شورای ادمونتون تخریب Coliseum را به تأخیر می اندازد و گزینه هایی برای استفاده مجدد ساختمان را می خواهد

پس از موافقت شورای شهر در جلسه دادرسی عمومی روز پنجشنبه برای بررسی گزینه های خانه سابق نفت خیزان ادمونتون ، کالسئوم مشهور ادمونتون از توپ مخرب طفره رفته است.

شورا از اداره شهر می خواهد كه گزارشی در مورد استفاده مجدد بالقوه “سازگار” از همه ساختمانها در سایت Exhibitions Lands ، از جمله كلیسئوم تهیه كند.

مو بانگا و مایکل والترز ، اعضای شورای رأی مخالف این طرح بودند که از دولت می خواهد تا قسمت اول سال آینده گزارش خود را ارائه دهد.

اگرچه او به این طرح رأی مثبت داد ، اما شهردار دون ایوزون متقاعد نشده است که تغییر کاربری ساختمان واقع بینانه است.

ایوزون پس از جلسه گفت: “ما برای ارزیابی استفاده مجدد از تاسیسات برای اهداف دیگر در طول سالها تلاش زیادی انجام دادیم.”

وی خاطرنشان کرد ، Northlands در سال 2016 موارد غیرورزشی را مورد بررسی قرار داد و سایر مطالعات روی پیست های هاکی نشان داد که تبدیل آن به یک مجموعه چهار پیست 120 تا 150 میلیون دلار هزینه دارد ، در حالی که ساخت یک مورد جدید 80-100 میلیون دلار هزینه دارد.

“همه این مطالعات دوباره انجام شده است – که این یک ساختمان بسیار بسیار گران قیمت برای مقاوم سازی در هر نوع استفاده جدید است.”

مشاوره سارا همیلتون ، که طرح را مطرح کرد ، می خواست سایر ساختمانهای موجود در این سایت را پوشش دهد ، از جمله مرکز نمایشگاه.

وی گفت ، صرف نظر از تصمیم نهایی در مورد كلیسئوم ، هدف این است كه مطمئن شویم سالها زمین بیكار نمانده است.

“فکر می کنم شاید این یکی از بدترین کارهایی باشد که می توانیم در این مرحله انجام دهیم. آنچه جامعه می گوید این است که آنها 30 سال دیگر زمین خالی نمی خواهند.”

روز پنجشنبه ، شورا همچنین با مجموعه ای از آئین نامه ها در مورد توسعه مجدد کل منطقه به دو روستای ترانزیت محور با امکانات و پارک موافقت کرد.

این شهر تخمین می زند که ساخت چارچوب برنامه ریزی برای اراضی نمایشگاه 25 تا 30 سال طول بکشد.

قرارداد 2013

شورا همچنین از مشاوره حقوقی در مورد توانایی شهر در استفاده از کولایزوم برای اهداف ورزشی می خواهد.

در توافقنامه اصلی بین سالهای 2013 و City و Edmonton Arena Corp و Oilers Entertainment Group آمده است که ساختمان Coliseum نمی تواند رویدادهای ورزشی یا تفریحی را در خود جای دهد.

همچنین این شهر از ارائه پشتیبانی مالی یا سرمایه گذاری در ساختمان منع می کند.

همیلتون و سایر مشاوران بر لزوم تجزیه و تحلیل توافق نامه قبل از تصویب عملکرد جدید شهر برای کلسیوم تأکید کردند.

همیلتون گفت: “من فکر می کنم داشتن برخی وضوح فوق العاده در مورد این مفاد و تفسیر آنها از گفتگوهای بعدی در این مورد پشتیبانی می کند.”

زمین شهردار سابق

این درخواست دو روز پس از آن صورت گرفت كه شهردار سابق استفان ماندل از شورا خواست تا تخریب ساختمان را متوقف كند.

ماندل زمانی شهردار بود که این شهر قرارداد ساخت روجرز پلاس در مرکز شهر را با گروه سرگرمی Oilers امضا کرد.

وی در جلسه علنی روز سه شنبه حضور یافت تا پیشنهاد کند که کلیسئوم به یک مرکز ورزشی برای جامعه و جوانان تبدیل شود و تمرکز آن بر روی بسکتبال ، والیبال ، تنیس و ترشیبال باشد.

ایوزون نیاز به فضای دادگاه در شهر را متذکر شد ، اما گفت که به جای آن می توان از مرکز نمایشگاه یا ساختمانهای دیگر استفاده کرد

شهردار گفت: با محدودیت های همه گیر و بودجه ، این شهر اولویت های دیگری دارد.

ایوزون گفت: “صادقانه بگویم ، مسائل فوری بیش از اینها برای ما وجود دارد.” “زمان تخریب ساختمان فرا خواهد رسید ، که قبلاً نتیجه گیری کردیم اجتناب ناپذیر است.”

natashariebe