قوانین جدید رانندگی با اختلال در سراسر آلبرتا شروع می شود

قانون جدیدی که از روز سه شنبه در آلبرتا اجرا می شود ، به این معنی است که برخی از رانندگان معلول به جای محاکمه در دادگاه کیفری ، با جریمه های نقدی محکوم می شوند.

دولت UCP قوانینی را در رابطه با لایحه 21 اجرا کرده است که شامل تغییراتی در نحوه مجازات رانندگان دارای نقص و نحوه رسیدگی به امور در هنگام توقف کنار جاده است.

کنستانت گفت: “مهمترین چیز این است که اگر شما برای اولین بار مجرم هستید ، آنها شما را وارد سیستم عدالت کیفری نخواهند کرد.” دن کورز با سرویس پلیس کلگری. “شما در سیستم حمل و نقل استانی اقامت خواهید داشت.”

کورز گفت برای اکثر رانندگان معلولیت برای اولین بار ، این قوانین جدید می تواند به معنای جریمه فوری 1000 دلار ، 30 روز ضبط وسیله نقلیه و آموزش رانندگی با اختلال اجباری و همچنین اقدامات موجود مانند تعلیق گواهینامه باشد.

بر اساس قانون جدید ، مجرمین جنایی و مجرمین تکراری همچنان با اتهامات احتمالی کیفری و مجازات های دیگر مواجه خواهند شد.

کورز گفت: “اگر مواردی داشته باشیم که مرتکب مجرمان تکرار شود ، در صورت برخورد ، صدمه شخصی ، صدمات خردسال در خودرو وجود داشته باشد ، اینها عوامل تشدید کننده ای هستند که اساساً می گویند راننده واجد شرایط برنامه نیست.” “و بنابراین آنها به سمت جنایتکار هدایت می شوند.”

کورز گفت ، بزرگترین تغییر مربوط به مجرمان نخستین و غیر کیفری است.

“بنابراین اگر شما را مجذوب خود کنند و افسر شما را واجد شرایط برای ورود به سیستم استانی بداند ، چه اتفاقی خواهد افتاد شما فقط یک کاغذ دریافت خواهید کرد که اطلاعات شما در بالای آن است و همچنین یک QR کد ، “Kurz گفت ، و اضافه کرد که مجرمان پس از آن می توانید به سیستم جاده های امن آلبرتا وارد شوید و پرونده خود را بلافاصله آدرس ، به جای اینکه ماه ها منتظر رسیدگی به آن در دادگاه.

کورز گفت: “شما می توانید یک قرار ملاقات با یک قاضی قضاوت مستقیم در تلفن خود تنظیم کنید … شما می توانید با پرونده خود رسیدگی کنید ، می توانید پرونده را رد کنید ، می توانید برای پرداخت وقت درخواست کنید.” “بنابراین همه این موارد به خارج از دادگاه منتقل شده است. دادگاه ها بیش از حد کار می کنند ، آنها بیش از حد سنگین هستند. بنابراین این راهی است که بسیاری از مردم را از سیستم عدالت کیفری خارج می کند.”

این استان می گوید اجازه دادن به پلیس برای صدور بلیط در محل و محكوم كردن وسایل نقلیه به مدت یك ماه راهی برای اجرای مجازات های سخت است ، ضمن آزاد كردن وقت دادگاه و منابع پلیس.

ساختمان پلیس کلگری دن کورز می گوید برای اکثر رانندگان غیر کیفری ، که برای اولین بار دچار نقص هستند ، این قوانین می توانند به معنای جریمه فوری 1000 دلاری ، 30 روز ضبط وسیله نقلیه و آموزش رانندگی با اختلال اجباری و همچنین اقدامات موجود مانند تعلیق گواهینامه باشند. (برایان لبی / CBC)

