با خانواده جمع می شوند و بار ویروسی بسیار بالایی خواهیم داشت … طوفان عالی برای مشکلات بعدی است.”

“وقت آن است که توصیه ها را خیلی جدی بگیریم یا برای تعطیلی آماده شویم. ما در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که احتمالاً برای مدت زمان طولانی دیگر قابل کنترل نخواهد بود.”

ردیابی برنامه ها

همچنین هنوز زمان بندی در مورد زمان انتقال آلبرتا از برنامه ردیابی استانی COVID-19 به برنامه ملی وجود ندارد.

در اوایل این هفته ، نخست وزیر جیسون کنی اظهار داشت که مقامات بهداشتی تمایلی به انتقال از ABTraceTogether به برنامه COVID Alert دولت فدرال ندارند زیرا اطلاعات را برای تماس با ردیاب ها در آلبرتا تغذیه نمی کند و افزود که استان “تصمیم نهایی” را در مورد آن جبهه

نخست وزیر جیسون کنی از همه آلبرتی ها می خواهد که به توصیه های بهداشت عمومی در مورد COVID-19 گوش فرا دهند و مهمانی را متوقف کنند. 3:36

در اوایل این ماه ، نخست وزیر جاستین ترودو در رادیو 630 CHED گفت كه دولت آلبرتا در تصویب برنامه فدرال در راه استان ایستاده است.

دکتر امی تان ، سخنگوی گروه طرفداری Masks4Canada که تا هفته گذشته در کلگری پزشک خانوادگی بود ، گفت اکنون زمان تغییر در استان است ، مانند تصویب برنامه فدرال.

تان گفت: “من فکر می کنم ، در این مرحله ، آلبرتا برای قطع مدار به یک قفل کوتاه و سخت نیاز دارد. “از آنجا که این کنترل از کنترل خارج شده است. اما بدون ردیابی تماس ، هرگز نمی تواند به نقطه مدیریت برسد.”

آلبرتا طی پنج روز گذشته در مجموع 2،783 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرده است.