مبارزه برای فیلتر هوا در مدارس به من نشان داد که چرا آلبرتا به یک دفتر بهداشت عمومی بدون فیلتر نیاز دارد

یک گرافیک

این ستون نظری از پل لو، استاد دانشگاه در ادمونتون است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سری نظرات انتخابات آلبرتا 2023 CBC، به این سایت مراجعه کنید اولویت من صفحه نخست.

برای مشکلاتی که نیاز به تخصص عمیق دارند، باید صداهای مستقلی داشته باشیم که بتوانند آزادانه صحبت کنند. برای مثال، حسابرسان کل آزادی زیادی برای تحقیق و گزارش در مورد عملیات و مخارج دولت دارند.

اخیراً، همه‌گیری COVID-19 و بحران مواد افیونی نیاز به یک مسئول بهداشت عمومی کاملاً مستقل را نشان داده است که توصیه‌هایش شفاف و بدون دخالت سیاسی ارائه شده است.

در پاییز 2021، زمانی که به والدین دیگر پیوستم تا از فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) در کلاس‌های مدرسه ادمونتون دفاع کنم، این را از نزدیک یاد گرفتم.

ما به عنوان والدین نگران این بودیم که فرزندانمان ساعت ها در کلاس درس بگذرانند و نهار را بدون ماسک بخورند. ما خواهان چندین لایه حفاظتی در برابر کووید-19، آنفولانزا و آلودگی هوا، مانند دود آتش سوزی بودیم. مانند هزاران خانواده آلبرتا، ما قبلاً فیلترهای HEPA را در خانه های خود داشتیم.

من به عنوان یک استاد، دسترسی ممتازی به نظرات نامطلوب کارشناسان در دانشگاه خود دارم و عادت دارم آنها را برای تحقیقات بین رشته ای جستجو کنم. بنابراین، طبیعی بود که متخصصانی را در زمینه فیلتراسیون هوا از مهندسی و متخصصان COVID-19 را از پزشکی جستجو کنیم.

نه همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردم با هزینه و فایده فیلترهای هپا موافق نبودند و نه کاملاً با یکدیگر موافق بودند. در کمال تعجب، برخی کارشناسان نگران این بودند که فیلترهای HEPA ممکن است نرخ عفونت را افزایش دهند. سپس با انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) تماس گرفتم و درخواست کردم بیانیه صریح پرونده برای فیلترهای هپا.

در نهایت، به لطف حمایت بسیاری از والدین، هیئت مدرسه دولتی ادمونتون (EPSB) 6 میلیون دلار به نصب واحدهای تصفیه هوا در تمام 213 مدرسه آن. اکنون، یک سال پس از باز کردن فیلترها، وجود دارد شواهد رو به رشد از مزایای بسیاری بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان برای دانش آموزان است.

هنوز، برخی از مدارس در آلبرتا به مقاومت در برابر نصب فیلترهای اهدایی HEPA ادامه دهید.

پیمایش در دنیایی پیچیده

هنگامی که دیدگاه های مختلف و شواهد پیچیده وجود دارد، توانایی شنیدن مستقیم و کامل از کارشناسان بسیار مهم است.

سیاستمداران و متولیان هنوز تصمیم می گیرند، اما اجازه دهید افراد مناسب را استخدام کنیم و به آنها استقلال دهیم تا مردم را آگاه کنند. بحث گسترده‌تری در مورد آنچه که ما از کارشناسان بهداشت عمومی خود می‌خواهیم وجود دارد، اما اجازه دهید با این فرض شروع کنیم که این کارشناسان باید در توصیه‌ها و استدلال‌های خود شفاف باشند.

در مورد فیلترهای HEPA، هیچ بیانیه شفاف و عمومی از دفتر مدیر ارشد پزشکی سلامت (CMOH) آلبرتا مبنی بر اینکه آیا فیلتر هوا می تواند به درستی و موثر انجام شود یا خیر وجود نداشت. در مقابل، آژانس بهداشت عمومی فدرال کانادا، فیلتر هوا را با استناد به ASHRAE در توصیه های عمومی و اینفوگرافیک های خود گنجانده است.

برای برخی از رهبران مدرسه آسان بود که اقدام را به تعویق بیندازند در حالی که راهنمایی روشنی از سوی مقامات سطح بالاتر وجود نداشت. فقدان موضع روشنی از سوی دفتر CMOH، حمایت از فیلترهای HEPA را برای گروه والدین ما سخت کرد. آن خلاء تخصص یک مانع بود.

بنابراین، نیاز به یک دفتر بازسازی‌شده برای مدیر ارشد بهداشت عمومی (CPHO) در آلبرتا است که استقلال آن در قانون ذکر شده باشد. من در این زمینه متخصص نیستم جزئیات از قانون حسابرسی کل، اما امیدوارم مردم رای دهنده بتوانند موافق باشند که ما به یک CPHO نیاز داریم حداقل به اندازه حسابرس کل مستقل است.

هدف یک CPHO مستقل حمایت از یک دیدگاه نیست.

در سراسر کانادا و جهان، رویکردهای بسیار متفاوتی توسط افسران ارشد پزشکی و مقامات بهداشت عمومی اتخاذ شده است. برای مثال، معرفی و حذف محدودیت ها برای تجمعات عمومی، در اوایل همه گیری از استانی به استان دیگر متفاوت بود. من از برخی از این رویکردها حمایت کردم و از تصمیمات دیگر ناامید شده ام.

سیاستمداران اغلب می گویند که از توصیه های مقامات بهداشت عمومی پیروی می کنند، اما برای عموم مهم است که توصیه های واقعی را به طور مستقیم و به موقع ببینند.

وقتی یک حسابرس کل نمونه‌هایی از ضایعات را در دولت پیدا می‌کند، همسایگان می‌توانند در مورد نحوه پاسخگویی دولت اختلاف نظر داشته باشند، اما نباید برای دولت ممکن باشد که ادعای «امتیاز کابینه» نسبت به آن گزارش داشته باشد.

اجازه دهید بحث های کابینه خصوصی باشد، اما اجازه دهید توصیه های CPHO عمومی باشد. درخواست‌ها و دادخواست‌های آزادی اطلاعات در شرایط اضطراری که به سرعت در حال تغییر هستند بسیار کند است.

همه گیری ها و اپیدمی های آینده به یک CPHO قوی نیاز دارند. مقامات منتخب ما نیاز به دسترسی به این تخصص دارند، اما عموم مردم نیز باید بدون دخالت دولت، توصیه‌های نادرست را ببینند.


اولویت من

از نظر انتخابات استانی چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد و چرا؟ ما بیش از دوازده نفر از ساکنان سراسر آلبرتا را برای پاسخ به این سوال استخدام کردیم. نظرات آنها را در حین انتشار بخوانید cbc.ca/opinionproject.

به خاطر داشته باشید، این قطعات نباید توسط نویسندگان یا CBC به عنوان تأییدیه یک حزب سیاسی خاص در نظر گرفته شود. آنها بیان دیدگاه های نویسندگان هستند و نگاهی به چگونگی شکل گیری آن نظرات.