“پرونده های رانندگی ضعیف ، منابع پلیس را بسیار طاقت فرسا می کنند. بنابراین حتی اگر این فقط یک پرونده ساده رانندگی دارای نقص باشد ، باید دو ماشین پلیس ، چند افسر مختلف را برای انجام آزمایش تنفس ، برای مقابله با کامیون های باند اتصال دهیم. ، “كورز گفت. “و سپس ما مجبوریم چندین ساعت با مجرم برخورد کنیم ، مدارک را ارائه دهیم. و سپس وقتی زمان رسیدگی به دادگاه فرا می رسد ، می توانیم ساعتها را در دادگاه سپری کنیم. من دو روز را برای یک پرونده رانندگی ساده و مختصر در دادگاه گذرانده ام. بنابراین با این برنامه جدید ، ما می توانیم کنار جاده با این موارد کنار بیاییم. “

اما این اقدام موجب نگرانی وکلای مدافع جنایی مانند ایان Savage در کلگری شده است که قانون جدید را نگران کننده می داند. Savage در موارد رانندگی با اختلال تخصص دارد و می گوید حق دادرسی در یک دموکراتیک ضروری است.

Savage به رئیس جمهور گفت: “انتظار می رود كه شما حق داشته باشید كه با شرایط مناسب خود مبارزه كنید و با متهم خود روبرو شوید. نه ، تحت این قانون نیست.” چشمی کلگری.

“یک روند داوری وجود دارد. داوران طبق قانون کارمندان دولت آلبرتا هستند. شما نمی توانید متهم خود را به چالش بکشید بنابراین کمی مسخره است.”

Savage می گوید که سیستم حقوقی کانادا مبتنی بر فرض برائت است – و این قانون این فرض را از بین می برد.

Savage گفت: “این اکنون یک فرض گناه است و نه تنها این ، حق شما برای اعتراض به اتهامات برداشته شده است.” “شما مجاز نیستید که افسر پلیس را به جلسات دادرسی یا بازجویی از آنها احضار کنید. بنابراین اساساً در زیر دماغ آنها ، ما به یک کشور فاشیست تبدیل شده ایم – و من از آن استفاده متنفرم متنفرم.”

این استان می گوید که مردم می توانند از طریق SafeRoads Alberta جریمه پرداخت کنند ، زمان بیشتری برای پرداخت یا درخواست بررسی پرونده خود به صورت آنلاین بپردازند.

آنها همچنین می توانند در دادگاه درخواست رسیدگی قضایی کنند.

Savage گفت: “نکته اینجاست که ما از Magna Carta به جلو جنگیدیم تا این پیش فرض برائت را در سیستم حقوقی خود داشته باشیم.” “و اکنون دولت تحت پوشش COVID ، تحت پوشش پس انداز دلار ، آن را از ما می گیرد در مناطقی که مردم معمولاً با قانون درگیر می شوند – و مردم فقط نمی دانند که این در جریان.”

کاهش آمار در سال قبل از میلاد

وزیر حمل و نقل ، ریک مک آیور ، گفت که اقدامات مشابه باعث کاهش آمار رانندگی در قبل از میلاد شده است. وی افزود که مجرمان مرتکب جریمه نمی شوند.

“شما با گواهینامه رانندگی به خانه نخواهید رفت و با وسیله نقلیه خود به خانه نخواهید رفت ، وسیله نقلیه شما تا 30 روز توقیف می شود ، تا 2000 دلار جریمه می شوید ، باید بروید از طریق یک برنامه آموزشی اجباری ، “مک آیور در مورد مجرمان تکرار گفت.

مادران علیه رانندگی در حالت مستی (MADD) گزینه پلیس را برای توقیف وسایل نقلیه در محل مورد استقبال قرار داده اند.

اندرو موری ، مدیرعامل MADD در بیانیه ای پست الکترونیکی گفت: “گزینه فوری برنامه تحریم کنار جاده برای برخی از مجرمان رانندگی معلول راهی برای بیرون آوردن سریع آنها از جاده ها فراهم می کند ، در حالی که اطمینان حاصل می کند که آنها هنوز هم عواقب شدیدی در عملکرد خود دارند.”

“مهمتر از همه ، این برنامه ها جان افراد را نجات می دهد. اقدامات مشابه در بریتیش کلمبیا به 50 درصد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات ناشی از الکل کمک کرده است. این صدها نفر نجات یافته است.”