قانون جدید آلبرتا ردیابی عادت های رانندگی را از طریق تلفن برای شرکت های بیمه آسان می کند

آلبرتا در آستانه تصویب قانون جدیدی است که تغییرات اساسی در نحوه کارکرد بیمه اتومبیل ایجاد می کند ، اما طرفداران حفظ حریم خصوصی می گویند یک جنبه مهم از این قانون تا کنون با توجه عمومی و نظارت کمی کاهش یافته است – گسترش “بیمه مبتنی بر استفاده” “

در میان بسیاری از تغییرات دیگر ، لایحه 41 برای شرکت های بیمه نظارت بر رفتار رانندگان را با جمع آوری اطلاعات دقیق از طریق دستگاه های جاسازی شده در وسایل نقلیه یا نرم افزارهای نصب شده در تلفن های هوشمند ، برای شرکت های بیمه آسان می کند.

شارون پولسکی ، رئیس شورای حفظ حریم خصوصی و دسترسی کانادا ، می گوید که پیامدهای این امر برای بسیاری از کانادایی ها کم شناخته شده و قابل درک نیست. وی معتقد است پیش از ایجاد تغییراتی که لغو آن دشوار است ، قانون آلبرتا ، که می تواند زمینه را برای ایجاد قوانین مشابه در سایر استان ها فراهم کند ، باید به طور کامل بررسی شود.

وی گفت: “این لایحه باید در مسیر خود متوقف شود.”

“دولت آلبرتا و سایر دولتهای سراسر کشور برای دستیابی به نیازهای فعلی ، قوانین حق دسترسی و حریم خصوصی را به روز می کنند تا واقعاً به ما حق حفظ حریم شخصی را بدهند و اطلاعات ما را کنترل کنند.”

با این حال ، شرکت های بیمه می گویند که این قانون مدت زیادی است که به تأخیر افتاده است و باعث می شود آلبرتا بیشتر مطابق با روالاتی باشد که سالها در ایالات متحده وجود داشته است ، به رانندگان اجازه می دهد رفتار ایمن خود را از طریق فن آوری ثابت کنند و در نتیجه در هزینه های بیمه خود صرفه جویی کنند. .

دولت می گوید قانون “انصاف را افزایش می دهد”

MLA های حزب محافظه کار متحد می گویند که قانون جدید گزینه های بیشتری برای مصرف کنندگان ، به ویژه کسانی که محصولات بیمه متناسب با نیازهای رانندگی خود می خواهند ، ایجاد می کند.

وزیر دارایی ، تراویس تویس در جریان قرائت دوم از لایحه 41 در قوه مقننه گفت: “انتظار می رود این عدالت را در بازار افزایش دهد و اطمینان بیشتری حاصل کند که هزینه های مصرف کننده به اندازه کافی خطرات فردی و عادات رانندگی را نشان می دهد.”

برای این منظور ، وی گفت که قانون جدید “توانایی بیشتر صنعت برای ارائه گزینه های نوآورانه بیمه … و انعطاف پذیری بیشتر در استفاده از بیمه مبتنی بر استفاده را فراهم می کند.”

ران اور ، UCP MLA برای لاكومب-پونوكا ، گفت كه این قانون به این معنی است كه “رانندگان آلبرتا انتخاب و كنترل بیشتری بر هزینه های بیمه خود خواهند داشت.”

شارون پولسکی رئیس شورای حفظ حریم خصوصی و دسترسی کانادا است. (بزرگنمایی / عکس صفحه)

پولسکی ، با این حال ، می گوید بسیاری از افراد وقتی می خواهند این همه داده از وسایل نقلیه و تلفن های هوشمند خود را به شرکت های بیمه تحویل دهند یا اینکه در نهایت این داده ها به کجا می رسند کاملاً نمی فهمند که در چه چیزی در حال ثبت نام هستند.

وی همچنین نگران دستگاه های نظارتی است ، اگرچه از نظر تئوری داوطلبانه است ، اما اگر رانندگانی که از پیگیری خودداری می کنند با حق بیمه های گزاف روبرو شوند ، می توانند به طور موثر از طریق قیمت گذاری اجباری شوند.

آلبرتا “اولین” است که این مسیر را طی می کند

برخی از شرکت های بیمه در حال حاضر به رانندگانی که مایل به نظارت بر خود هستند تخفیف می دهند. اما تاکنون آنها مجاز به فروش بیمه مبتنی بر کار به روش های دیگر نیستند.

