مارول تصویرگر کتاب های کمیک ادمونتون را برای شماره بومی انتخاب می کند

کایل چارلز فکر کرد این یک شوخی است.

این یک ایمیل از طرف مارول ، سرگرمی سرگرمی بود که از هنرمند Whitefish Lake First Nation خواسته بود تا یک شماره ویژه کتاب کمیک بومی را به تصویر بکشد.

او بارها و بارها آن را خواند و به دنبال نشانه هایی از یک حقه یا جعل بود – هر چیزی که اعتبار ایمیل را بی اعتبار کند. در عوض ، تصویرگر مستقر در ادمونتون ، نام سردبیر مارول را در پایین نامه تشخیص داد.

چارلز روز شنبه در مصاحبه ای گفت: “من شبیه او بودم ،” خدای من ، این در واقع واقعی است “.

“بنابراین پس از آن من بلافاصله با پدر و مادرم و برادرم تماس گرفتم و آنها را مطلع کردم ،” مارول فقط به من پیشنهاد کار داد – من این را باور نمی کنم. “

مارول روز چهارشنبه شماره ای را منتشر می کند که در آن برخی از قهرمانان فوق العاده معروف بومی خود را مورد توجه قرار داده است. در حالی که این شخصیت ها غالباً توسط سازندگان غیر بومی ساخته شده اند ، این مسئله توسط قالبی از نویسندگان و تصویرگران بومی انجام می شود.

چارلز می گوید ، این یک مرحله مهم از یکی از مارک های برجسته صنعت طنز است.

وی گفت: “من نمی خواهم کنار بشینم در حالی که کسی با استفاده از داستان های ما و فرهنگ ما نتیجه را لمس می کند.”

“اگر کسی باید از این مزایا بهره مند شود ، باید این افرادی باشند که در واقع در این فرهنگ بزرگ شده اند و در آن فرهنگ صداهای متمایزی دارند و فرهنگ را بهتر از هر کس دیگری در خارج می فهمند.”

برای شماره “صدای مارول: صداهای بومی” ، چارلز وظیفه داشت داستان دنی مون استار ، یک قهرمان شیان از سری جدید جهش ها را به تصویر بکشد که می تواند رویاها را به ذهن بیاورد و به صورت تله پاتیک با سایر شکل های زندگی ارتباط برقرار کند.

کایل چارلز طرحی را که در خانه خود در ادمونتون ترسیم کرده نشان می دهد. (اسکات نوفلد / CBC)

چارلز می گوید که او می خواست به شخصیت او نگرشی “شیطان ممکن است مراقبت” بدهد که یادآور زنان بومی و مادرپرستان نزدیک به او باشد – حتی با وجود مشکلات ، یک روحیه باهوش و شوخ طبع تجسم می یابد. این یک لذت و شوخ طبعی است که وی همچنین با سفرهای دوران کودکی به ذخیره گاه Whitefish Lake First Nation ، در حدود 200 کیلومتری شمال شرقی ادمونتون همراه است.

وی گفت: “بازگشت به خانه و فقط گرفتن خنده با مردم و دیدن همه مردم من که می خندند ، و شما فقط نمی توانید ببینید که در اینجا ، شما مبارزه و کشمکش زیادی را می بینید که ما به عنوان یک جامعه تجربه می کنیم.”

چارلز گفت: “من فقط سعی می کنم تمام تأثیرات زنان بومی را در این پروژه وارد کنم و درست توسط آنها انجام دهم.”

او از ماه آگوست به مدت دو ماه روی پروژه کار کرد ، و اغلب 18 ساعت جلوتر از مهلت تعیین شده برای جدول پیش نویس خود در استودیوی خانگی Edmonton در شمال خود بود. این ارزشش را دارد ، او می گوید ، دانستن اینکه یک جوان عاشق کتاب های طنز بومی می تواند این مسئله را انتخاب کند و خود را در صفحات منعکس شده ببیند.

وی گفت: “این همه چیز است.” “این نیروی محرکه است. این دلیل مطلقی است که می خواهم تمام این زمان و کار سخت را صرف کنم و آن را صرف آن کنم

Niigaan Sinclair ، نویسنده و دانشیار آنیشیناابه در دانشگاه منیتوبا می گوید ، در طول تاریخ کتاب های کمیک ، مردم بومی به طور مرتب به عنوان افراد فرعی یا شرور کاملاً تصور می شدند که بر اساس کلیشه های نژادپرستانه ساخته شده اند.

سینکلر به سازماندهی مجموعه رمانهای گرافیک بومی Mazinbiige در دانشگاه کمک کرد ، کاتالوگ گسترده ای که نمایندگی بومی و تولید رمان های گرافیکی را منعکس می کند.

به گفته سینکلر ، این مجموعه را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: کتابهایی درباره مردم و کتابهای بومیان. وی می گوید حدود سه چهارم مجموعه داستانهای بومی است كه توسط نویسندگان غیر بومی نوشته شده است. اما این روند شروع به تغییر می کند ، زیرا شرکت های کوچک انتشاراتی پیشگام هستند.

سینکلر ، که در گلچین رمان گرافیک بومی “این مکان: 150 سال بازگو شده” همکاری کرد ، گفت: “اکنون آنچه شما می بینید داستان های بومی است که به بهترین شکل گفته می شود ، جالب ترین گفته می شود ، با خلاقیت بیشتر توسط خالقان بومی گفته می شود.”

چارلز ، به نوبه خود ، دو سال پیش شغل تصویرگری را ترک کرد تا بر روی کارهای مستقل تمرکز کند و اثر طنز خود ، Unregistered Studios ، را برای سازندگان بومی بستر طراحی کند.

اکنون او با مارول یکی از بزرگترین سیستم عامل های صنعت را در اختیار دارد.

وی گفت: “من از سه سالگی نقاشی کشیدم. در طول زندگی ام هرگز دوست نداشتم کار دیگری انجام دهم.”

“بسیار جالب است که ببینیم یک رهبر صنعت گامهای عظیم را به جلو برمی دارد … من افتخار می کنم که با عشق به مارول بزرگ شدم.”