فوتبال مینور در کلگری به رشد خود ادامه می دهد

رونق جزئی فوتبال کلگری امسال همچنان ادامه دارد زیرا تعداد تیم های این شهر به 900 تیم نزدیک می شود.

انجمن فوتبال ماینور کلگری اعلام کرد که ثبت‌نام‌ها افزایش یافته است. کارلو برونو، مدیر اجرایی این سازمان، می گوید که این بازی همچنان به دوران محبوبیت خود ادامه می دهد.

او گفت: “شوق و شوق در این ورزش هرگز بالاتر از این نبوده است.”

امسال شاهد افزایش 18 درصدی ثبت نام ها نسبت به سال 2022 بودیم. اکنون 892 تیم در تابستان امسال در فوتبال در شهر شرکت می کنند.

تصور می‌شود که عوامل زیادی پشت پرش اعداد هستند. اینها شامل مقرون به صرفه بودن این ورزش، محبوبیت تیم سواره نظام شهر، و لیگ جدید فوتبال حرفه ای زنان کانادا است.

همچنین بازگشت اخیر کانادا به جام جهانی نیز وجود دارد.

برونو گفت: «اثر جام جهانی، کانادا بالاخره جام جهانی می‌کند، مردان وزن خود را بالا می‌کشند و در صحنه بین‌المللی راه می‌یابند و کاملاً خوب عمل می‌کنند». البته، کانادا میزبان جام جهانی 2026 خواهد بود، بنابراین این نیز کمک خواهد کرد.

مردی با موهای کوتاه، ریش و بزی بیرون از زمین فوتبال در یک روز آفتابی بهاری در کلگری ایستاده است.
کارلو برونو، مدیر اجرایی انجمن فوتبال کوچک کلگری، او و سازمانش می خواهند به ایجاد مسیرهایی برای رشد بازیکنان در این ورزش کمک کنند. (CBC)

برخی از اولین بازی های فصل فوتبال در فضای باز این آخر هفته آغاز شد. والدین شنبه در حاشیه بودند و بازیکنان را تشویق می کردند.

تاد دیویس شنید که در لیگ پسرش، تیم ها دو برابر شده اند. او می گوید که می تواند درخواست تجدید نظر را ببیند.

او گفت: “این نسبتاً ارزان است. شما می توانید در هر جایی بازی کنید. فقط به یک توپ و چند دوست نیاز دارید.”

جکلین برین می گوید بچه هایش از زمانی که می توانستند راه بروند ثبت نام کرده اند.

او گفت: «این خانواده را بر روی یک برنامه و اهداف متمرکز می کند. بچه‌ها را از حواس‌پرتی‌های ناسالم مانند تماشای بیش از حد صفحه نمایش و حضور در 7-Eleven دور نگه می‌دارد.»

کمبود امکانات داخلی

در حالی که علاقه بیشتر همیشه چیز خوبی است، برونو گفت که زیرساخت های شهر باید به همین ترتیب ادامه یابد.

برونو گفت: «چالش‌های ما واقعاً امکانات هستند. با ادامه رشد، سرانه تسهیلات کاهش می‌یابد، بنابراین باید به سرمایه‌گذاری در تسهیلات با کیفیت برای حمایت از رشد بازی ادامه دهیم.»

به طور خاص، او گفت، کلگری فاقد امکانات کافی در داخل ساختمان است زیرا تقاضا برای فضای ورزشی سرپوشیده در سال های اخیر افزایش یافته است.

برونو گفت که امکانات بیشتر در داخل خانه به ثبات بیشتر بازی برای بازیکنان و مربیان کمک می کند، زیرا بازی ها نیازی به تغییر در فضاهای کوچکتر در زمستان ندارند.

بسته به سطح بازی، فصل فوتبال در فضای باز در کلگری متفاوت است، اگرچه برخی از تیم ها تا پایان سپتامبر در زمین خواهند بود.