Celyeste Power با دفتر بیمه کانادا گفت ، قانون جدید اجازه می دهد تا بیمه مبتنی بر استفاده “هرچند بیمه گران بخواهند از آن استفاده کنند ، تا زمانی که بتوانند شرایط قانونی را برآورده کنند.”

وی گفت: “آلبرتا اولین کسی بود که استفاده کامل از بیمه مبتنی بر استفاده را اعلام کرد.”

“و درست پس از آن ، انتاریو اعلام كرد كه آنها به نوعی از شر محدودیت های اطراف آن خلاص می شوند. در سایر حوزه های قضایی ، استفاده از آن به روش گسترده ای در دسترس نیست.”

وی معتقد است که قانون جدید “فرصتی برای ایده های جالب و فن آوری جالب برای ورود به آلبرتا” فراهم می کند.

به عنوان مثال ، او می گوید که رانندگان می توانند گزینه بیمه پرداخت به ازای هر کیلومتر را انتخاب کنند ، جایی که حق بیمه “بسیار پایین تر” داشته باشند و سپس برای مبلغی که در واقع رانندگی می کنند ، به صورت فزاینده پرداخت کنند.

او می گوید ، این گزینه به خصوص برای افراد جوان که زیاد رانندگی نمی کنند اما با مسئولیت پذیری رانندگی می کنند بسیار جذاب خواهد بود.

در حال حاضر ، رانندگان جوان به عنوان یک گروه با حق بیمه بالاتری روبرو هستند ، به این دلیل که آمارگیرانی که نرخ بیمه را تعیین می کنند ، جمعیت سنی آنها در معرض خطر بیشتری قرار دارد. پاور می گوید بیمه مبتنی بر استفاده راهی عادلانه برای تعیین نرخ های فردی است.

نحوه ردیابی چگونه است

اگر با ردیابی موافقت کنید ، عادات رانندگی شما از طریق دستگاهی که در وسیله نقلیه شما نصب شده یا نرم افزاری که از GPS ، شتاب سنج و سایر بیت های سخت افزار داخلی تلفن هوشمند شما استفاده می کند ، کنترل می شود.

پاور می گوید شرکت های مختلف شما را به روش های مختلف ردیابی می کنند ، اما اساساً آنها چیزهایی مانند سرعت رانندگی ، سرعت بالا ، سرعت ترمز ، دفعات رانندگی ، چه ساعتی از روز رانندگی ، کجا را تحت نظر دارند. رانندگی ، و غیره

رانندگی کمتر و رفتار بهتر رانندگی با حق بیمه کمتری به شما تعلق می گیرد. رانندگی بیشتر و رفتارهای غیر ایمن با افزایش هزینه ها مجازات می شوند.

برخی از دستگاه های ردیابی برای بیمه مبتنی بر استفاده مستقیماً به وسایل نقلیه متصل می شوند. (تهیه شده توسط CAA شمال و شرق انتاریو)

او می گوید اکثر شرکت ها یک داشبورد آنلاین ارائه می دهند تا بتوانید اطلاعات رانندگی خود را ردیابی کنید و حتی در صورت افزایش هزینه های زیاد ، اعلان ها را فشار دهید ، مانند هشدارهای بیش از حد داده در تلفن همراه.

در ایالات متحده ، وی می گوید ، بیمه مبتنی بر استفاده با جاده های ایمن ارتباط دارد ، زیرا باعث می شود رانندگان از عادت های خود آگاهی بیشتری پیدا کنند و انگیزه مالی برای رانندگی ایمن – یا رانندگی کمتر را فراهم می کنند.

اما ، او می گوید ، این یک محصول برای همه نیست.

پاور گفت: “اگر احساس نمی کنید راننده خوبی هستید یا سرعت (بزرگراه) 2 بین کالگری و ادمونتون را زیاد می کنید ، بیمه مبتنی بر استفاده برای شما مناسب نیست.”

همچنین مقداری نیاز به عادت دارد.

پاور گفت: “اگر فکر می کنید یک راننده شگفت انگیز هستید و این فناوری به شما می گوید که نیستید ، بله ، ممکن است کمی در برابر آن مقاومت کنید.”

“من فکر می کنم این فقط به شخص بستگی دارد.”

استفاده از داده ها ، حریم خصوصی و مقررات

پاور می گوید استفاده از داده های شخصی مستقیماً توسط هیئت نرخ بیمه اتومبیل آلبرتا (AIRB) تنظیم می شود و تحت نظارت کمیسیونر حریم خصوصی است.

