شستشوی قالی دستباف

شستشوی قالی دستباف

شستشوی قالی دستباف

 

قالی دستباف را می توان جزو اصلی ترین و البته لوکس ترین بخش های دکوراسیون در خانه های ایرانی دانست . این دسته از محصولات عموماً اصالت و زیبایی زیادی دارند و به همین جهت افراد تمایل دارند تا آنها را در بخش های مختلف خانه شان استفاده نمایند. البته این فرش ها هم مانند سایر اجزا دکوراسیون، از شر کثیف شدن و آلودگی در امان نیست. همین مورد سبب شده تا شستشوی قالی دستباف به یک امر حیاتی بدل شود. این فرش ها به دلیل نوع ساختار ویژه ای که دارند، نیازمند شیوه های متفاوت برای شستشو هستند.

بسیاری از افراد اشراف کاملی بر شیوی شستشوی قالی دستباف ندارند . همین مورد سبب شده است تا این افراد در حین تمیز کردن، آسیب های جبران ناپذیری را به فرش های خود وارد سازند . قالیشویی ملکه جزو مراکزی است که با تکیه بر تجربه چندین ساله ی خود می تواند بهترین راهکار برای شستشو قالی دستباف باشد . ما در ادامه مجموعه ای از نکات مهم برای تمیز کردن فرش های دستباف را برای شما ذکر می کنیم که تماماً در این مرکز رعایت می شود . این موضوع نه تنها به تصمیم گیری شما کمک می کند، بلکه می تواند دانش شما در زمینه تمیز کردن این فرش ها را افزایش دهد. 

غبارگیری مکانیکی

غبارگیری یکی از مهمترین فاکتور هایی است که باید برای شستشوی قالی دستباف رعایت نمود. فرش ها می توانند حجم زیادی از گرد و غبار را در لابه لای تار و پود خود حبس نمایند که عموماً به وسیله شسشتو تمیز نمی شود. غبارگیری راهکاری است که می تواند آن را به نحو احسن تمیز نماید. در گذشته فرش ها را آویزان کرده و با چوب و چماق غبارگیری را انجام می دادند. اما این موضوع باعث آسیب به فرش ها می شود. قالیشویی ملکه دارای پیشرفته ترین دستگاه های مکانیکی است که می تواند فرآیند غبارگیری را متناسب با نوع و ساختار فرش انجام دهد. این موضوع نه تنها باعث تمیز شدن بهتر آن می شود، بلکه مانع از آسیب دیدن فرش ها می شود. 

استفاده از مواد شوینده خنثی

بکارگیری مواد شوینده خنثی از مهمترین فاکتور هایی است که قالیشویی ملکه برای شستشوی قالی دستباف به کار می گیرد. این مرکز برای زدودن چربی ها از پودر صابون حل شده و مایع ظرفشویی استفاده می کند. از طرفی دیگر برای سایر بخش ها هم از پودر رختشویی حل شده در آب استفاده می کند . در این مرکز هیچ گاه از مواد قلیایی برای شستشوی قالی دستباف استفاده نمی کند چرا که می تواند آسیب های زیادی به دنبال داشته باشد. 

جلوگیری از ترکیب رنگ

بیشتر فرش های دستباف در حین شستشو رنگ پس می دهند . این موضوع امری طبیعی است اما بسیاری از افراد دانش کافی در مورد آن ندارند . همین عدم آگاهی سبب می شود تا این رنگ ها با سایر بخش های فرش ترکیب شده و ساختار و زیبایی آن ها را از بین ببرد . قالیشویی ملکه برای جلوگیری از چنین مشکلی، اقدامات مختلفی را حین شستشو قالی دستباف انجام می دهد .

 در این مرکز هیچگاه از آب گرم برای تمیز کردن فرش های دستباف استفاده نمی کند چراکه باعث تثبیت رنگ در بخش های روشن می شود. از طرفی دیگر این مرکز هیچ گاه فرش ها را صورت خیس شده رول نمی کند چون باعث ترکیب رنگ می شود . در قالیشویی ملکه ابتدا آب فرش ها به خوبی گرفته می شود و سپس رول می شوند . مجموع این موارد از ترکیب رنگ در طی پروسه ی شستشوی قالی دستباف جلوگیری می کند.