اما پولسکی ، با شورای حفظ حریم خصوصی و دسترسی کانادا ، می گوید که اکثر مردم نمی دانند که چه مقدار اطلاعات توسط این نوع دستگاه های نظارت جمع آوری می شود. وی می گوید برخی از برنامه های تلفن های هوشمند كه شركت های بیمه از آنها برای ردیابی رانندگان سایر حوزه های قضایی استفاده می كنند ، از كاربران می خواهند تا 24 ساعت شبانه روز آنها را فعال كنند ، حتی هنگام خواب.

“آنها می خواهند همه آنها کنترل شود تا ما بتوانیم از قیمت های مقرون به صرفه تر مبنی بر کنار گذاشتن حریم شخصی خود بهره مند شویم؟” او گفت. “این قیمت بسیار بسیار بالایی برای پرداخت است.”

وی همچنین معتقد است که قوانین حریم خصوصی ، چه در آلبرتا و چه در سراسر کشور ، منسوخ شده اند و یا فاقد دندان نظارتی برای معامله با شرکت های بین المللی هستند که داده ها را در کانادا جمع آوری می کنند اما آنها را در کشورهای دیگر ذخیره می کنند.

NDP مخالف آلبرتا نیز از این قانون انتقاد کرده و گفته است که این قانون قدرت زیادی به AIRB می دهد ، که به گفته آنها بسیار نزدیک به دولت و صنعت بیمه است.

افراد زیادی در هیئت مدیره AIRB یا در بیمه کار می کنند یا قبلاً در آن کار می کردند ، و NDP همچنین اشاره کرده است که رئیس دفتر سابق جیسون کنی اکنون در میان سایر مشتریان ، از طرف صنعت بیمه لابی ثبت شده است.

توماس دانگ ، عضو شورای امنیت ملی Edmonton-South West ، در جریان قرائت دوم از این قانون گفت: “لایحه 41 به صنعت اجازه می دهد تا كنترل بیشتری داشته باشد و به لابی گران كنترل بیشتری می دهد.”

چه بعدی

این لایحه خواندن دوم را پشت سر گذاشت و در کمیته کل مرحله قانونگذاری است ، جایی که MLA ها می توانند اصلاحیه ها را پیشنهاد و رأی دهند. مناظره اضافی برای عصر سه شنبه برنامه ریزی شده بود.

هنوز لازم است سومین و آخرین خواندن را تصویب کند تا در نهایت قانون شود.

پولسکی می گوید ، اگر این اتفاق بیفتد ، سایر استانها احتمالاً قوانین مشابه را بررسی می کنند.

وی گفت: “ما اکنون در یک دوره سیاسی مشاهده میمون ، میمون زندگی می کنیم و خطر این است که اگر برای یک حوزه قضایی به اندازه کافی خوب باشد ، باید برای یک حوزه قضایی دیگر نیز به اندازه کافی خوب باشد.”

“بنابراین اگر این مجاز است” به طور اجباری داوطلبانه “در آلبرتا شود ، مسئله این است که گسترش آن در سراسر کشور ، در معرض خطر ما قرار دارد. بنابراین این ما هستیم که باید بفهمیم چه چیزی در معرض خطر است و نظرات خود را به نمایندگان منتخب خود اعلام کنیم “

در همین حال پاور معتقد است که آلبرتا در مدرن سازی سیستم تنظیم مقررات بیمه کانادا ، که به گفته وی از ایالات متحده عقب مانده است ، جایی که نوعی بیمه مبتنی بر استفاده از دهه گذشته وجود داشته ، عقب است.

Celyeste Power معاون غربی رئیس دفتر بیمه کانادا است. (Google Meet / عکس صفحه)

او همچنین می گوید نگرانی در مورد حریم خصوصی و افزایش قیمت برای افرادی که موافقت نمی کنند تحت نظارت قرار بگیرند بیش از حد افزایش یافته است.

پاور گفت: “ما هیچ نمونه ای در ایالات متحده یا سایر حوزه های قضایی در سراسر جهان ندیده ایم كه محصول بیمه مبتنی بر استفاده اساساً فقط با توجه به قیمت گذاری آن تقریباً اجباری شود.”

وی افزود: “وقتی به آن فکر می کنید نوعی خنده دار است.” “مردم مانند این هستند:” من چیزی نمی خواهم که حرکت من را ردیابی کند یا این یا آن را ردیابی کند. و با این حال ، ما تمام وقت تلفن های خود را حمل می کنیم و آنها کاملاً همه کارهای ما را ردیابی می کنند.

“بنابراین به نوعی رسیدن به جهانی است که به هر حال همه چیز در آن ردیابی می شود.”